Czujnik poziomu oleju, znikający płyn chłodnicy, ciemny olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik poziomu oleju, znikający płyn chłodnicy, ciemny olej
Witam i proszę o pomoc. od kilku dni szukam takich objawów opisanych na forum ale nie mogę znaleźć i stąd nowy temat. Mam golfa mk 4 1,9 SDI z 2003 r. i ostatnio zauważyłem następujące objawy pali sie konrtolka poziomu oleju, powoli znika płyn chłodnicy i olej jest strasznie ciemny (ale jest go wystarczająca ilosć. nie wiem jaka czujnik odpowiada ze te kontrolkę bo tu nie chodzi o ciśnienie ale o poziom oleju gdyż na kopmuterze pokładowym wyświetla się komunikat sprawdź poziom oleju i zapala sie żółta kontrola oleju. proszę o pomoc może ktoś sie już z czymś takim spotkał??
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 15:16 przez srela, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
nie wiem co masz na myśli że olej jest strasznie ciemny, ale w dieslach zaraz po wymianie oleju i uruchomieniu silnika robi się ciemny - to normalne w tych silnikach. Nie napisałeś czy oleju Ci ubywa, czy przybywa, czy stan sie nie zmienia... jeśli chodzi o ubywanie płynu to może układ chłodzenia masz nieszczelny....
jeśli chodzi o świecącą się kontrolkę oleju to ja bym stawiał na uszkodzony czujnik jeżeli piszesz że poziom jest ok.
jeśli chodzi o świecącą się kontrolkę oleju to ja bym stawiał na uszkodzony czujnik jeżeli piszesz że poziom jest ok.
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 13:36 przez yosef99, łącznie zmieniany 1 raz.
yosef99 pisze:jeśli chodzi o świecącą się kontrolkę oleju to ja bym stawiał na uszkodzony czujnik jeżeli piszesz że poziom jest ok
hm pytanie co to za czujnik i gdzie sie znajduje bo ja zdjąłem kabel z czujnika tego na misie olejowej i na filtrze ale kontrolka nie zgasla czy jest jeszcze jakis inny czujnik??
Michal
Jak zdiołeś kabel z tego czujnika to kontrolka nie ma prawa zgasnąć tak mi się wydaje.
Komp nie może się skomunikować z czujnikami i wali błędami. Czytałem na forum że te czujniki czasem padają. Najlepiej sprawdź na VAG'U. Jeżeli będzie walnięty czujnik to VAG da informacje że nie może skomunikować się z czujnikiem i sprawa jasna. Pozdro!
Komp nie może się skomunikować z czujnikami i wali błędami. Czytałem na forum że te czujniki czasem padają. Najlepiej sprawdź na VAG'U. Jeżeli będzie walnięty czujnik to VAG da informacje że nie może skomunikować się z czujnikiem i sprawa jasna. Pozdro!
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 15:09 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.
czujnik ciśnienia oleju jest o ile się nie mylę czunikiem rezystancyjnym i posiada jakąś początkową rezystancję która (zależy od czujnika) zmniejsza się lub zwiększa. Zdejmując kabel z czujnika powodujesz sytuację jakby czujnik był uszkodzony (kontrolka świeci) więc tak nie sprawdzisz czy jest sprawny. Wydaje mi sie że pewność uzyskasz dopiero po zmierzeniu rezystancji tego czujnika (ale musisz wiedzieć ile wynosi ona na sprawnym czujniku) albo poprostu trzeba podmienić na inny (sprawny) czujnik. Czujnik ciśnienia to jest prawdopodobnie ten znajdujący się pod filtrem oleju (ja u siebie nie zauważyłem żadnego czujnika w misce olejowej ale nie przyglądałem sie szczególnie a teraz mam założony plastik oschronny pod silnikiem i nie mam możliwości zobaczenia )
czujnik w misce to może być czujnik G266 poziomu i temperatury oleju (tylko w silnikach przystosowanych do „LongLife”).
czujnik w misce to może być czujnik G266 poziomu i temperatury oleju (tylko w silnikach przystosowanych do „LongLife”).
VAG to program do wgrania na PC lub gotowe urządzenie już z tym programem, do diagnozy samochodów z grupy VW. Odnośnie już wykonanej diagnozy na kompie o ktorej piszesz, to mam pytanie czy zawsze Ci się świeci ta kontrolka czy tylko czasami a jeżeli już to czy świeci się ciągle czy miga na początku i po kilku sekundach przestaje. Bo jeżeli nie świeci się zawsze to może akurat trafiłeś na moment kiedy komputer w samochodzie zaskoczył i było wszystko ok! Moim zdaniem jeżeli masz problem z kontrolką to nie bez przyczyny, musi być jakiś błąd, a jeżeli jest błąd to musi być zapisany w pamięci komputera w samochodzie i dostępny dla VAG'a. Może zmień diagnostę, na pewno w Gdańsku znajdziesz kolegów z forum, którzy są gęści w te klocki, poczytaj, popytaj i się umów, na bank pomogą
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości