ocieranie klocków

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nartek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:28
Lokalizacja: Polska

ocieranie klocków

Post autor: nartek » wt paź 30, 2007 17:16

Witam
Mam pewien problem i myślę że pomożecie mi go rozwiązać. (szukałem odp na forum ale w takim gąszczu tematów nie znalazłem nic co by mi pomogło)

Wczoraj podczas jazdy usłyszałem lekkie szuranie podczas hamowania, po zatrzymaniu się zobaczyłem że z jednej strony "szczęka" hamulców jest cały czas bardzo blisko tarczy.
tak jak na załączonym zdjęciu.

Obrazek

w drugim kole jest około 0,5-1cm przerwy między klockiem a tarczą

na zdjęciu widać że klocek jest już raczej zdarty do zera chociaż nie jest zbyt stary, więc musiał przez dłuższy czas ocierać. Więc co może być tego przyczyną i jak to naprawić? wydaje mi się że jeśli hamulec nie jest wciśnięty to klocki powinny być oddalone od tarczy
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2007 17:30 przez nartek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 30, 2007 17:36

to klocki powinny być oddalone od tarczy
tak al ta odległośc jest wręcz minimalna przy prostych tarczach ale na samym początku sprawdziłbym i przeczyścił cylindrek i prowadzenie klocków w zacisku (samoregulator )



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » wt paź 30, 2007 17:36

Przytarty tłoczek albo prowadnice zacisku. Rozbierz i wyczyść, powinno pomóc.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 30, 2007 17:39

zmień klocki na 2 kołach zanim się klocki dotrą przejedziesz nawet ok 300km tak tak w tym czasie unikaj gwałtownych hamowan



Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » wt paź 30, 2007 18:25

niezły rant masz na tarczach, proponuje przetoczyć albo jeśli tarcze sa cieńsze niż 10 (max 9) mm, wymienić



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 30, 2007 19:15

nartek pisze:w drugim kole jest około 0,5-1cm przerwy między klockiem a tarczą
nie ma prawa być tyle, przerwa jest minimalna, wręcz nawet może ledwo ledwo ocierać klocek o tarczę. Prowadnice (to w co wkręca się śróby) do rozbiórki czyszczenia i smarowania ew. do wymiany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
nartek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:28
Lokalizacja: Polska

Post autor: nartek » wt paź 30, 2007 19:35

tzn jest tyle bo i klocek jest duzo grubszy tak to jest minimalnie od tarczy. sprobuje przeczyścić prowadnice zacisku i tłoczek i zmienie klocki. mam nadzieje ze pomoże. dzieki za porady



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » wt paź 30, 2007 23:21

a jak hamulec popiskuje gdy tarcza sie nagrzeje to co wtedy zrobic? piszczy gdy nie hamuje, gdy hamuje z reszta tez ale tym sie nie martwie zbytnio.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
nartek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:28
Lokalizacja: Polska

Post autor: nartek » śr paź 31, 2007 11:52

mi piszczał jakiś czas akurat w tym kole co jest starty prawie do zera więc pewnie to miało wpływ, dzisiaj zabieram sie za wymianę klocków i przeczyszczę tłoczek i prowadnice zacisku, mam nadzieję ze będzie ok



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » śr paź 31, 2007 15:28

Jak bedziesz zakladal nowe klocki na uzywane tarcze z rantem , warto spiłowac,zetrzeć ranty na klockach pilnikiem lub na kamieniu tokarce . By klocki cała powierzchią dotknely tarcz gdy wystaje w nich rant.
Często sie zdarza wlasnie ze nowe klocki nie spiłowane potrafia chrobotac na starych tarczach. Rancik trze o powierzchnie klocka.

Obrazek



Awatar użytkownika
nartek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:28
Lokalizacja: Polska

Post autor: nartek » śr paź 31, 2007 20:47

no już klocki zmienione, spiłowałem trochę tarcze (rant) i jak narazie jest ok. oczywiście trzeba je trochę dotrzeć



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 274 gości