Jaki wydech do GTI?? <help>
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- SYPEK
- Użytkownik
- Posty: 256
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 18:50
- Lokalizacja: LESZNO VWielkopolska
- Kontakt:
Jaki wydech do GTI?? <help>
witam posiadam golfa mk3 GTI 2.0 8v (2e) i mam problem bo nie wiem co zrobic z wydechem w niemczech zapakowali tam niby coś ale nie wiem co dokładnie wiem że są wszystkie tłumiki. Zastanawiam się co zrobić i mój pomysł to wywalić katalizator (lub to co jest w jego miejscu) przed ostatni wydech też i zostawic tylko ostatni wydech. Nie chciał bym żeby auto było zbyt głośne ale chodzi mi głównie o przyrost mocy co robić??? Z góry dzięki za pomoc pozdraVWiam.
wywal katalizator daj przelotowy tłumik , środkowy zostaw a końcowy też przelotowy , średnicy nie zmieniaj bo seryjna Ci wystarczy
Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
do tego załóż barana 4-2-1 i już masz w miarę oddczuwalną różnicę.
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
słuchaj tych oszołomów i wyjdziesz jak zamłocki na mydle.w silniku wolnossącym niemożesz sobie tak poprostu sam przerabiac wydech bo tylko pogorszysz harakterystyke w dolnym i srodkowym zakresie obrotów a niewierze ze jezdzisz jak rajdowiec cały czas z obrotami na maksa. wydech musisz policzyc musi miec odpowiednią objętośc i niemoże byc za bardzo odetkany bo tracisz dynamiczne napełnianie komory spalania a co za tym idzie masz mniej mocy a wiecej hałasu przez odetkany wydech to samo sie tyczy dolotu. katalizator ceramiczny ma 10-15% zapasu przepustowości wiec jedyną ingeracją w wydech w/g mnie to może by strumienica ale montowana ZARAZ za katalizatorem a nie w miejsce katalizatora
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
...dorzuć drugą srumienice i chip z allegrookoG60 pisze: strumienica ale montowana ZARAZ za katalizatorem a nie w miejsce katalizatora
Sypek jeśli chcesz naprawde konkretny wydech to odwiedź tą stronę :
http://www.mgmotorsport.pl/
LCQ wybacz ale to co napisałem na temat strumienicy jest owiele mądrzejsze od tego:
Przydatną może być również informacja, że każdy katalizator ma pewną rezerwę przepustowości. I tak przy ceramicznych rezerwa ta wynosi od 10-15%, a metalowych od 20-25%.
Rezerwy te mogą być doskonale wspomagane przez cały szereg tak zwanych dynamizatrów przepływu np. strumienic, które przy zamontowaniu ich za katalizatorem przy swoich właściwościach wysysających doskonale zwiększają przepustowość wkładu katalitycznego.
pozbycie się z układu wydechowego tego w/g niektórych zbędnego balastu i hamulca mocy powoduje również, oprócz zwiększenia zużycia paliwa pogorszenie osiągów samochodu w dolnym i średnim zakresie prędkości obrotowych silnika, a ponadto zwiększenia poziomu hałasu o 10-12dB.Kiedy już zależy nam na poprawie dynamiki w górnym zakresie obrotów, powinno się raczej wymienić katalizator ceramiczny na metalowy o mniejszych oporach przepływu. Metalowy wkład katalityczny wytrzymuje dużo wyższą (o około 300 stopni) temperaturę sięgającą nawet powyżej 1100 st.C, a ponadto szybciej się nagrzewa . Jest to więc tym bardziej wskazane działanie w samochodach z daleko posuniętymi modyfikacjami silnika, które mają tendencję do przegrzewania się, co w konsekwencji może doprowadzić do nadtopienia ceramicznej struktury katalizatora tradycyjnego.Przewymiarowanie tego elementu powoduje nie tylko utratę elastyczności silnika, ale również ze względu na wolniejsze nagrzewanie wydzielanie bardziej trujących frakcji.LCQ pisze:wywal katalizator daj przelotowy tłumik , środkowy zostaw a końcowy też przelotowy , średnicy nie zmieniaj bo seryjna Ci wystarczy
Przydatną może być również informacja, że każdy katalizator ma pewną rezerwę przepustowości. I tak przy ceramicznych rezerwa ta wynosi od 10-15%, a metalowych od 20-25%.
Rezerwy te mogą być doskonale wspomagane przez cały szereg tak zwanych dynamizatrów przepływu np. strumienic, które przy zamontowaniu ich za katalizatorem przy swoich właściwościach wysysających doskonale zwiększają przepustowość wkładu katalitycznego.
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
okoG60 jak dla mnie takie kombinowanie to też nie jest cud miód.... albo to sie robi tanim kosztem i próbuje sie kilku rzeczy naraz (jak wiadomo twój g60 innaczej zareaguje niż 2E) albo daje sie do profi firmy i ma sie spokój , ja osobiście mam 2 przelotowe tłumiki a końcowy komorowy z wkładką , auto wkręca sie jak szalone od dolnych obr do samej góry , Ci co widzieli jak to jezdzi to wiedzą , zanim do tego doszedłem zrobiłem z 5 kombinacji wydechu, ale i tak polecam zrobienie tego przez MG motorsport lub np Elteca ,Vigi sport ,projectxs ....... chyba że ma sie w domu dobre spawarki ,niezła wiedze na ten temat i hamownie :green_fuck:
takie tanie przeróbki z wydechem to mogą sobie pozwolic uzytkownicy silników turbodoładowanych bo powietrze jest do nich wtłaczane. silniki wolnossące niestety zeby sprawniej napełniały komore spalania korzystają ze zjawisk fizycznych które zachodzą w układzie wydechowym i ssącym.konstruktorzy niezaprojektowali w ciemno wydechu i dolotu.np wycinając katalizator pozbawiasz w ten sposób dynamicznego napełniania komory spalania tzn ze jak masz na przejsciu otwarte oba zawory a tłok znajduje sie w górnym martwym polu to poprzez podcisnienie swieza mieszanka juz wlatuje do komory spalania wypychając resztki spalin.wycinajac kata, przerabiajac w garazu tanim sposobem układ wydechowy (odtykajac go) pozbawiasz silnik dynamicznego napełniania komory, pogarszasz moment obr w dolnym i srodkowym zakresie obrotów i to są opinie ludzi którzy się tym zajmują. sama wymiana tłumika koncowego w którym koncówka jest większa od seryjnej powoduje spadek mocy.wybacz ale w/g mnie albo zapłacic 2000-3000zł za markowy cały układ wydechowy i miec gwarancje że sie nie rozleci auto zyska moc i charakterystyczne brzmienie albo dac sobie siana tworzac własne konstrukcje niemajac o tym zielonego pojecia.
kiedys krazyło po sieci sporo artykułów na ten temat z załonczonymi wykresami i fakt osiagana moc i moment była wyzsza ale przebieg krzywej momentu i mocy był wyższy tylko w najwyzszych obrotach silnika w niskich i srednich obrotach było gorzej a jak wiadomo to tych obrotów uzywa sie najczesciej chyba ze wymieniasz silniki co 10tys km. ja jakoś swojego wzmocniłem do około 180KM ale wydech zostawiłem seryjny a raczej w silniku turbo byłoby wskazane go odetkac.
szacunek za włozoną prace ale czy masz wykresy przed i po modernizacji wydechu?LCQ pisze:auto wkręca sie jak szalone od dolnych obr do samej góry , Ci co widzieli jak to jezdzi to wiedzą
kiedys krazyło po sieci sporo artykułów na ten temat z załonczonymi wykresami i fakt osiagana moc i moment była wyzsza ale przebieg krzywej momentu i mocy był wyższy tylko w najwyzszych obrotach silnika w niskich i srednich obrotach było gorzej a jak wiadomo to tych obrotów uzywa sie najczesciej chyba ze wymieniasz silniki co 10tys km. ja jakoś swojego wzmocniłem do około 180KM ale wydech zostawiłem seryjny a raczej w silniku turbo byłoby wskazane go odetkac.
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
Wiadomo że biorąc sie za N/A trzeba sie nieźle pogłowić tym bardziej jeśli robisz dolot, dlatego moim zdaniem można albo zaryzykować robiąc próby albo zrobić profi robote jak już pisałem ,nie musisz tego tłumaczyć , wracając do strumienicy zyskujesz moment w niższych obr ale w górnych robi sie super ciśnienie dlatego każda strumienica musi być wykonana typowo pod dany silnik bo może więcej spowodować negatywów niż przyrostu , większe ciśnienie to i temperatura.... po wielu testach jeśli widziałeś auta traciły na mocy zyskując pare NM . Profesjonalny wydech np : w MG kosztuje 1500 zł (liczmy do mojej ibizy czyli pewnie tyle samo do mk2/3) i to z końcowym wydechem , oczywiście nierdzewka , nie robiłem wykresów z hamowni , nie wiem czy znasz wytrzymałość 2E która równa sie czasami z dieslami , wierz mi że piłuje swój ponad 40 pare tys kręcac cały czas ile sie da i nic sie nie zpieprzyło ,przy naprawde dobrych efektach jak na tą jednostke
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 00:09 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości