Wymiana sondy lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Wymiana sondy lambda

Post autor: gop_8 » śr paź 24, 2007 22:30

Witam!

Byłem ostatnio w serwisie i powiedzieli mi, że uszkodzona jest nagrzewinca sodny lambda A -przed katalizatorem. Załącza się ona i rozłącza. Co skutkuje dużym spalaniem, podobno. Czy w nej jest przyczyna?

golf IV 2001 AXP 1,4 16V.

Jaką proponujecie, bo w serwisie VW zazyczli sobie 600zł za nowke.. na allegro można dostać taniej. Jakiej firmy jest orginalna sonda, co polecacie?

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw paź 25, 2007 07:06

Grzałka sondy lambda nie powinna w tak znaczący sposób wpływać na spalanie, poprostu rozgrzewa sondę zanim dojdzie do niej ciepło z wydechu, a potem może się załączać grzałka sporadycznie. Chyba już było tysiąc postów typu co sądzicie o sondach z allegro itp. i mało kto pozytywnie się o nich wypowiedział, kup boscha lub ngk jeżeli uda się taką dorwać i śmigaj vw


valerio

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » czw paź 25, 2007 07:35

Witaj!

Jak byłem w warsztecie to koleś mi pokazał na wykresie, że podczas rozłączania grzzeałki sonda się wyłącza i podobobno wtedy silnik dostaje najbardziej optymalna mieszanke czyli najwiekszą, czy o prawda?

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw paź 25, 2007 09:56

Grzałka sondy a sama sonda to można przyjąć, że to dwie rzeczy sterowane oddzielnie, grzałka dostaje 12V i grzeje, a sonda daje sygnał wyjściowy napięciowy, jeżeli sonda się wyłącza lub po prostu nie działa to komp przyjmuje pracę awaryjną i przyjmuje inne nastawy i wtedy fakt, silnik pali więcej benzynki. najlepiej samemu sprawdzić czy sonda się wyłącza i podpiąć się woltomierzem pod sondę, fakt że bez rozłączenia gniazdo-wtyk nie jest to łatwe, sam próbowałem ale nawet po wyjęciu gniazda z mocowania jest problem, zawsze można się wpiąć w izolację przewodu lub prościej zobaczyć na vagu lub podjechać na analizator spalin, który wykaże.
Co do ceny sondy boscha to chyba taniej niż 500zł nie kupisz, o ile dobrze pamiętam to na forum ktos z pszczyny szukał i znalazł zamiennik za dobre pieniądze


valerio

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » czw paź 25, 2007 21:06

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129329

A znajdzisz taniej niż 500pln, ja dostałem za 300pln :-).
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2007 21:07 przez scss, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam Grzesiek.

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » czw paź 25, 2007 22:45

Jesteś zadowolony z pracy sondy?
Czy numer katologowy dla VW i skody jest taki sam, bo ja mam silnik 55kW 1,4, taki nie wystepuje w skodzie..?

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pt paź 26, 2007 06:58

gop_8, tak sonda działa ok.Siedzi już pół roku i jak na razie wszystko w porządku.
Oznaczenia są te same.Musisz poprosić kogoś z etką aby podął ci symbol. Ja w katalogu boscha doszukałem się, że do ciebie powinna iść o takim symbolu(bosch): 0 258 005 143 (1997 roku prod), a taka jest również w Oktawce 1.6 oraz od roku produkcji 05/99 o takim symbolu(bosch): 0 258 006 255, która jest z kolei w Fabi.
Symbol vw: 06A906265AM/O. A to w skodaczesci masz za 280pln, zas bosch krzyczy 358pln.

Sprawdź numery sondy, bo jest trochę wcześnie i na szybkiego szukałem więc nie gwarantuję że te które podałem są ok.


Pozdrawiam Grzesiek.

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » pt paź 26, 2007 07:16

Kupiłeś za 300zł sondę boscha, ngk czy???


valerio

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pt paź 26, 2007 07:33

valerio, oryginalny bosch, bo z zamiennikiem miałem cholerny problem.


Pozdrawiam Grzesiek.

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » pt paź 26, 2007 08:52

daj namiar gdzie kupiłeś, może być na pw


valerio

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » pt paź 26, 2007 23:26

Ok. sprawdzę.
Rozumiem, że te sondy sprawóją się tak jak te orginalne od vw i nie ma sensu wywalać ~~600zl na orginalna sonde vw?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 17:11 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 364 gości