Montaz tempomatu wg ponizszego projektu jest mozliwy tylko w silnikach TDI (napewno w MK3) Poniewaz trudno dostac manetke oryginalna, niskim kosztem mozna zalozyc sobie taka zabawke np w panelu srodkowym, mozna wykorzystac tez jeden przycisk klaksonu (po modyfikacji) itp..
Ponizej opisalem na przykladzie instalacji w panelu srodkowym: przelacznika ON/OFF i dwoch przyciskow chwilowych (typ dzwonkowy), dalej koncentruje sie na manetce MFA.
Zakupy:
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/14/967099f6ccf26bbam.jpg)
- przelacznik ON/OFF
- 2 wlaczniki chwilowe (typu dzwonkowego)
- 4m przewodu (linka)
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik (narazie nie podpinalem)
- pudelko w ktorym mialem wszystko zamontowac
Calosc wyszla mnie 19.90zl. Z czego pudelko ok 4zl i gniazdo 7.50zl niewykorzystane, co za tym idzie tempomat jak narazie wynosi 8.40zl
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Demontujemy oslony deski pod kierownica, aby miec latwy dostep do skrzynki przekaznikow. Odpinamy klemy i sciagamy z zawiasow skrzynke.
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/14/72ff8e0c9e2a62a0m.jpg)
Teraz troche gimnastyki i siegamy wzrokiem w peczek kabli, ja musialem sie troche naszukac, az w koncu odnalazlem zgube (szukamy czarnej 4pinowej wtyczki, nie wpietej w nic, kolory kabli z niej idace wg numeracji na wtyczce: 1 czarny, 2 niebieski, 3 czewony, 4 bialoczarny dalej zwany jako bialy (na schemacie oznaczony kolorem szarym))
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/14/93bc6cbf78402648m.jpg)
Teraz musimy przedluzyc wtyczke do miejsca instalacji wlacznikow (do panela srodkowego w zupelnosci wystarczy po 1m na kazdy pin). Od razu proponuje oznaczyc drugie konce przewodow jakie podlaczamy (bedzie nam latwiej przy dalszym montazu)
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/15/0aa8547c724e06bbm.jpg)
Czerwony przewod jest od przyspieszania, niebieski to hamowanie.
Podlaczenie przewodow to blachostka (no ja sobie troche powalczylem, ale wina tkwila po stronie probnych przelacznikow - stare i wadliwe)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/14/d44d6ab7d16bfd1am.jpg)
Po podlaczeniu wg schematu, pozostaje nam odpalic Vagcoma
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/14/69dd344818a5607em.jpg)
i w Engine > Login > wpisujemy 11463 i tempomat jest aktywowany (deaktywujemy wpisujac 16167)
Nastepnie Engine > Blocks > grupa 006 i testujemy:
Tak wyglada okno z zalaczonym tylko zaplonem (przycisk tempomatu na OFF)
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/158/315a1957df5903dcm.jpg)
Teraz wciskamy przelacznik na ON i mamy zmiane wartosci w rubryce 3, 1nka oznacza ze tempomat jest uruchomiony
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/15/2bfbadb337e25294m.jpg)
Kolejny test to sprzeglo, wciskamy i zmiana wartosci
![Obrazek](http://images31.fotosik.pl/15/03bb52769bb14b4em.jpg)
Kolejny test i wciskamy hamulec, musimy miec ponizsze wartosci:
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/15/7961b40291b05e66m.jpg)
Teraz wciskamy pierwszy dzwonek (odpowiada za "zapamietanie" zadanej predkosci i przyspieszanie)
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/15/3ce23d108aa19501m.jpg)
Wciskamy drugi przycisk (odpowiada za hamowanie)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/15/ed07e15466ac41c0m.jpg)
Ostatni test to pierwsza rubryka, czy podczas jazdy bedzie pokazywana predkosc. Jesli wszystko sie zgadza z powyzszym, tempomat jest gotowy do uzycia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jedziemy, wciskamy przycisk na ON, po osiagnieciu wybranej predkosci na chwile wciskamy dzwonek przyspieszania i puszczamy (pamietajcie aby nie opierac nogi o sprzeglo !!!), puszczamy gaz i cieszymy sie z dzialania, wciskajac i trzymajac ten sam dzwonek przyspieszamy - latwo zapomniec ze ma sie skrzynie manual
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie mam fotki montazu koncowego gdyz zajalem sie upgrade;em tematu...
Zamiast przelacznikow mozna uzyc manetki MFA (latwiej dostepna i chyba sporo taniej), jestem na etapie konfiguracji przyciskow (podlaczenie kolor w kolor nie jest satysfakcjonujace - chociaz do testow wystarczy)
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/14/28787d01a7602b18m.jpg)
Przerobilem MFA u siebie tak ze tempo zalaczam na manetce przelacznikiem z 2 na 1. Gdy osiagne wymagana predkosc przesuwam na chwile "z 1 w lewo". Wystarczy polaczyc kolor w kolor i czarny z bialym zmostkowac po stronie kostki tempomatu.
To tyle, mam nadzieje ze komus sie przyda
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)