Drżenie kierownicy podczas jazdy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Drżenie kierownicy podczas jazdy
Witam !!!
Może ktoś z was miał podobny problem podczas jazdy lekko drży mi kierownica szczególnie jak jadę szybciej i np. wyprzedzam to drży podczas skręcania , dodam że podczas jazdy na wprost drżenia praktycznie nie czuć. Wymienione było praktycznie całe przednie zawieszenie wszystkie gumy, sworznie, tuleje, klocki, tarcze, spręzyny. Nie słychać przy tym ani stukania ani żadnego tarcia co to może być ?
Myślałem o mechaniźmie różnicowym w skrzyni ale nie wiem ?
Może ktoś z was miał podobny problem podczas jazdy lekko drży mi kierownica szczególnie jak jadę szybciej i np. wyprzedzam to drży podczas skręcania , dodam że podczas jazdy na wprost drżenia praktycznie nie czuć. Wymienione było praktycznie całe przednie zawieszenie wszystkie gumy, sworznie, tuleje, klocki, tarcze, spręzyny. Nie słychać przy tym ani stukania ani żadnego tarcia co to może być ?
Myślałem o mechaniźmie różnicowym w skrzyni ale nie wiem ?
- piecia1985
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 13:40
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja do niedawna tez szukalem przyczyny drzenia kierownicy. Bylem kilka razy na stacji diagnostycznej zeby zawieszenie sprawdzili i mowili ze wszystko jest oki a po miesiacu okazalo sie ze tylna tuleja przedniego wachacza (ta plaska) jest wywalona ze praktycznie to juz jej nie ma i teraz czeka u mechanika na wymiane. A nie sciaga Cie na ktoras ze stron podczas jazdy lub/i hamowania??
Re: Drżenie kierownicy podczas jazdy
Znalazłeś może przyczynę? Mam prawie to samo tylko u mnie słychć czasami ciche turkotanie. Nie wymieniłem jeszcze tylko przegubów i mechanizmu różnicowego.jeanks5t pisze:Witam !!!
Może ktoś z was miał podobny problem podczas jazdy lekko drży mi kierownica szczególnie jak jadę szybciej i np. wyprzedzam to drży podczas skręcania , dodam że podczas jazdy na wprost drżenia praktycznie nie czuć. Wymienione było praktycznie całe przednie zawieszenie wszystkie gumy, sworznie, tuleje, klocki, tarcze, spręzyny. Nie słychać przy tym ani stukania ani żadnego tarcia co to może być ?
Myślałem o mechaniźmie różnicowym w skrzyni ale nie wiem ?
Pzdr
GT III
mam podoby problem podczas powolnej jazdy czuc drzenie kierownicy przy szybszej jezdzie juz tego nie czuc
czy znaczy ze zawieszenie jest walniete czy moze to byc takze powiazane z padajaca pompa wspomagania ? jednak dodam ze przy poprzedniej pompie ktora padala nic takiego sie nie dzialo jednak teraz mniej wiecej w tym samym czasie kiedy pompa zaczela szalec czuc wibracje na kierownicy
czy znaczy ze zawieszenie jest walniete czy moze to byc takze powiazane z padajaca pompa wspomagania ? jednak dodam ze przy poprzedniej pompie ktora padala nic takiego sie nie dzialo jednak teraz mniej wiecej w tym samym czasie kiedy pompa zaczela szalec czuc wibracje na kierownicy
Wielu trzyma się uparcie raz obranej drogi, lecz tylko nieliczni dążą konsekwentnie do swego celu.-- Friedrich Nietzsche
Wydaje mi się że każdy przypadek należy zbadać indywidualnie. U mnie okazało się że walnięty był przegub wewnętrzny i trzy oponki miały wady tzn biły na boki i wyważenie w niczym nie pomagało. Z takimi oponkami kupiłem auto, co ciekawe wyglądały na nówki max 2-3 tyś przebiegu jeszcze miały pypecie.
Pzdr
Pzdr
GT III
hmm.... to zależy. Ja trafiłem na takich specjalistów co do celu dotarli drogą eliminacji tzn wymieniali wszystko co wykazywało obiawy choćby inimalnego zużycia. Była to dość kosztowna metoda. Wjęc jeżeli potrafisz coś naprawić sam i masz gdzie to nawet jak nie trafisz za pierwszym czy drugim razem to i tak sporo zaoszczędzisz płacąc tylko za części. Zanim do nich pojechałem to powymieniałem spro sam ale były to elementy klasyfikujące się do wymiany tarcze, klocki, poduszki amortyzatorów itp. Na twoim miejscu jeżeli jesteś pewien że koła masz proste, sprawdź tarcze i klocki. Mozesz podnieść auto z jednej strony zabezpieczyć żeby nie spadło odpalić i włączyć 3 bieg, moze w ten sposób uda się określić z której strony występuje problem. Przyjżyj się wtedy kręcącej się oponie czy na pewno nie chodzi na boki. Jeżeli to nic Ci nie powie jedź na trzepaki ja za to zapłaciłem 30zł tam pokażą ci najbardziej zużyte elementy zawieszenia.sebneo pisze:wnisokuje ze najlepszym sposobem poznania rozwiazania to wizyta u mechanika ??
Ale najpierw pojedź wyważyć koła może odważnik spadł, i niech się przyjżą czy opny są proste.
Pzdr
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2007 21:11 przez GT III, łącznie zmieniany 1 raz.
GT III
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 270 gości