SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
Uwaga!!!
Jeśli ktoś z was wie cokolwiek o SWAPIE w MK II z Silnika 1.8 PF na podobny np" 2.0 niech mi pomoże i przeczyta tego posta
jestem posiadaczem MKII w wersji Wolfsburg Edition GTI tak ze buda i srodek jest OK wiec szkoda sprzedać za grosze
Kilka dni temu miałem pożar w swoim PF-ie i opalilo mi komore silnika.
Foty:
i teraz pasowało by coś wstawić- jakiś silnik bo osprzęt silnika PF jest bardzo drogi i praktycznie przewyższa watrość całego silnika a w ten juz bardzo nie chce inwestować. No może jak by miał ktoś cały osprzęt i kable po pieniądzach to bym wzioł.
Interesuje mnie taki silnik zeby włożyć z jak najmiejszą ilościa przeróbek. Najlepiej by było trafić PF-a w dobrym stanie ale cieżka sprawa a o osprzęt też. Sam przepływomierz to koszto od 200-300zł
Rozgladałem sie juz za takimi silnikami jak:
1.8PF taki jak mój
1.8 16V KR ale cieżko coś znaleść w DB stanie ( no i ten wtrysk mechaniczny rozdzielacze i te sprawy)
Nawet TD mi chodzily po glowie w 1.9TD i 1.6TD 75-80KM ale tanie nie są.
Ale bardziej mnie ciągnie pod benzyne.
Słyszalem zeby sie raczej nie pchać w stare KR-PL-PF ale kwestia pięniedzy a auto stoi
Cos cza kupić: Szukam tak:
1.8 PF lub PB
1.8 16V KR lub PL są to silniki z MKII. Passata B3
2.0 2E z passata albo mkIII i takie juz podobno lepiej...
Pojęcie mam i garaż też. Gorzej u mnie tylko z elektryka...
Intensywnie poszukuje też całego Auta z takim silnikiem ale rozbitego lub skorodowanego na maksa żeby przerzucić wszystko co pod maska i z kablami.
A moje pytanie jest takie:
Jaki z tych silników bedzie najprościej wrzucic do mnie???
Jakie zmiany muszę przeprowadzić w przypadku silnika 16V?? i 2.0 2E
BARDZO PROSZĘ o pomoc bo nie chodzi tu tylko o Swap ale o uratowanie samochodu bo zżyłem sie z nim bardzo.
Jeśli ktoś z was wie cokolwiek o SWAPIE w MK II z Silnika 1.8 PF na podobny np" 2.0 niech mi pomoże i przeczyta tego posta
jestem posiadaczem MKII w wersji Wolfsburg Edition GTI tak ze buda i srodek jest OK wiec szkoda sprzedać za grosze
Kilka dni temu miałem pożar w swoim PF-ie i opalilo mi komore silnika.
Foty:
i teraz pasowało by coś wstawić- jakiś silnik bo osprzęt silnika PF jest bardzo drogi i praktycznie przewyższa watrość całego silnika a w ten juz bardzo nie chce inwestować. No może jak by miał ktoś cały osprzęt i kable po pieniądzach to bym wzioł.
Interesuje mnie taki silnik zeby włożyć z jak najmiejszą ilościa przeróbek. Najlepiej by było trafić PF-a w dobrym stanie ale cieżka sprawa a o osprzęt też. Sam przepływomierz to koszto od 200-300zł
Rozgladałem sie juz za takimi silnikami jak:
1.8PF taki jak mój
1.8 16V KR ale cieżko coś znaleść w DB stanie ( no i ten wtrysk mechaniczny rozdzielacze i te sprawy)
Nawet TD mi chodzily po glowie w 1.9TD i 1.6TD 75-80KM ale tanie nie są.
Ale bardziej mnie ciągnie pod benzyne.
Słyszalem zeby sie raczej nie pchać w stare KR-PL-PF ale kwestia pięniedzy a auto stoi
Cos cza kupić: Szukam tak:
1.8 PF lub PB
1.8 16V KR lub PL są to silniki z MKII. Passata B3
2.0 2E z passata albo mkIII i takie juz podobno lepiej...
Pojęcie mam i garaż też. Gorzej u mnie tylko z elektryka...
Intensywnie poszukuje też całego Auta z takim silnikiem ale rozbitego lub skorodowanego na maksa żeby przerzucić wszystko co pod maska i z kablami.
A moje pytanie jest takie:
Jaki z tych silników bedzie najprościej wrzucic do mnie???
Jakie zmiany muszę przeprowadzić w przypadku silnika 16V?? i 2.0 2E
BARDZO PROSZĘ o pomoc bo nie chodzi tu tylko o Swap ale o uratowanie samochodu bo zżyłem sie z nim bardzo.
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 20:48
- Lokalizacja: Namysłów/Wrocław
- Kontakt:
Domniemany potwór
Witam. Mam ciężki orzech do zgryzienia, więc pomyślałem że zapytam sie Was, bo wiadomo, kto pyta nie błądzi A teraz przejdę do konkretów, do niedawna bylem posiadaczem audi s4, silniczek 2.7 biturbo, legitymował sie seryjną mocą 245 KM,po modyfikacji elektroniki uzyskałem 312 KM i 480 Nm, system napędu quattro, jednym słowem marzenie, przynajmniej jak dla mnie...no ale jak to bywa, co dobre szybko sie kończy, z samochodu do uratowania jest wnętrze, silnik oraz przeniesienie napędu..w mojej głowie zrodził sie chory (jak mi sie wydaje) pomysł, włożenie silnika wraz z przeniesieniem napędu do vw golfa mk3, bo jeśli w wersji VR6 siedziała jednostka 2.8 V6 to moze uda sie wepchnąć i ten silniczek do mojego wozidełka, wtedy byłby to moim zdaniem naprawdę szybki golfik, ale tutaj pytanie do Was koledzy, czy to ma sens i czy jest w ogóle możliwe aby zrobić coś takiego, w zamiarze jest SWAP całego układu przeniesienia napędu, wraz z zawieszeniem i hamulcami..Z góry dzieki za odpowiedzi i wyrażanie swoich opini na temat tego projektu, jeśli dojdzie do skutku to obiecuję wrzucić zdjęcia samochodu po skończonych pracach oraz zdjęcia z trwania prac... Pozdrawiam
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
Moze ja cos zawale zeby temacik ruszyc Mam w swojej MKII ABF po swapie.Planowałem wstawiac 2.0 w dieslu no ale ponoc dosc duzy kłopot z mocowaniami silnika,skrzynia 6 biegow itp.Moze cos w tym temacie wiecie bo jak nie to chyba bedzie 1.9 ARL i ten temat tez mnie interesuje.Jakie konkretnie graty potrzebuje prucz skrzyni,silnika,ECU wiazki.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
łapy do skrzyni 02J/A w mk1
Jestem zainteresowany zakupieniem lub tez zleceniem wykonania takich lap (patrz pierwszy post w temacie) pod skrzynie 02J lub 02A (wybierak na linki). Lapy do mk1 oczywiscie
- Andrzej32
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
- Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
- Kontakt:
-pawlo111 pisze:Cos cza kupić: Szukam tak:
1.8 PF lub PB
1.8 16V KR lub PL są to silniki z MKII. Passata B3
2.0 2E z passata albo mkIII i
Sprzedam Ci idealny komplet 2.0 16V ABF igiełka + Graty spod maski potrzebne.Długo by pisac.mozesz tu oglądnac troche. http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2287
Immobiliser tez przy nim jest działający oczywiscie. Silnk ma 92.000 z ogonem przebiegu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684
witam everybody...!!
posiadam golfa III z silnikiem 1.4 i przejechane ma 220tys. i zaczyna cos pluc olejem, kumple mowia mi ze to silnik juz jest do dupy!!!
i tak ostatnio sobie myslalem o swapie tylko na jaki silnik??myslalem o 1.8 albo jaki 2.0??
Tylko czy to bardzo kosztowne bedzie??jak by mogl ktos doradzic to byl bym wdzieczny...!!
Cenowo, co i jak...!!!!
z gory thx...
posiadam golfa III z silnikiem 1.4 i przejechane ma 220tys. i zaczyna cos pluc olejem, kumple mowia mi ze to silnik juz jest do dupy!!!
i tak ostatnio sobie myslalem o swapie tylko na jaki silnik??myslalem o 1.8 albo jaki 2.0??
Tylko czy to bardzo kosztowne bedzie??jak by mogl ktos doradzic to byl bym wdzieczny...!!
Cenowo, co i jak...!!!!
z gory thx...
[url]viewtopic.php?t= ... sc&start=0[/url]
[b]moje skromne Mk3[/b]
[b]ZAPRASZAM DO SKLEPU NA ALLEGRO:[/b]
szef71 - sklep QBoss
[url]http://allegro.pl/show_shop.php?shop_id=9322168[/url]
[b]moje skromne Mk3[/b]
[b]ZAPRASZAM DO SKLEPU NA ALLEGRO:[/b]
szef71 - sklep QBoss
[url]http://allegro.pl/show_shop.php?shop_id=9322168[/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
Ja aktualnie robie swap do VW Golfa MK2 z Audicy jakiejs. Silnik o symbolu SB ;]
Wczesniej mialem silnik JR (wszystko Diesle)
Potrzebne jest sprzeglo od VW silnika SB
lapa tylna /SB,JR VW/
mocowanie alternatora (JR, SB)
chlodzenie oleju powietrzem musi zostac bo nie da sie przerzucic z powietrza na wode...
Koncowke od kolektora ta co laczy kolektor z tlumikiem z JR albo SB VW
Pompa cieczy chlodzacej z orurowaniem zostaje z SB Audicowskiego
Sprzeglo trzeba wziac od SB VW razem z kolem zamachowym
Koła na paski od walu glownego i od pompy wody z JR
W SB z audicy jest pompa CAV bodajrze i zastanawiam sie nad wlozeniem swojej BOSCHki... do tego dozucam IC z SB od VW.
Silnik statndartowo bez dodatkowych osprzetow ma 80 KM i 155 Nm momentu. Zwiekszyc troche dawke paliwa, cisnienie powietrza i zamontowac IC i smiga. Turbosprezarka to Garette T3.
Zapomnialem dodac ze skrzynia 4T.
Wczesniej mialem silnik JR (wszystko Diesle)
Potrzebne jest sprzeglo od VW silnika SB
lapa tylna /SB,JR VW/
mocowanie alternatora (JR, SB)
chlodzenie oleju powietrzem musi zostac bo nie da sie przerzucic z powietrza na wode...
Koncowke od kolektora ta co laczy kolektor z tlumikiem z JR albo SB VW
Pompa cieczy chlodzacej z orurowaniem zostaje z SB Audicowskiego
Sprzeglo trzeba wziac od SB VW razem z kolem zamachowym
Koła na paski od walu glownego i od pompy wody z JR
W SB z audicy jest pompa CAV bodajrze i zastanawiam sie nad wlozeniem swojej BOSCHki... do tego dozucam IC z SB od VW.
Silnik statndartowo bez dodatkowych osprzetow ma 80 KM i 155 Nm momentu. Zwiekszyc troche dawke paliwa, cisnienie powietrza i zamontowac IC i smiga. Turbosprezarka to Garette T3.
Zapomnialem dodac ze skrzynia 4T.
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 12:23 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam !!!
Wlasnie jestem w trakcie przekladki silnika z MK2 G60 do MK3 ,problem mam tego typu ze nie pasuja mi pedaly sprzegla i hamulca poniewaz w MK3 bylo sprzeglo wyciskane linka ,a w MK2 z kolei pompa ABS ktorej nie chce montowac do MK3. Pytanie mam takie ,czy jest ktos kto wie z jakiego VW pasuja pedaly zeby bylo sprzeglo hydrauliczne a niebylo ABS-u. posiadam pedaly z seata ktore wlasnie spelniaja me wymagania ,lecz one tez nie pasuja .Moze ktos cos wie na ten tema??
Wlasnie jestem w trakcie przekladki silnika z MK2 G60 do MK3 ,problem mam tego typu ze nie pasuja mi pedaly sprzegla i hamulca poniewaz w MK3 bylo sprzeglo wyciskane linka ,a w MK2 z kolei pompa ABS ktorej nie chce montowac do MK3. Pytanie mam takie ,czy jest ktos kto wie z jakiego VW pasuja pedaly zeby bylo sprzeglo hydrauliczne a niebylo ABS-u. posiadam pedaly z seata ktore wlasnie spelniaja me wymagania ,lecz one tez nie pasuja .Moze ktos cos wie na ten tema??
Witam was serdecznie koledzy.
Mam Jette 2 rocznik 91 z silnikiem 1.6 TD 1V. Silnik juz przezyl swoje najlepsze chwile, i obecnie interesuje mnie silnik TDI od mk3 albo mk4 ew passat, seat itd...
1.Pierwsza sprawa to wybór silnika i pytanie do was co byście polecili
2. Co prócz silnika i skrzyni biegów trzeba przełożyć
3. czy zegary da sie jakoś dopasować lub podpiąć to do starych zegarów
4. Czy zawieszenie wytrzyma
5. mam ABS (na 100%) Czy tarcze i zaciski itd.. podejdą od mk2 GTi i co tam trzeba wymienić.
6. Powiedzcie mi o czym zapomniałem
Dziękuję za szczere odpowiedzi. Na mechanice średnio sie znam, bo studiuję ekonomię:)
Swapa zamierzam komuś polecić do zrobienia, tylko chciałbym wiedzieć co trzeba wymienić, aby ktoś nie zrobił mnie w jajo.
Dziękuję za odpowiedzi
Mam Jette 2 rocznik 91 z silnikiem 1.6 TD 1V. Silnik juz przezyl swoje najlepsze chwile, i obecnie interesuje mnie silnik TDI od mk3 albo mk4 ew passat, seat itd...
1.Pierwsza sprawa to wybór silnika i pytanie do was co byście polecili
2. Co prócz silnika i skrzyni biegów trzeba przełożyć
3. czy zegary da sie jakoś dopasować lub podpiąć to do starych zegarów
4. Czy zawieszenie wytrzyma
5. mam ABS (na 100%) Czy tarcze i zaciski itd.. podejdą od mk2 GTi i co tam trzeba wymienić.
6. Powiedzcie mi o czym zapomniałem
Dziękuję za szczere odpowiedzi. Na mechanice średnio sie znam, bo studiuję ekonomię:)
Swapa zamierzam komuś polecić do zrobienia, tylko chciałbym wiedzieć co trzeba wymienić, aby ktoś nie zrobił mnie w jajo.
Dziękuję za odpowiedzi
Witam !
Mam wielka prosbe aby ktos udzielil mi odpowiedzi na pytanie ,a mianowicie ,mam silnik z G60 i wlozylem go do MK3 ,troche sie przy tym namordowalem ,silnik odpalil za pierwsza proba lecz nie chodzi tak jak powinien i zaówazylem ze do oleju dostaje sie benzyna ,mysle ze poprostu jej nie przepala bo raz chodzi na wszystkie gary a raz nie . Niewiem czy cos zle podlaczylem ,czy poprostu silnik jest trefny lub jakas jego czesc mechaniczna lub elektryczna . Niemam zbyt duzej wiedzy na temat tego modelu silnika .Prosze pomózcie !
Mam wielka prosbe aby ktos udzielil mi odpowiedzi na pytanie ,a mianowicie ,mam silnik z G60 i wlozylem go do MK3 ,troche sie przy tym namordowalem ,silnik odpalil za pierwsza proba lecz nie chodzi tak jak powinien i zaówazylem ze do oleju dostaje sie benzyna ,mysle ze poprostu jej nie przepala bo raz chodzi na wszystkie gary a raz nie . Niewiem czy cos zle podlaczylem ,czy poprostu silnik jest trefny lub jakas jego czesc mechaniczna lub elektryczna . Niemam zbyt duzej wiedzy na temat tego modelu silnika .Prosze pomózcie !
SWAP JETTA MK2 z 1.3NZ na 1.8 16V
Witam,
Mam pytanko.. mam VW JEtta z 89r z silnikiem 1.3 NZ00 (pełny, wielopunktowy wtrysk); skrzynia 4 biegowa.. Mam w planach włozyc mu silnik od golfa mk2 1.8GTi 16V kr. Mam możliwość zakupu takiego silnika.. tylko teraz kilka pytan.. Co potrzebuje.. Koles na aukcji pisze tak: "Silnik jest kompletny tzn. chłodnicz oleju, alternator, mocowanie altka, kolektory, komputer, wiązke silnikową ale nie kompletą(wszsytkie wtyczki całe, chyba brak masy i jakiejś wtyczki), belke pod silnik z poduszką, sanki z poduszkami i wachaczami, chłodzenie i co tam się jeszcze komuś przypomni " wiec z tego wynika że nie ma tam skrzyni... i nie wiem czy moja 4-biegowa skrzynia pasuje do tego silnika..? Czy wogóle silnik mi podejdzie bez żadnych przerobek typu spawanie itp. Acha i czy z instalacją el będą jakies wieksze problemy?? dodam jeszcze, że mam zegarek zamiast obr. i licznik wyskalowany do 200 ale to juz chyba nie robi wiekszego problemu.. Acha i mam instalacje gazową, ale z tym poradzi sobie moj znajomy:) Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
[ Dodano: 26 Lis 2007 19:30 ]
acha i jeżeli bedzie to wszystko zbyt kosztowne i pracochłonne.. to jak wygląda sprawa z silnikiem 1.8 8V ?? bo ja mam komputer nawet od 1.8 w tej jettcie i pompe paliwa (taka na zewnątrz) i wszystko działa ok to moze i wiązka kablów bedzie taka sama?? Sam nie wiem który byłby lepszy.. 1.8 8V czy ten z Gti..
Mam pytanko.. mam VW JEtta z 89r z silnikiem 1.3 NZ00 (pełny, wielopunktowy wtrysk); skrzynia 4 biegowa.. Mam w planach włozyc mu silnik od golfa mk2 1.8GTi 16V kr. Mam możliwość zakupu takiego silnika.. tylko teraz kilka pytan.. Co potrzebuje.. Koles na aukcji pisze tak: "Silnik jest kompletny tzn. chłodnicz oleju, alternator, mocowanie altka, kolektory, komputer, wiązke silnikową ale nie kompletą(wszsytkie wtyczki całe, chyba brak masy i jakiejś wtyczki), belke pod silnik z poduszką, sanki z poduszkami i wachaczami, chłodzenie i co tam się jeszcze komuś przypomni " wiec z tego wynika że nie ma tam skrzyni... i nie wiem czy moja 4-biegowa skrzynia pasuje do tego silnika..? Czy wogóle silnik mi podejdzie bez żadnych przerobek typu spawanie itp. Acha i czy z instalacją el będą jakies wieksze problemy?? dodam jeszcze, że mam zegarek zamiast obr. i licznik wyskalowany do 200 ale to juz chyba nie robi wiekszego problemu.. Acha i mam instalacje gazową, ale z tym poradzi sobie moj znajomy:) Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
[ Dodano: 26 Lis 2007 19:30 ]
acha i jeżeli bedzie to wszystko zbyt kosztowne i pracochłonne.. to jak wygląda sprawa z silnikiem 1.8 8V ?? bo ja mam komputer nawet od 1.8 w tej jettcie i pompe paliwa (taka na zewnątrz) i wszystko działa ok to moze i wiązka kablów bedzie taka sama?? Sam nie wiem który byłby lepszy.. 1.8 8V czy ten z Gti..
Co łatwiej wrzucić w miejsce MH (1.3 gaźnik , zamontowany seryjnie w MK2):
1.6 TD( dowolny, najlepiej SB oczywiście)
czy 1.8 16 V ?
Jakie są aktualnie różnice cenowe(uczciwych cen) tych silników?
Co poza heblami, układem wydechowym, silnikiem, półosiami, skrzynią bym potrzebował(wiadomo, do DIESLA większy aku chociażby )?
Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa gdy posiadam jeszcze dowód rejestracyjny z numerami silnika, podczas swapu? Trzeba udać się po nowy dowód?
Mój silniczek powoli umiera, a jakoś nie widzi mi się remontowanie go, zwłaszcza że wolałbym go prędzej czy później wymienić.
1.6 TD( dowolny, najlepiej SB oczywiście)
czy 1.8 16 V ?
Jakie są aktualnie różnice cenowe(uczciwych cen) tych silników?
Co poza heblami, układem wydechowym, silnikiem, półosiami, skrzynią bym potrzebował(wiadomo, do DIESLA większy aku chociażby )?
Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa gdy posiadam jeszcze dowód rejestracyjny z numerami silnika, podczas swapu? Trzeba udać się po nowy dowód?
Mój silniczek powoli umiera, a jakoś nie widzi mi się remontowanie go, zwłaszcza że wolałbym go prędzej czy później wymienić.
Ostatnio zmieniony czw lis 29, 2007 15:35 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości