[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw paź 25, 2007 17:25

mivhal_f pisze:a jelsi chodzi o ten schemat to przy ktorym kabelku masz ktory przycisk??
Dopisalem co i jak pod schematem.

Cowboy dzwonki nawet ladne, zmienilbym tylko wlacznik ON/OFF bo jakis taki za duzy..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt paź 26, 2007 19:52

Przetestowalem troche MFA. Poniewaz zaraz smigam do Hamburga i troche z pospiechu zrobilem tak ze tempomat jest caly czas zalaczony tzn na MFA musi byc przelacznik na 1 i po ustaleniu predkosci wciskam na chwile z "1 w lewo". Po wcisnieciu sprzegla lub hamulca tmpo sie wylacza. W sumie narazie pasi. Jesli podczas jazdy na tempo wcisne gaz i przyspiesze i puszcze go to tempo przejmuje nowa predkosc juz bez wciskania z "1 w lewo".


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » sob paź 27, 2007 20:15

dziś do listy wypasów w moim aucie dołączył cruise control ;)

udało mi się skombinować sterowanie tempomatem z kierownicy hondy prelude. Kolega dał mi przyciski, a kuzyn kawałek wiązki z kostką (tempomat za 0zł).
Obrazek

całość podłączyłem i na razie wcisnąłem tam gdzie trzymam w trasie prawą rękę, tak więc przyciski mam pod ręką

Obrazek

docelowo będę szukał oryginalnej manetki vw. Dzięki za poradę.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz paź 28, 2007 22:10

Wrocilem z trasy. Tempomat sie na autostradach sprawdzil, jazda z nim to bajka. Juz nie wyobrazam sobie braku tej opcji :) Male podsumowanie spalania z wybranych odcinkow:
1. 3 osoby, bagaznik 100kg, srednia predkosc 85/h (trasa mieszana 370km), tempomat wlaczony przez 1/3 trasy, spalanie 4.7/100km.
2. 1 osoba, 50kg bagazu, trasa to autostrada 380km (2h40m), srednia predkosc 141.3km/h, cala trasa z tempomatem, spalanie 7.2/100km. Vmax licznikowe: 182/h

Tempomat zamontowany w MFA. Sprawdza sie z ta kombinacja klawiszy, nie ma problemu z wlaczaniem wycieraczek (no w sumie przez 780km to raz mi sie wlaczyly)
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 23:56 przez Gitner, łącznie zmieniany 3 razy.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Devil84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn lip 17, 2006 16:52
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Devil84 » wt paź 30, 2007 16:24

Wita. właśnie zakończyłem prace nad moim tempomatem...

Obrazek

Moja wersja tempomatu :bigok:

A teraz miał bym prośbę do kolegów posiadających VAGa.
Prośba polega na uaktywnieniu tego tempomatu w komputerze auta...
Prośba jest skierowana do forumowiczów z wlkp.



Awatar użytkownika
yogipati
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt gru 27, 2005 15:13
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: yogipati » śr paź 31, 2007 17:06

Temacik bardzo ciekawy! Po głębszym przeanalizowaniu postanowiłem przyciski :
http://www.allegro.pl/item260480462_swi ... 5szt_.html umieścić w jednym z 2 (lewym) klaksonie. Po rozebraniu przycisku klaksonu stwierdziłem że powinno to być doskonałe rozwiązanie. O postępach prac będę informował...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 02, 2007 13:00

tempomat mam i ja :)

okazało się że mam popsuty czujnik sprzęgła :( - pierwsza pozycja wartość 1 (brake pedal) niezaleznie od pozycji sprzęgła

na szybko wyciągnąłem wtyczkę i zrobiłe zworkę żeby wyzerować - gdyż ECU widziało jakgdyby cały czas wciśniete sprzęgło i tempomat nie chciał zabanglać

jest taki minus tego że podczas jazdy na tempmacie po nacisnieci sprzęgła na chwile wzrosną obroty - do momentu az ECU nie zidentyfikuje zbyt dużej różnicy pomiędzy rpm a prędkością i zdeaktywuje tempomat
nie jest to uciążliwe bo i tak wczesniej naciska się hamulec ale przy najbliższej okazji trzeba będzie zakupić czujnik położenia pedału sprzęgła :)

wszystko działa jak należy tylko nie chce mi zwalniać po naciśnieciu RESUME ...

nie wiem dlaczego, bo w cruise control na pozycji nr 3 pojawia się wartość "1" po wcisnieciu resume ?



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » pt lis 02, 2007 13:55

cowboy pisze:wszystko działa jak należy tylko nie chce mi zwalniać po naciśnieciu RESUME ...
mi też nie zwalnia, ale tak chyba ma być, RESUME służy do powracania do ustawionej prędkości,
ktoś tam pisał że mu zwalnia, ale mi i u kolegi (ma oryginalny tempomat w mk IV) , no i u Ciebie cowboy, nie zwalnia



Dariusz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 05, 2005 23:10
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Post autor: Dariusz85 » pt lis 02, 2007 15:03

witam
dołącze pytanie troche z innej bajki:
czy moze mi ktoś powiedziec jak podłączyć orginalną manetke nie mając wiązki łączącej manetke z kostką znajdującą sie za bezpiecznikami??
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2007 15:03 przez Dariusz85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lis 02, 2007 16:28

Dariusz85 pisze:witam
dołącze pytanie troche z innej bajki:
czy moze mi ktoś powiedziec jak podłączyć orginalną manetke nie mając wiązki łączącej manetke z kostką znajdującą sie za bezpiecznikami??
kabelkami :P dorób sobie wiązkę sam :okej:



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt lis 02, 2007 18:15

damcio151 pisze: kabelkami :P dorób sobie wiązkę sam :okej:
właśnie ja dziś dorobiłem i kable trzeba podłączyć według kolorów ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lis 02, 2007 18:17

Gobo90 pisze:właśnie ja dziś dorobiłem i kable trzeba podłączyć według kolorów ?
jeżeli we wtyczce od manetki i tej za skrzynką są takie same kolory to podłączasz kolorami :D



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt lis 02, 2007 18:19

damcio151, ok thx jutro to sprawdze



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 02, 2007 18:47

mariachi pisze:mi też nie zwalnia, ale tak chyba ma być, RESUME służy do powracania do ustawionej prędkości
no chyba jednak oryginalnie nie powinien zwalniac, a dzisiaj zaczął mi przyspieszać jak nacisnąłem resume :)

Obrazek

czyli wszystko jest OK... choć zwalnianie jest chyba fajniejszą funkcją niz resume :)

[ Dodano: Pią Lis 02, 2007 17:48 ]
damcio151 pisze:jeżeli we wtyczce od manetki i tej za skrzynką są takie same kolory to podłączasz kolorami :D
dokładanie tak podłącza się kolorami :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości