gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego
witam mój golfik to mk2 z roku 91, 1.6 TDi. Mam pytanko co może być przyczyną wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego. Tzn. po odpaleniu na chwile i zgaszeniu, lub przejechaniu dosłownie paru km i zgaszeniu, zatrzymuje sie odkręcam korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i wywala mi go do góry niczym gejzer! Wcześniej miałem wodę i było to samo?? Co zrobić? Ukł. jest zapowietrzony czy co?? Może to jest po prostu normalne, nie wiem nie miałem wcześniej golfa II. A i jeśli ma to coś do rzeczy to na zegarze temp. pokazuje mi tak zawsze na skali mniej więcej w miejscu 3/4 (dość szybko dochodzi do tego miejsca)
Re: gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego
a po jaką cholere odkręcasz ten korek, przy nagrzanym silnikuwladimir pisze:witam mój golfik to mk2 z roku 91, 1.6 TDi. Mam pytanko co może być przyczyną wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego. Tzn. po odpaleniu na chwile i zgaszeniu, lub przejechaniu dosłownie paru km i zgaszeniu, zatrzymuje sie odkręcam korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i wywala mi go do góry niczym gejzer!
będzie Ci wywalać płyn
poza tym sprawdź zanim odkręcisz sobie znowu ten korek
czy masz węże od układu chłodzenia twarde (niemal jak kamień)
jeśli tak chyba padła uszczelka pod głowicą,
ale zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TDi
[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 07:03 ]
dokładnie tak może byćlokmen pisze:sprawdz czy weże nie puchną bo może uszczelka pod głowicą padła i ciśnienie wali w układ
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Termostat sparwdzałeś?
U mnie niebyło odpowietzrenia chłodnicy i tak nawalało (czyli może być ukłąd zapowietrzony) - zobacz czy pozrez wężyk z chłodnicy do zboprniczka wraca płyn
[ Dodano: 04 Lis 2007 08:53 ]
U mnie niebyło odpowietzrenia chłodnicy i tak nawalało (czyli może być ukłąd zapowietrzony) - zobacz czy pozrez wężyk z chłodnicy do zboprniczka wraca płyn
[ Dodano: 04 Lis 2007 08:53 ]
temperatura normalna to wskazówka w pionie lub 2mm za pionem.... a ze dośc szybko sie nagzrewa to raczej na termostat wskazuje.. znaczy ze termostat sie nieotwiera i jest cały czas na małym obiegu. Wyjmij termostat, włoż do jakiejś miski i wlej na niego ze dwa zcajniki goracej wody, jak sie otworzy znaczy ze jednak dobry jesti jest inna przyczyna.wladimir pisze:zawsze na skali mniej więcej w miejscu 3/4 (dość szybko dochodzi do tego miejsca)
Zasada jest taka że dopóki silnik się nie nagrzeje całkowicie (nie otworzy się termostat) to w małym układzie jest nadciśnienie i po odkręceniu korka będzie ci wywalało płyn. Poczekaj do całkowitego nagrzania aż otworzy się termostat i wtedy otwórz. W zbiorniku powinien być spokój i stan płynu powinien być normalny a płyn powinien się delikatnie przelewać z przelewu, jeżeli jest inaczej to zacznij dopiero wtedy szukać przyczyny
U mnie jak i w mk3 tak i w Audi zawsze po jeździe wywalało płyn do góry jak się odkręciło korek.Na to nie ma reguły.Poprostu się tego nie robi odrazu po jeździe i tyle
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 19:22 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości