Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » czw paź 25, 2007 18:01

witam. co sadzicie o rurze niklowanej? bedzie sie nadawala na dolot od intercoolera czy nie zabardzo. i czy da sie ja spawac



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 28, 2007 00:23

no to moze ja sie pochwale co wyczarowałem :
Intercooler - Renault Master
W Piątek sie zabrałem za zmiane IC !! ponad pół dnia sie z tym pieprzyłem ale warto było !!
Od razu jest poprawa :D bo na starmy gdzie było tzw "wąskie gardło" tzn Ic miał wąskie wyjście podłączone do gruszer rurki dolotu i to tak nie bardzo :// Teraz widać zeciśnienie szybciej rośnie i autko jedzie lepiej do przodu :)

Co tam bede wiele gadał :P oto foty z prac :

rzut oka na stary IC i jego spartański styl montarzu :P

Obrazek Obrazek

a tu juz nowy włozony
Obrazek Obrazek jak widać komponuje sie idealnie :)
Obrazek Obrazek
a tutaj był mały problem ....mianowice jadąc autem wciskam pedał gazu silnik podnosi sie do góry i tarł mi alternator o gomowa rure (czerwoen miejsce na foto) ale znalazłem na szczęście rure o takim kształcie która rozwiązała ten problem :)

a tu wsio załozone:
Obrazek Obrazek

ahaa zaznaczam ze mam mniejszą chłodnice tzn od diesla .... przy największej mógłby być problem choć podejrzewam ze bede musiał wrzucić jakoś tą większą ...
Dodatkowo Ic przeszkadzał w zamykaniu maski :P czyli zabezpieczenie przed otwarciem opierało sie na IC'ku przez co maska sie nie mogła zamknąć :) oczywiście wywaliłem zabezpieczenie :P a w tygodniu zamontuje je gdzieś z boku :)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz paź 28, 2007 15:07

To_mas pisze:jak widać komponuje sie idealnie
a nie mówiłem :)

a w nagrode jak każdy kto sobie sam wyrzeźbi FMIC-a masz punkcika :) :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 28, 2007 16:02

cowboy pisze:a nie mówiłem :)
no miałeś racje :)

moja nagroda to satysfakcja z własnego FMIC :D ale tutaj to juz mój 2 punkcik, thx :)



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » czw lis 01, 2007 14:09

mam ic od vw golfa mk2 taki jak byl przy silniku z rurami... tylko tam taki chwytak z grila lapal powietrze na ic... powiedzcie mi gdzie najlepiej taki ic zamontowac w mk2? mam silnik sb z audi a tam nie bylo standardowo ic i ta jedna czesc co od kolektora tam wychodzi jest odwrocona o 180 stopni i nie wydaje mi sie ze bedzie latwo zrobic to tak zeby tylko odwrocic ta koncowke... co Wy o tym myslicie?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lis 01, 2007 16:39

SkinnerPL pisze:ta jedna czesc co od kolektora tam wychodzi jest odwrocona o 180 stopni
która ??? dokładnie albo poka foto ??

a ic to zawsze najlepie przed chłodcnicą albo gdzieś z przodu zeby miał bezpośredni nawiew :)



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » czw lis 01, 2007 22:51

To_mas pisze:która ??? dokładnie albo poka foto ??
pewnie chodzi mu o kolano kolektora dolotowego...jest odwrócone w strone turbo,a po ICka trzeba je obrócić o 180st :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 22:51 przez andrew19_86, łącznie zmieniany 1 raz.


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pt lis 02, 2007 11:45

ta na gorze co idzie z tego wezyk z cisnieniem czy podcisnieniem do pompy wtryskowej... wiesz o co chodz? ;]



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt lis 02, 2007 12:09

SkinnerPL pisze:ta na gorze co idzie z tego wezyk z cisnieniem czy podcisnieniem do pompy wtryskowej... wiesz o co chodz? ;]
jeśli to to kolanko kolektora dolotowego co masz obucone w strone turbo to sprawa jest banalna :)) odkręcasz 2 śrubki podnosisz obracasz i pzrykręcasz :PP jedyne co tam trzeba zrobić to tą blache (osłone) troche przyciąć ale to Ci wyjdzie podczas roboty :)



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pt lis 02, 2007 22:32

aha thx czyli lajt ;] jeszcze rozpatrze mozliwosc zamontowania ic przed chlodnica

a co moze sie stac przy spokojnej jezdzie w taka pogode jak teraz bez chlodnicy oleju w silniku sb? bo tam jest chlodzona powietrzem



arwam

Post autor: arwam » ndz lis 04, 2007 21:31

przy bardzo spokojnej raczej nic ale lepiej nie kusić losu,
i zamontować ją jeśli masz chłodzoną powietrzem to najlepiej zamocuj ją przed chłodnicą. :bajer:



Awatar użytkownika
agnesmarcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: agnesmarcin » pn lis 05, 2007 22:27

witam. wkoncu mam rury kwasoodporne wiec zaczynam robic dolot. teraz pytanko do posiadaczy ibizy 97rok. od czego macie intercoolery oczywiscie jezeli wrzucaliscie jakies nieorginalne. poniewaz ja posiadam od mercedesa A 170 i chce cos wiekszego dac tylko co tam wejdzie?



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt lis 06, 2007 20:43

agnesmarcin
Możesz zapodać coolerek od sharana (ten sam co w galaxy i alhambrze), ja co prawda mam mk3, ale wydaje mi sie ze nie dużo mniej miejsca będziesz miał w ibizie, podglądałem u znajomego w ibizie i nie jest tak zle:)

Co do modu to czeka Cię kolego troche rzeźby:):):) ja się bawiłem u siebie w samochodzie swoim cały dzień z tym coolerkiem.
Co prawda widziałem to tylko poglądowo na zdjęciach u COWBOY`a, a koncepcja na rozwiązywanie problemów rodziła się w miarę ich powstawania :bigok:, więc może dlatego :jezor: .

W zderzaczku wygląda to tak:
Obrazek, niestety nie mam fotek po kolei jak robiłem. Ja np. nie zmienialem orurowania do turbo, zostało stare, tylko jedna dłuższą rurke z kwasówki puściłem przez belke koło chłodnicy, a tak to pare dodatkowych gum ze szrotu i jazda była:)
Również opaski w większości ori są zapodane tylko kilka zwykłych zaciskowych, co w garażu sobie wisiały z odzysku musiałem dołożyć.
Ogólnie założenie było, po taniości na studencką kieszeń i tak wyszło:) jakoś w 200zł się zmieściłem chyba:]

Radzę Ci dobrze się najpierw wszystkiego wywiedzieć, ale i tak będą jakieś nieoczekiwane problemy, toć to w końcu rzeźba :bigok: :jezor:

GL Ci życzę kolego!! no i wytrwałości oraz cierpliwości;) :pub:

Aha, i warto się w browarki zaopatrzeć, POMAGA!!
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 21:58 przez Matijas, łącznie zmieniany 3 razy.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 09, 2007 09:11

Matijas pisze:ja się bawiłem u siebie w samochodzie swoim cały dzień z tym coolerkiem
no i pierwszego punkcika zarobiłeś :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości