Fotoporada - nagrzewnica słabo grzeje - wymiana
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
kuknij tu http://vwgolf.pl/index.php?id=wymiananagrzewnicy tam pod koniec masz jak to mniej wiecej wygląda nie pamietam ile jest tych blaszek
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tomcio, już 3/4 zrobiłeś, teraz od strony komory silnika odkręcasz 2 lub 3 śróby nie pamiętam ile bo dawno to robiłem, które mocują obudowę nagrzewnicy łącznie z i tunelem od nagrzewnicy.
Tunelu nie trzeba od nagrzewnicy odpinać z tych blaszek, może zostac razem, to jest niepotrzebne i dodaje pracy. Wustarczy coś tam przy silniku dmuchawy odkręcić nie pamiętam co i wszystko elegancko wyłazi razem. Deski nie wyciągaj, ale odkręć te śróby z boków przy zawiasach drzwi, i jak będziesz wyciągał dolem obudowę razem z tunelem to ramieniem podnieś całą deskę ku górze, wtedy wyłazi bez problemu. Trzeba jeszcze jakieś śrobki odkręcić u dołu przy tej obudowie, wypiąć kanały od kratek nawiewu, ale tu już szczegółów nie pamiętam. Jak pisałem robiłem to z 10 lat temu w swojej jetce.
Podsumowując jako uwagę do wszystkich opisów jakie czytałem: nie trzeba wyciągać deski, tylko odkręcić jej śróby i nie trzeba odpinać tunelu mocowanego blaszkami C do obudowy nagrzewnicy. Odpięcie tych blaszek od tyłu to koszmar, 50/50 że pourywasz ich mocowania
Tunelu nie trzeba od nagrzewnicy odpinać z tych blaszek, może zostac razem, to jest niepotrzebne i dodaje pracy. Wustarczy coś tam przy silniku dmuchawy odkręcić nie pamiętam co i wszystko elegancko wyłazi razem. Deski nie wyciągaj, ale odkręć te śróby z boków przy zawiasach drzwi, i jak będziesz wyciągał dolem obudowę razem z tunelem to ramieniem podnieś całą deskę ku górze, wtedy wyłazi bez problemu. Trzeba jeszcze jakieś śrobki odkręcić u dołu przy tej obudowie, wypiąć kanały od kratek nawiewu, ale tu już szczegółów nie pamiętam. Jak pisałem robiłem to z 10 lat temu w swojej jetce.
Podsumowując jako uwagę do wszystkich opisów jakie czytałem: nie trzeba wyciągać deski, tylko odkręcić jej śróby i nie trzeba odpinać tunelu mocowanego blaszkami C do obudowy nagrzewnicy. Odpięcie tych blaszek od tyłu to koszmar, 50/50 że pourywasz ich mocowania
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie napisałem musisz tylko że można tak zrobić. Nagrzewnicę w dwojce zmieniałem dwa razy. Pierwszy raz odpinałem te blaszki, umordowałem się z tym, urwałem zaczepy blaszek z tyłu bo nijak tam niema dostępu. Za drugim razem wyjąłem całość razem z dmuchawą. Gdzieś tam tylko dmuchawa jest przykręcona do blachy podszybia i za chiny już nie pamiętam szczegółów ale to było prościej i szybciejtomcio pisze: czyli muszę całą dmuchawę wyjąć razem z nagrzewnicą tak?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Nieprawda....Paweł Marek pisze:Gdzieś tam tylko dmuchawa jest przykręcona do blachy podszybia i za chiny już nie pamiętam szczegółów ale to było prościej i szybciej
Dmuchawa nie jest nigdzie przykręcona,po zdjęciu osłony dolnej po stronie pasażera można zdemontować dmuchawę przez przekręcenie jej i podważenie zatrzasku...
http://vw2.info/vwforum/dmuchawa/
Tutaj są fotki.
Tutaj jeszcze taka porada:
http://vw2.info/vwforum/nagrzewnica.html
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
możliwe, pisałem że nie pamietam szczegółów tylko to co istotne: latwiej wyciągać całość czyli obudowę nagrzewnicy łącznie z obudową dmuchawy.bongo pisze:Dmuchawa nie jest nigdzie przykręcona
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Fotoporada - nagrzewnica słabo grzeje - wymiana
Bardzo dobra fotorelacja,własnie czegos takiego szukałem bo sam mam problem z ogrzewaniem.
Chciałem sie tylko dopytać czy trzeba odczepiać te przewody do nagrzewnicy od silnika i co z płynem czy spuszczałeś?
Pozdro
Chciałem sie tylko dopytać czy trzeba odczepiać te przewody do nagrzewnicy od silnika i co z płynem czy spuszczałeś?
Pozdro
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
tomcio zaje...sta fotoporada ja u siebie tydzień temu też wymieniłem nagrzewnicę z tym że zdejmowałem dechę wymieniłem na nową i poskładałem wszystko do kupy linek nie odpinałem bo nie było potrzeby zalałem płynem, ale za cholerę mi nie grzeje leci letnie powietrze mam pytanie co może być tego przyczyną? tomcio zauważyłeś może żeby przy obudowie nagrzewnicy był jakiś zawór? dodam że płynu mi nie ubywa i nie miałem tych termostatów jak u tomcia przed nagrzewnicą ,a silnik się nagrzewa prawidłowo wskazówka na pół skali wiatrak się włącza
Było MK II GTI jest A6 quattro TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości