Odpalanie auta z pilota

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » śr paź 24, 2007 14:26

zoso8894 pisze:3. webasto ? nie wiem jak to działa ale podejrzewam ze na 220 V , no i co bedziesz ciągnął
przedłużacz do gniazdka przez ulicę ? ile to ciągnie KW ? napewno efekt nie bedzie taki
jak nagrzany chodzący silnik przez chociażby 5 minut .
12V - moc 44W przy rozruchu - podczas pracy 22-25W - pobór paliwa od 0,15 do 0,5 przy ciągłej pracy rozruchowej tj tak jakbyś ciągle miał zimny płyn i musiał go zagrzać. Nie bedzie nagrzany? w 10 minut u kumpla masz od -2 do 24stopni (bo 28 to za gorąco w aucie)



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » śr paź 24, 2007 14:43

no to tez dobra rzecz ,
ja po prostu nie widzialem tego ustrojstwa nigdy w pracy ...
poczytam sobie o tym
bo z tego wynika ze tam jakis dodatkowy silniczek spalinowy jest ( ?...! )



greg

Post autor: greg » śr paź 24, 2007 21:58

zoso8894, widze że nie bardzo wiesz o czym rozmawiamy - webasto czy też eberspeacher, czy hydronic - są to urządzenia - piece. Zasada działania - prosta -pompka paliwa pompuje do piecyka paliwo, dmuchawa pompuje powietrze a specjalny wtryskiwacz podaje na świece żarową w odpowiedniej dawce paliwo - następuje zapłon (dlatego też przy rozruchu największy pobór mocy) - w kociołku pod wpływem płomienia zagrzewany jest płyn chłodniczy który jest przez dodatkową pompę wody przepychany do nagrzewnicy a potem z nagrzewnicy do silnika - po chwili załączany jest nadmuch w aucie. Efektem tego masz zagrzane auto w środku oraz silnik. W przypadku zagrzania płynu powyżej 85 stopni urządzenie sie wyłącza i załącza po przestygnięciu

[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 10:06 pm ]
tu masz piecyk zamontowany w golfie 4 Obrazek
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 21:59 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » czw paź 25, 2007 08:12

greg pisze:w kociołku pod wpływem płomienia zagrzewany jest płyn chłodniczy który jest przez dodatkową pompę wody przepychany do nagrzewnicy a potem z nagrzewnicy do silnika - po chwili załączany jest nadmuch w aucie. Efektem tego masz zagrzane auto w środku oraz silnik. W przypadku zagrzania płynu powyżej 85 stopni urządzenie sie wyłącza i załącza po przestygnięciu
To Webasto mokre. Lepszy ale trochę bardziej skomplikowany i droższy variant :hmm: Mam w busie zamontowane Webasto suche. Tam po prostu piecyk pobiera paliwo i dmucha do kabiny ciepłe powietrze. W takie dni jak dzisiaj wystarczy 10 minut na zagrzanie kabiny. Przy wiekszych mrozach 20 min i szyby sa rozmrożone a w środku sachara. Wadą suchej instalacji jest to, że nie nagrzewa płynu chłodniczego co jest pomocne zwłaszcza w zimne poranki dla diesla. Zaleta to mniejsze zużycie energii i paliwa. W moim przypadku 0,25l na godzinę pracy. Urządzenie w zależności od sterownika mozna odpalać pilotem, zegarem czy telefonem. Kolejna zaleta to to ze generalnie webasto czy to mokre czy suche jest niezależne od silnika samochodu. Ma swoją pompkę paliwa i jeśli starczy prądu w akumulatorze odpali bez kłopotu. Masz pewnośc że samochód nie wjedzie nikomu w zad jak zostawisz przez niepamięć na biegu, ze patrol ekologiczny SM się nie czepi że złodziej raczej nie zdziwiony odjedzie twoim samochodem. Poza tym zużycie paliwa jest znacznie mniejsze niż silnika pracującego na biegu jałowym. Na allegro mozna przebierać w instalacjach nawet dedykowanych pod konkretne auto. Ceny używanych suchych instalacji zaczynają sie od 600zł. Więc chyna nie warto kombinować z pilotami czy innymi pierdołami.
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2007 08:15 przez daniel2505, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

greg

Post autor: greg » czw paź 25, 2007 11:46

daniel2505, no fakt rozpisałem sie o mokrym ale to tylko dlatego ze chodziło im też o zagrzanie silnika



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn lis 19, 2007 16:34

Panowie a powiedzcie jak cenowo wygląda mokre webasto do MK3 ? i gdzie w tym modelu instaluje sie tą nagrzewnicę?
Czyli to webasto podczas pracy zuzywa duzo mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa w samochodzie, ja myslałem ze to cudo jest duzo bardziej żarłoczne na prąd :grin:
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 16:41 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pn lis 19, 2007 21:28

szatanek pisze:i gdzie w tym modelu instaluje sie tą nagrzewnicę?
przed zbiorniczkiem wyrównawczym (przynajmniej tak piszą w instrukcji montażu dla golfa 3 TDI)
szatanek pisze:Czyli to webasto podczas pracy zuzywa duzo mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa w samochodzie
zużycie prądy - webasto 44Watt + pobór prądu wentylatora dmuchawy a ile żre dmuchawa to ja nie wiem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 277 gości