Od czego zaczac dbanie i ekspolatacje auta po zakupie?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kashima
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz paź 28, 2007 15:41
- Lokalizacja: Goleniów / koło Szczecina
- Kontakt:
Od czego zaczac dbanie i ekspolatacje auta po zakupie?
Witam.
Mając na uwadze, że jestem laikiem w kwestiach samochodowych (na razie hihi), jak i jeszcze w poruszaniu się na tym forum, mam świadomość, że na pewno mój temat nie jest nowy. No, ale cóż, może nie dostanę reprymendy od administratora (a gdyby nawet się pokusił - może jakieś względy dla kobietki zachowa ). Jak w temacie - jestem posiadaczem Volkswagena Golfa IV 1.6 z automatyczną skrzynią. Może jakaś cierpliwa i dobra dusza podpowie mi, co muszę i co zasadne jest wymienić, co ile wymiana "tego" jest wskazana, od razu przykładowe koszty, no i co ewentualnie może poczekać na następną wypłatę , a bez czego lepiej się nie wybierać w dłuższą trasę...
Katarina
Mając na uwadze, że jestem laikiem w kwestiach samochodowych (na razie hihi), jak i jeszcze w poruszaniu się na tym forum, mam świadomość, że na pewno mój temat nie jest nowy. No, ale cóż, może nie dostanę reprymendy od administratora (a gdyby nawet się pokusił - może jakieś względy dla kobietki zachowa ). Jak w temacie - jestem posiadaczem Volkswagena Golfa IV 1.6 z automatyczną skrzynią. Może jakaś cierpliwa i dobra dusza podpowie mi, co muszę i co zasadne jest wymienić, co ile wymiana "tego" jest wskazana, od razu przykładowe koszty, no i co ewentualnie może poczekać na następną wypłatę , a bez czego lepiej się nie wybierać w dłuższą trasę...
Katarina
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 22:29 przez Kashima, łącznie zmieniany 3 razy.
witaj - na wstępie zapraszam tu - 3 post od góry (mój) ściągnij sobie instrukcje obsługi.
Teraz co do twoich pytań:
1. jeśli auto dopiero co kupione a nie znasz na 100% jego przeszłości wymieniasz pasek rozrządu + napinacz + olej
2. jaki przebieg? jak nie znasz a wiesz skąd auto przyjechało z papierami do serwisu i poproś o wyciąg historii przeglądów w Volkswagenie w bazie danych.
3. nie podałaś jaki przebieg.
Teraz co do twoich pytań:
1. jeśli auto dopiero co kupione a nie znasz na 100% jego przeszłości wymieniasz pasek rozrządu + napinacz + olej
2. jaki przebieg? jak nie znasz a wiesz skąd auto przyjechało z papierami do serwisu i poproś o wyciąg historii przeglądów w Volkswagenie w bazie danych.
3. nie podałaś jaki przebieg.
Witam
Rozumie, że golf to świeży nabytek więc:
olej wymienia się co 10-15 tyś km lub co rok + filtr oleju+ filtr powietrza
pasek rozrządu wymiana średnio co 70tyś+ napinacze
idzie zima więc płyn chłodniczy wymienia się co 2 lata
to było pilne reszta wedle potrzeby i zasobu kieszeni
świece, kable WN filtr paliwa, kabinowy, płyn hamulcowy
Rozumie, że golf to świeży nabytek więc:
olej wymienia się co 10-15 tyś km lub co rok + filtr oleju+ filtr powietrza
pasek rozrządu wymiana średnio co 70tyś+ napinacze
idzie zima więc płyn chłodniczy wymienia się co 2 lata
to było pilne reszta wedle potrzeby i zasobu kieszeni
świece, kable WN filtr paliwa, kabinowy, płyn hamulcowy
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 17:15 przez jawel, łącznie zmieniany 1 raz.
one loVWe
- Kashima
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz paź 28, 2007 15:41
- Lokalizacja: Goleniów / koło Szczecina
- Kontakt:
Nie ma jak zapytać mężczyzn ...
Olej w skrzyni wymieniłam właśnie wczoraj, bo już zaczęło mnie lekko szarpać i przy gazowaniu niemal stał w miescu. I teraz już jest okay. Przy okazji olej i filtr w silniku. Tata zafundował mi też nowy akumulator . Autko już ma lekko ponad 190 tys. przebiegu. Na zimę chciałabym też zmienić opony i felgi, bo przez te moje szerokie opony to więcej pali - aż 245!
P.S. Nie mogę ściągnąć tych instrukcji.
Olej w skrzyni wymieniłam właśnie wczoraj, bo już zaczęło mnie lekko szarpać i przy gazowaniu niemal stał w miescu. I teraz już jest okay. Przy okazji olej i filtr w silniku. Tata zafundował mi też nowy akumulator . Autko już ma lekko ponad 190 tys. przebiegu. Na zimę chciałabym też zmienić opony i felgi, bo przez te moje szerokie opony to więcej pali - aż 245!
P.S. Nie mogę ściągnąć tych instrukcji.
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 17:52 przez Kashima, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kashima
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz paź 28, 2007 15:41
- Lokalizacja: Goleniów / koło Szczecina
- Kontakt:
Okay - zanotowane , pasek wymienię w nadchodzącym tygodniu, bo na pewno nie był wymieniany. I chociaż podobno na oko to chłop umarł hihih, to orentacyjnie ile kosztuje jego wymiana?
P.S. Autko jest '98, kupione pod koniec ub. r., ale u mnie jest od niedawna.
P.S. Autko jest '98, kupione pod koniec ub. r., ale u mnie jest od niedawna.
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 18:20 przez Kashima, łącznie zmieniany 1 raz.
Za pasek i napinacze plus robocizna płaciłem 600zł. Oczywiście poza ASO bo w serwisie to nawet 1200 wołają .
Tylko ja mam 1,4 16V a ty 1,6 8V cenna może być inna.
Tylko ja mam 1,4 16V a ty 1,6 8V cenna może być inna.
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 22:00 przez Aldek, łącznie zmieniany 1 raz.
Aldek
- roboform550
- Gadatliwa bestia
- Posty: 781
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
- Lokalizacja: prawie Kalisz
- Kontakt:
Aldek pisze:Za pasek i napinacze plus robocizna płaciłem 600zł. Oczywiście poza ASO bo w serwisie to nawet 1200 wołają .
Tylko ja mam 1,4 16V a ty 1,6 8V cenna może być inna.
Ja wymieniałem niedawno w swoim autku rozrząd i znajomy mechanik który robi w ASO w Kaliszu zrobił mi wymianę po godzinkach u siebie w chacie w z częściami i robocizna za 400 zł
nie wiem jak to ejst w twoim autku, ale w mojej 16v są dwa paski w rozrządzie i dwie rolki w tym jedna napinająca. w oryginale koszte wymiany tej zabawki wychodził jakie 1200złych. polecam paski CONTITECH i napinacze INA.
warto by się czegoś dozwiedzieć o tym autku. najlepiej iść do ASO VW i zapytać o historie serwisową auta. przynajmniej jakiś roczny przebieg tego auta, we wczesnych latach użytkowania, poznasz. generalnie ASO nie podaje takich wiadomości ale jak się dziewczyna ładnie uśmiechnie to coś się pewnei załatwi.
podstawą jest jednak wymiana rozrządu jeśli niewiele wiesz o tym samochodzie.
ty masz tam opony 245???? wywal to w cholere, ten samochód ma zasłaby motor na takie "laczki" moja Borówka ma 205 (założone fabrycznie) i po mojemu ledwo zipie.
pzdr
warto by się czegoś dozwiedzieć o tym autku. najlepiej iść do ASO VW i zapytać o historie serwisową auta. przynajmniej jakiś roczny przebieg tego auta, we wczesnych latach użytkowania, poznasz. generalnie ASO nie podaje takich wiadomości ale jak się dziewczyna ładnie uśmiechnie to coś się pewnei załatwi.
podstawą jest jednak wymiana rozrządu jeśli niewiele wiesz o tym samochodzie.
ty masz tam opony 245???? wywal to w cholere, ten samochód ma zasłaby motor na takie "laczki" moja Borówka ma 205 (założone fabrycznie) i po mojemu ledwo zipie.
pzdr
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 13:44 przez hauer, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Co do lakieru kupił bym Plastmal koszt 10 wyczyścił cały i i coś do nabłyszczenia jak kto woli, mój gofer zawsze przechodzi taki piling przed i po zimie Plastmal stary i sprawdzony b dobrze czyści . - uwaga na uszczelki itd
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości