Jak zalozyc pasek wielorowkowy alternatora w ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zalozyc pasek wielorowkowy alternatora w ABS
Pomocy! Zerwał się pasek wielorowkowy, nie wiem jak założyć nowy (napędzający pompę wody i alternator). Problem w tym, że da się go założyć na pompę z gładkim kółkiem i gładką stroną paska i tą z rowkami. Na kółku pompy są ślady, jakby pasek chodził kiedyś rowkami, czy to możliwe?
Jeśli ktoś ma to proszę o fotki,
Jeśli ktoś ma to proszę o fotki,
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:35 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli ktoś ma dostęp do fachowych źródeł to bardzo proszę o opinię na ten temat, bo przeszukałem sporo i mam sprzeczne informacje i oczywiście jak macie możliwość to dajcie fotkę, printscreeny, cokolwiek, jak macie u siebie i jak się zachowuje układ chłodzenia, czy są różne pompy, bo ten pasek w zależności jak się go założy będzie napędzał pompę w prawo lub w lewo...
norman, dzięki za sugestię i czekam na foto
norman, dzięki za sugestię i czekam na foto
ma być pasek do okoła a nie w s jak nie wierzysz to sprawdz sobie pompe w która strone ma łopatki
gdybyś załozył pasek na S pompa będzie sie kręciła w odwrotna stronę
ps.
sory miałem format systemu fotek niet
gdybyś załozył pasek na S pompa będzie sie kręciła w odwrotna stronę
ps.
sory miałem format systemu fotek niet
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 16:47 przez dziejo, łącznie zmieniany 4 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a nie zrobiłbyś nowej? Z góry dzięki.dziejo pisze:sory miałem format systemu fotek niet
Jeśli chodzi o 2E, to widziałem że pompa chodzi w prawo, ale jest na innym pasku, tam nie ma wątpliwości, boję się że ten schemat może być do innego typu niż ABS (właściwie nie są na nim zachowane proporcje i romieszczenie kółek - bo o dziwo to jest istotne, gdyż ten sam pasek da się założyć i tak i tak).Paweł Marek pisze:górny rysunek po lewej, tylko bez tego napinacza co tam widać (napina alternator), napinacz jest tylko przy klimie co jest pokazane na dolnym obrazku
Może ktoś wie, czy są różne pompy, z łopatkami w odwrotną stronę??? Panowie , plusiki
niema AAM I ABS to są te same silniki a powiem ci ci jeszcze jedną rzecz mianowicie po sprowadzeniu autka przyszedł czas na wymiane pasków co prawda wielorowkowy nie musiał byc wymieniany ale tutaj mechanior zapatrzał się własnie na ten pasek hmmmm wielorowkowy i odwrotnie załozony ?? no cóz mnie nie pokoiła sprawa z temp silnika niebezpiecznie była wysoka myślę sobie wymienię termostat i co???? nie potrzebnie poniewaz [pasek był załozony na S pompa kręciła się w druga stronę i nie było prawidłowego przepływu wody (płynu ) nowiutka pompa płynu była w niemcach zakładana bosch dla czego nie załozyli prawidłowo paska nie wiem to jest zagadka do tej pory nie rowiązanaMoże ktoś wie, czy są różne pompy, z łopatkami w odwrotną stronę???
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2007 13:26 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie, ciekawa sprawa...dziejo pisze:mechanior zapatrzał się własnie na ten pasek hmmmm wielorowkowy i odwrotnie załozony ??
Bo może turasy montowali, ale teraz już jest wszystko jasne: wpadły mi w łapy rysunki z ETKI, dobry kolega załatwił, w moim modelu jest pasek rowkami na gładkie na pompę, ale widocznie pompy robią gładkie bo może pasują do wielu modeli i gładkość nie przeszkadza - co widać na rysunkach innych modeli (nie wstawię bo nie wiem jak), w niektórych idzie gładkim na gładkie, w innych rowkami. Mój temat znalazł się tu, bo jestem przeświadczony że pasek u mnie jeździł gładkim, czyli źle, a na kółku są ślady że kiedyś był dobrze założony - i też z niemiec autko Tyle że 2 termostaty wahlery nowe wsadziłem do tej pory, nie przegrzewał się ale dość długo dochodził do temperatury. Wypróbować czas. Jeśli ktoś chciałby ten rysunek jak lecą paski to na privie wyślę.dziejo pisze:nowiutka pompa płynu była w niemcach zakładana bosch dla czego nie załozyli prawidłowo paska nie wiem to jest zagadka do tej pory nie rowiązana
TEMAT ZAMKNIĘTY
- CzapCzap
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
- Lokalizacja: Athlone
- Kontakt:
Ja chyba pol roku jezdzilem ze zle zalozonym paskiem, zdaje sie ze podczas zmiany rozrzadu tak mi zalozyli. Zauwazylem to dopiero przy wymianie tego paska, byl tak naprezony ze szok, musialem go przeciac , nie rozumiem jak ktos mogl go tak nalozyc i to sie jeszcze musial mocno silowac zeby to zrobic. Ja nowy pasek nalozylem potem bezproblemu oczywiscie tak jak nalezy. Aha czyli pol roku pompa sie krecila w druga strone, nie zauwazylem nic zlego temperatura zawsze byla ok, nawet jak latalem v-maxem czy w miescie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości