[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Na poczatek informuje ze nie ja jestem wynalazca tego projektu (schematy instalacji sa dostepne w necie), pomyslem z tempomatem zarazil mnie forumowicz Damcio151 ktory rowniez sluzyl pomoca, swoja wiedza za ktora jestem wdzieczny wspomogl mnie voss na forum Diagtronika.
Montaz tempomatu wg ponizszego projektu jest mozliwy tylko w silnikach TDI (napewno w MK3) Poniewaz trudno dostac manetke oryginalna, niskim kosztem mozna zalozyc sobie taka zabawke np w panelu srodkowym, mozna wykorzystac tez jeden przycisk klaksonu (po modyfikacji) itp..
Ponizej opisalem na przykladzie instalacji w panelu srodkowym: przelacznika ON/OFF i dwoch przyciskow chwilowych (typ dzwonkowy), dalej koncentruje sie na manetce MFA.
Zakupy:
- przelacznik ON/OFF
- 2 wlaczniki chwilowe (typu dzwonkowego)
- 4m przewodu (linka)
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik (narazie nie podpinalem)
- pudelko w ktorym mialem wszystko zamontowac
Calosc wyszla mnie 19.90zl. Z czego pudelko ok 4zl i gniazdo 7.50zl niewykorzystane, co za tym idzie tempomat jak narazie wynosi 8.40zl
Demontujemy oslony deski pod kierownica, aby miec latwy dostep do skrzynki przekaznikow. Odpinamy klemy i sciagamy z zawiasow skrzynke.
Teraz troche gimnastyki i siegamy wzrokiem w peczek kabli, ja musialem sie troche naszukac, az w koncu odnalazlem zgube (szukamy czarnej 4pinowej wtyczki, nie wpietej w nic, kolory kabli z niej idace wg numeracji na wtyczce: 1 czarny, 2 niebieski, 3 czewony, 4 bialoczarny dalej zwany jako bialy (na schemacie oznaczony kolorem szarym))
Teraz musimy przedluzyc wtyczke do miejsca instalacji wlacznikow (do panela srodkowego w zupelnosci wystarczy po 1m na kazdy pin). Od razu proponuje oznaczyc drugie konce przewodow jakie podlaczamy (bedzie nam latwiej przy dalszym montazu)
Czerwony przewod jest od przyspieszania, niebieski to hamowanie.
Podlaczenie przewodow to blachostka (no ja sobie troche powalczylem, ale wina tkwila po stronie probnych przelacznikow - stare i wadliwe)
Po podlaczeniu wg schematu, pozostaje nam odpalic Vagcoma
i w Engine > Login > wpisujemy 11463 i tempomat jest aktywowany (deaktywujemy wpisujac 16167)
Nastepnie Engine > Blocks > grupa 006 i testujemy:
Tak wyglada okno z zalaczonym tylko zaplonem (przycisk tempomatu na OFF)
Teraz wciskamy przelacznik na ON i mamy zmiane wartosci w rubryce 3, 1nka oznacza ze tempomat jest uruchomiony
Kolejny test to sprzeglo, wciskamy i zmiana wartosci
Kolejny test i wciskamy hamulec, musimy miec ponizsze wartosci:
Teraz wciskamy pierwszy dzwonek (odpowiada za "zapamietanie" zadanej predkosci i przyspieszanie)
Wciskamy drugi przycisk (odpowiada za hamowanie)
Ostatni test to pierwsza rubryka, czy podczas jazdy bedzie pokazywana predkosc. Jesli wszystko sie zgadza z powyzszym, tempomat jest gotowy do uzycia
Jedziemy, wciskamy przycisk na ON, po osiagnieciu wybranej predkosci na chwile wciskamy dzwonek przyspieszania i puszczamy (pamietajcie aby nie opierac nogi o sprzeglo !!!), puszczamy gaz i cieszymy sie z dzialania, wciskajac i trzymajac ten sam dzwonek przyspieszamy - latwo zapomniec ze ma sie skrzynie manual Gdy chcemy zwolnic wciskamy dzwonek hamowania lub wciskamy sprzeglo lub hamulec, wowczas auto przechodzi w sterowanie "manualne". Po wcisnieciu przycisku na OFF tempomat nie dziala (ale w ECU jest aktywny)
Nie mam fotki montazu koncowego gdyz zajalem sie upgrade;em tematu...
Zamiast przelacznikow mozna uzyc manetki MFA (latwiej dostepna i chyba sporo taniej), jestem na etapie konfiguracji przyciskow (podlaczenie kolor w kolor nie jest satysfakcjonujace - chociaz do testow wystarczy)
Przerobilem MFA u siebie tak ze tempo zalaczam na manetce przelacznikiem z 2 na 1. Gdy osiagne wymagana predkosc przesuwam na chwile "z 1 w lewo". Wystarczy polaczyc kolor w kolor i czarny z bialym zmostkowac po stronie kostki tempomatu.
To tyle, mam nadzieje ze komus sie przyda
Montaz tempomatu wg ponizszego projektu jest mozliwy tylko w silnikach TDI (napewno w MK3) Poniewaz trudno dostac manetke oryginalna, niskim kosztem mozna zalozyc sobie taka zabawke np w panelu srodkowym, mozna wykorzystac tez jeden przycisk klaksonu (po modyfikacji) itp..
Ponizej opisalem na przykladzie instalacji w panelu srodkowym: przelacznika ON/OFF i dwoch przyciskow chwilowych (typ dzwonkowy), dalej koncentruje sie na manetce MFA.
Zakupy:
- przelacznik ON/OFF
- 2 wlaczniki chwilowe (typu dzwonkowego)
- 4m przewodu (linka)
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik (narazie nie podpinalem)
- pudelko w ktorym mialem wszystko zamontowac
Calosc wyszla mnie 19.90zl. Z czego pudelko ok 4zl i gniazdo 7.50zl niewykorzystane, co za tym idzie tempomat jak narazie wynosi 8.40zl
Demontujemy oslony deski pod kierownica, aby miec latwy dostep do skrzynki przekaznikow. Odpinamy klemy i sciagamy z zawiasow skrzynke.
Teraz troche gimnastyki i siegamy wzrokiem w peczek kabli, ja musialem sie troche naszukac, az w koncu odnalazlem zgube (szukamy czarnej 4pinowej wtyczki, nie wpietej w nic, kolory kabli z niej idace wg numeracji na wtyczce: 1 czarny, 2 niebieski, 3 czewony, 4 bialoczarny dalej zwany jako bialy (na schemacie oznaczony kolorem szarym))
Teraz musimy przedluzyc wtyczke do miejsca instalacji wlacznikow (do panela srodkowego w zupelnosci wystarczy po 1m na kazdy pin). Od razu proponuje oznaczyc drugie konce przewodow jakie podlaczamy (bedzie nam latwiej przy dalszym montazu)
Czerwony przewod jest od przyspieszania, niebieski to hamowanie.
Podlaczenie przewodow to blachostka (no ja sobie troche powalczylem, ale wina tkwila po stronie probnych przelacznikow - stare i wadliwe)
Po podlaczeniu wg schematu, pozostaje nam odpalic Vagcoma
i w Engine > Login > wpisujemy 11463 i tempomat jest aktywowany (deaktywujemy wpisujac 16167)
Nastepnie Engine > Blocks > grupa 006 i testujemy:
Tak wyglada okno z zalaczonym tylko zaplonem (przycisk tempomatu na OFF)
Teraz wciskamy przelacznik na ON i mamy zmiane wartosci w rubryce 3, 1nka oznacza ze tempomat jest uruchomiony
Kolejny test to sprzeglo, wciskamy i zmiana wartosci
Kolejny test i wciskamy hamulec, musimy miec ponizsze wartosci:
Teraz wciskamy pierwszy dzwonek (odpowiada za "zapamietanie" zadanej predkosci i przyspieszanie)
Wciskamy drugi przycisk (odpowiada za hamowanie)
Ostatni test to pierwsza rubryka, czy podczas jazdy bedzie pokazywana predkosc. Jesli wszystko sie zgadza z powyzszym, tempomat jest gotowy do uzycia
Jedziemy, wciskamy przycisk na ON, po osiagnieciu wybranej predkosci na chwile wciskamy dzwonek przyspieszania i puszczamy (pamietajcie aby nie opierac nogi o sprzeglo !!!), puszczamy gaz i cieszymy sie z dzialania, wciskajac i trzymajac ten sam dzwonek przyspieszamy - latwo zapomniec ze ma sie skrzynie manual Gdy chcemy zwolnic wciskamy dzwonek hamowania lub wciskamy sprzeglo lub hamulec, wowczas auto przechodzi w sterowanie "manualne". Po wcisnieciu przycisku na OFF tempomat nie dziala (ale w ECU jest aktywny)
Nie mam fotki montazu koncowego gdyz zajalem sie upgrade;em tematu...
Zamiast przelacznikow mozna uzyc manetki MFA (latwiej dostepna i chyba sporo taniej), jestem na etapie konfiguracji przyciskow (podlaczenie kolor w kolor nie jest satysfakcjonujace - chociaz do testow wystarczy)
Przerobilem MFA u siebie tak ze tempo zalaczam na manetce przelacznikiem z 2 na 1. Gdy osiagne wymagana predkosc przesuwam na chwile "z 1 w lewo". Wystarczy polaczyc kolor w kolor i czarny z bialym zmostkowac po stronie kostki tempomatu.
To tyle, mam nadzieje ze komus sie przyda
Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 23:12 przez Gitner, łącznie zmieniany 5 razy.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
no własnie ta z Tempomatem jest praktycznie niedostępnaGitner pisze:Zamiast przelacznikow mozna uzyc manetki MFA (latwiej dostepna i chyba sporo taniej)
czy potrzeba 2 włączników dzwonkowych, skoro w oryginale jest 1 ?
oryginalnie jest włącznik OFF ON i przycisk (dzwonkowy) set którym się zwiększa prędkośc
a co ze zmniejszaniem albo coś takiego jak resume?
czekam na info bo chętnie coś takiego sobie zainstaluje, smigam długie trasy więc się przyda
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
W oryginale jest oprocz ON/OFF jeszcze chwilowy w lewo (Resume?). Drugi dzwonkowy to hamulec, tzn u mnie wciskajac go auto zwalnia. Musialbym miec manetke z tempomatem u siebie dla testow, latwo wowczas porownywac.. i udoskonalic Zapomnialem dodac ze jadac z tempomatem, po nacisnieciu sprzegla lub hamulca tempomat sie wylacza, po osiagnieciu wymaganej predkosci wciskamy wowczas tylko dzwonek przyspieszenia.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 16:20 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Za pozne pytanie Juz rozpialem calosc bo podpinam pod MFA, na jutro sprawdze, ale nie ma roznicy w podpieciu, najwyzej podmienisz czerwony z niebieskim na dzwonkach.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 16:32 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
super sprawa,
ciekawe co jeszcze vw ma o czym jeszcze nie wiemy. Pewnie większość wypasów jest do połowy przygotowana i kończy się na kostkach,
np podgrzewane lusterka, cała instalacja jest gotowa i kończy się na słupkach
np reg wys świateł, trzeba chyba tylko włącznik świateł z regulacją, kawałek kabla do skrzynki i fragment instalacji przy pasie przednim + silniczki, reszta jest
no i tempomat, ciekawe ile kosztowała w salonie ta opcja, bo fizycznych kosztów wiele nie ma, kawałek kabla i manetka.
ciekawe co jeszcze vw ma o czym jeszcze nie wiemy. Pewnie większość wypasów jest do połowy przygotowana i kończy się na kostkach,
np podgrzewane lusterka, cała instalacja jest gotowa i kończy się na słupkach
np reg wys świateł, trzeba chyba tylko włącznik świateł z regulacją, kawałek kabla do skrzynki i fragment instalacji przy pasie przednim + silniczki, reszta jest
no i tempomat, ciekawe ile kosztowała w salonie ta opcja, bo fizycznych kosztów wiele nie ma, kawałek kabla i manetka.
wiązka kabli jest od razu przystosowana np. przy filtrze oleju masz dyndająca kostkę do czujnika temp oleju do MFA i zaślepkę w podstawcemariachi pisze:Pewnie większość wypasów jest do połowy przygotowana i kończy się na kostkach
w TDI tempomat to bajka (gaz elektroniczny), w benzynie juz wieksz zabawa - np skompletownie części do tempomatu wg cen podanych z ASO do 2.0 16V to 6 kPLN
czekam na dalszy ciąg relacji, jak tylko kupię manetke to robie to samo..Gitner pisze:bo podpinam pod MFA
martwi mnie tylko jedno że chyba po wymianie sterownika chyba nie mam rekacji (tzn nie zmianie się pole w VAGu w bloku 6) na sprzęgło ale to nie porblem byleby hamulec deaktywował tempomat
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
Ja tez, dopoki Gitner nie dal mi do mysleniaPruszkowiak pisze:Goofi, tego akurat nie wiedziałem że mogę tak zrobić.Musze u siebie zobaczyćGoofi pisze:przesuwanie bardziej w lewo to zwalnianie
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 22:32 przez Goofi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
uzywalem 3.11, ale wystarczy kazda wersja z mozliwoscia logowania i blokamimivhal_f pisze:a jesli chodzi o uruchomienie to program vag 2,5 moze byc??czy uzywales jakiegos innego...czy to nie ma roznicy
nowa manetka to 278zl + wiazka do niej ok 80zl... masz porowaniemariachi pisze:no i tempomat, ciekawe ile kosztowała w salonie ta opcja, bo fizycznych kosztów wiele nie ma, kawałek kabla i manetka.
Tempo na MFA u mnie juz dziala (pozostaje tylko zmienic konfiguracje klawiszy) minus tego to przypadkowe zalaczanie wycieraczek i chyba wroce do przelacznikow w panelu srodkowym, tylko przyspieszeniem bede sterowal jednym z klawiszy klaksonu - chyba sie uda)
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 23:43 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
hmmmmmGitner pisze:minus tego to przypadkowe zalaczanie wycieraczek i chyba wroce do przelacznikow w panelu srodkowym
no to pora rozglądnąc się za ładnymi przełącznikami
czy te dzwonkowe po wciśnięciu mają zwierać czy rozwierać ?
taki na włącznik tempomatu:
http://www.allegro.pl/item256292798_prz ... _0979.html
a takie np na impulsowe
http://www.allegro.pl/item256292538_prz ... _9616.html
http://www.allegro.pl/item256287899_prz ... _9281.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości