Silnik 1.8 RP i obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Mariusz Z.
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 22:34
- Lokalizacja: Łask
Silnik 1.8 RP i obroty
Mam problem z obrotami silnika, przy odpalaniu zimnego obroty latają jak chcą. Problem znika po osiągnięciu temp. ok. 70 stopni . Podpowiadano mi autodiagnostykę ale okazuje się, że w moim aucie jest moduł sterowania wtryskiem typu MOTRONIC i diagnostykę można wykonać tylko przy pomocy urządzenia VAG 1551, nie da się diodą LED.
Moje podejrzenia wzbudza jeden z czujników temperatury umieszczonych na obudowie termostatu. U mnie są w sumie 3 ale ten od spodu jest nie wykorzystany, natomiast górne różnią się między sobą rezystancją i to znacznie . Czy tak ma być czy może któryś jest uszkodzony.
Podejrzewam też sondę lamda. W książce doczytałem się , że sonda jest zasilana napięciem 12V a prąd płynący przez nią ma być od 0,5A do 3A.
U mnie natomiast jest napięcie ok 0,4V , prąd 0A a mierząc sondę omomierzem wykazuje przerwę t.zn rezystancja wynosi nieskończoność.
I co wy na to Panie i Panowie? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Moje podejrzenia wzbudza jeden z czujników temperatury umieszczonych na obudowie termostatu. U mnie są w sumie 3 ale ten od spodu jest nie wykorzystany, natomiast górne różnią się między sobą rezystancją i to znacznie . Czy tak ma być czy może któryś jest uszkodzony.
Podejrzewam też sondę lamda. W książce doczytałem się , że sonda jest zasilana napięciem 12V a prąd płynący przez nią ma być od 0,5A do 3A.
U mnie natomiast jest napięcie ok 0,4V , prąd 0A a mierząc sondę omomierzem wykazuje przerwę t.zn rezystancja wynosi nieskończoność.
I co wy na to Panie i Panowie? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
człowieku na sądzie niema prądu!! jest tylko napiecie, prąd pojawia sie na odbiorniku w obwodzie elektrycznym. ty bedzie zawsze 0A, pozatym skok od 0,2-1V to znaczy ze sonda działą prawidłowo a nie 12V!!!!!!!!
Co do sterowania to coś popierdzielone bo 1.8RP da sie zdiagnozować za pomocą testera diodowego, jeżeli tego tam niemasz to ktoś cos majstrował albo masz inny wtrysk i sterownik. Najpierw dowiedz sie co masz.
Co do sterowania to coś popierdzielone bo 1.8RP da sie zdiagnozować za pomocą testera diodowego, jeżeli tego tam niemasz to ktoś cos majstrował albo masz inny wtrysk i sterownik. Najpierw dowiedz sie co masz.
Mk3 GTI 16V ABF
- Mariusz Z.
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 22:34
- Lokalizacja: Łask
Podstawowa sprawa- mój samochód to Passat 1.8 RP , 1991r. jednopunktowy wtrysk sterowany modułem MOTRONIC BOSCH 0 261 200 261. Złącze diagnostyczne znajduje się pod osłoną dźwigni zmiany biegów.
Są tam dwie kostki: pierwsza górny styk ma podłaczony do plusa a dolny do minusa , druga górny styk do pinu 22 modułu , dolny do 23 pinu modułu. Jeżeli ktoś wie , że można zrobić tu samodzielnie autodiagnostykę przy pomocy diody LED i jest tego pewny w 100% to bardzo proszę niech napisze jak i w jaki sposób podłączyć LED-a.
Pewna książka pisze , że się nie da bez VAG-a no ale w tej samej książce
napisane jest , że lambdę zasila napięcie 12V- także zaczynam wątpić w tą książkę
Są tam dwie kostki: pierwsza górny styk ma podłaczony do plusa a dolny do minusa , druga górny styk do pinu 22 modułu , dolny do 23 pinu modułu. Jeżeli ktoś wie , że można zrobić tu samodzielnie autodiagnostykę przy pomocy diody LED i jest tego pewny w 100% to bardzo proszę niech napisze jak i w jaki sposób podłączyć LED-a.
Pewna książka pisze , że się nie da bez VAG-a no ale w tej samej książce
napisane jest , że lambdę zasila napięcie 12V- także zaczynam wątpić w tą książkę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości