autko nie ciągnie na niskich partiach obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

autko nie ciągnie na niskich partiach obrotów

Post autor: Wodzu » sob lis 03, 2007 22:51

Witam
Tak wiec może zacznę od początku, tydzień temu wyciąłem brzęczący katalizator, wybiłem wkład a do środka wspawałem rurkę, długo tak nie pojeździłem bo oddałem autko do warsztatu żeby wymieniono uszczelkę pod głowicą oraz rozrząd.
Na drugi dzień odbieram autko i szok, samochód stracił całkowicie elastyczność, jest to silnik 1.8 RP przed tymi zabiegami można było wręcz z 5biegu ruszać a teraz trzeba go kręcić ponad 3,5 tyś żeby zaczął przyśpieszać. Wracam na warsztat, mechanik wyprzedził mi zapłon (jak sie później okazało o wiele za dużo) i dalej to samo. Pojechałem w końcu do warsztatu gdzie sie zajmują tylko VW żeby sprawdzili czy może rozrząd jest źle założony, ale to zostało wykluczone, został ponownie ustawiony tym razem dobrze zapłon a ja wracałem do domu zniesmaczony.
Do teraz sie zastanawiam co może być przyczyną, może usunięcie katalizatora i wspawanie w niego rurki. Może jest ktoś kto mógłby mi posłużyć dobrą radą :)



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob lis 03, 2007 23:01

Wodzu pisze:Do teraz sie zastanawiam co może być przyczyną, może usunięcie katalizatora i wspawanie w niego rurki.
wspawanie rurki, czyli uproszczenie przplywu spalin tylko pomaga silnikowi (oczywiscie jesli wspawana rurka jest tej samej srednicy co wydech.

Mysle, ze po prostu trafiles na tepych mechanikow, co nie potrafili ustawic prawidlowo zaplonu.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob lis 03, 2007 23:41

ja bym podjechal do innego i sprawdzil zaplon i ewentualnie kompresje

masz gaz???

ewentualnie jeszcze odepnij aku na 20 min i zobacz czy cos sie zmieni


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Wodzu » sob lis 03, 2007 23:46

zajac pisze:ja bym podjechal do innego i sprawdzil zaplon i ewentualnie kompresje

masz gaz???

ewentualnie jeszcze odepnij aku na 20 min i zobacz czy cos sie zmieni
tak jeżdżę także na LPG choć i na LPG i na PB auto ma te same objawy, może tak jak polecasz odepnę go od zasilania na te 20 minut - na pewno mu nie zaszkodzi.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz lis 04, 2007 00:02

skoro na lpg jest to samo to jest to usterka mechaniczna lub elektryczna ktora ma wplyw na oba paliwa jesli nie wymieniales swiec po wymianie uszczelki to bym proponowal wymienic i sprawdzic ten zaplon i fachowosc z jaka zostala wymieniona uszczelka (ja raz wymienilem w mk1 u takich typow ze raz ze zaplacilem jak za silnik a dwa ze po 2 miesiacach znow wydmuchalo)
sprawdz kompresje i zobacz czy gdzies nie ma przedmuchow na silniku i pod wtryskiem


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 04, 2007 11:54

Ja bym sam sprawdził ustawienie rozrządu i zapłonu. Bo nie każdy mechanik pamięta o tym że zapłon ustawia się przy ścigniętym wężu od aparatu zapłonowego na -6 albo przy założnym na -18


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz lis 04, 2007 11:56

jesli srednia roznica mocy to cos z zaplonem a jak znaczna to pewnie rozrzad o jeden zabek ktos pomylil



Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 15, 2004 13:07
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Wodzu » śr lis 07, 2007 00:50

tak wiec byłem dziś u mechanika i ma jakoś w tygodniu sprawdzić co może być przyczyną takiej pracy silnika. O tyle jest jeszcze to dziwne ze samochód na LPG jeździ o wiele lepiej niż na PB a i odpalać na benzynie za bardzo nie chce, jak jest zimny to po prostu katastrofa nie można nacisnąć pedału gazu bo od razu sie dławi (PB,LPG)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości