Obroty silnika AZD na biegu jałowym
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Obroty silnika AZD na biegu jałowym
Witam, od paru dni jestem posiadaczem Golfa IV z silnikiem AZD. Silnik pracuje bardzo cicho i mam wrazenie ze ma troche za niskie obroty na luzie. Po starcie obroty sa na poziomie 1000 i w miare jak silnik sie nagrzewa to spadaja wdol. Jak silnik ma 90stopni to obroty na luzie schodza do 630 - 650. Czy to nie za malo. Poza tym odczasu do czasu przy nagrzanym silniku mam takie falowanie obrotow - skacza do 800 i spadaja do 600. Dzieje sie tak zarowno na benzynie jak i na LPG. Z tym ze na LPG jest to owiele bardziej odczuwalne i zdarza mi sie ze na LPG przy tym falowaniu obrotow silnik na tyle straci obroty ze zgasnie. Prosze o pomoc, czytalem wiele po forum ale jakos nieznalazlem nic o obrotach tego silnika. Jak sobie poradzic z tym falowaniem obrotow.... normalnie na trasie chodzi OK i ma dobra dynamike, tylko na luzie daje popalic.
OK, dzieki Panowie za pomoc, w którym miejscu jest zawór EGR? Zauwazylem po podniesieniu maski ze w lewej czesci komory silnika patrzac od przodu jest taka puszka w ktorej cos rytmicznie stuka. Ta puszka jest czarna i znajduje sie przy blotniku zaraz miedzy zbiorniczkiem spryskiwacza a zbiorniczkiem plynu chlodnicy. dochodza do niej 2 wezyki i jedna zlaczka z przewodami. Jak odepne zlaczke z przewodami to wtedy w tej puszcze stukanie ustaje. Definitywnie cos stuka w tym pojemniku i to nawet dosc glosno bo silnik jak chodzi na 650obr/min to jest bardzo cichy i latwo wylowic wszystkie inne dzwieki.Czy to normalne w tych silnikach?
jak najbardziej normalne. to jest zawór przy filtrze węglowym, stuka bo musi.
nic z tym nie rób.
EGR jest po prawej stronie silnika (patrząc od strony pokrywy silnika), taka metalowa lub plastikowa puszka przykręcona do prawego górnego rogu silnika, odchodzi od niej taka aluminiowa? rurka, która wchodzi pod przepustnice.
do zawóru EGR jest wpięta kostka z kablami.
nic z tym nie rób.
EGR jest po prawej stronie silnika (patrząc od strony pokrywy silnika), taka metalowa lub plastikowa puszka przykręcona do prawego górnego rogu silnika, odchodzi od niej taka aluminiowa? rurka, która wchodzi pod przepustnice.
do zawóru EGR jest wpięta kostka z kablami.
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2007 22:39 przez hauer, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Hauer, jutro czyli w sobote wezme sie za czyszczenie przepustnicy i ew. zaworu egr. Dzieeki za szczegolowe zdjecie lokalizujace EGR. Dopiero ucze sie tego silnika. Wczoraj zrobilem trase 100km i nie bylo falowania obrotow na luzie chociaz obroty nadal na poziomie 640 sa i to mi sie wydaje troche dziwne.Dzisiaj jak wracalem z pracy na krotkim dystansie znowu pojawilo sie to falowanie obrotow. A z ciekawosci czy mozna podniesc obroty na luzie w takim silniku? i czy jest mozliwe do zrobienia tylko VAGiem? W sumie ten silniczek AZD jest dosc dynamiczny, boje sie tylko troche ze koledzy pisza ze sa one awaryjne.
mała korekta do tego co napisałem. właśnie wróciłem z małej przejażdzki i stwierdzam, że obroty na biegu jałowym nie przekraczają 650/min. do 750 skaczą po włączeniu klimatyzacji. chyba nie musisz się niczym martwić (poza skokami).
tak sobie mysle że norma euro4 to wyśrubowane wartości. jeśli coś się kręci wolniej to ma szanse produkować mniej syfu niż to kręcące się szybciej -ważne podczas badania składu spalin
pzdr
tak sobie mysle że norma euro4 to wyśrubowane wartości. jeśli coś się kręci wolniej to ma szanse produkować mniej syfu niż to kręcące się szybciej -ważne podczas badania składu spalin
pzdr
No i jestem po pierwszym czyszczeniu przepustnicy i chyba to byla jej wina jednak. W sklepie polecili mi preparat Liqui Moly na bazie benzyny ekstrakcyjnej w puszce pod cisnieniem. Powiem szczerze ze nigdzie na forum nie doczytalem sie jak fachowo czyscic przepustnice. Ja poprostu zdjalem plastikowa pokrywe silnika z filtrem i rozpyliłem preparat najpierw kilkakrotnie na zamkniety talerzyk przepustnicy a pozniej poprzez otwarta przepustnice do jej srodka. Talerzyk przepustnicy byl w rogach tak jakby punktowo delikatnie osmolony i tam w gardzieli przpustnicy tez wydawalo mi sie ze jest troche czarno. Po czyszczeniu nie chcial mi odrazu zapalic. Musialem dluzej pokrecic rozrusznikiem i napoczatku silnik widocznie musial przepalic ten preparat bo chodzil troche nierowno..
Efekty:
Sytuacja znacznie uległa poprawie, silnik chodzi równo - obroty 650/min. Po przejechaniu dluzszego odcinka i temp 90st. byl moment ze pojawilo sie delikatne falowanie obrotw ale amplituda tego falowania byla minimalna. Mam nadziej ze na tym skonczy sie moj problem z falowaniem obrotow w AZD. A moze ktos doradzilby mi jak fachowo trzeba czyscic przepustnice.....? Czekam na podpowiedzi . Dziekuje za pomoc.
Efekty:
Sytuacja znacznie uległa poprawie, silnik chodzi równo - obroty 650/min. Po przejechaniu dluzszego odcinka i temp 90st. byl moment ze pojawilo sie delikatne falowanie obrotw ale amplituda tego falowania byla minimalna. Mam nadziej ze na tym skonczy sie moj problem z falowaniem obrotow w AZD. A moze ktos doradzilby mi jak fachowo trzeba czyscic przepustnice.....? Czekam na podpowiedzi . Dziekuje za pomoc.
- Kolec
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf 7.5 150KM
Cos jednak chyba malo szukales, bo na forum duzo jest postow o falowaniu.SP9VFD pisze:...Prosze o pomoc, czytalem wiele po forum ale jakos nieznalazlem nic o obrotach tego silnika. Jak sobie poradzic z tym falowaniem obrotow....
Jesli chodzi o czyszczenie przepustnicy to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... zepustnicy
I przepis dziala - sam sprawdzalem
Dodatkowo zajalem sie zaworem EGR i na razie jest ok.
TAAK?? A gdzie to wyczytales?SP9VFD pisze:....W sumie ten silniczek AZD jest dosc dynamiczny, boje sie tylko troche ze koledzy pisza ze sa one awaryjne...
Mam go okolo 2,5 roku i po za przeczyszczaniem przepustnicy co jakies 20kkm, padnietym automatem stopow (20PLN), dioda w drzwiach kierowcy (40PLN) i padnieta 1 cewka (120PLN) to nic przy nim nie robilem (oczywiscie po za normalna obsluga, oleje, filtry, plyny i 1x rozrzad)
Chyba nie jest tak strasznie awaryjny.
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 09:11 przez Kolec, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 315 gości