Plyn do chlodnic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Plyn do chlodnic

Post autor: Ingen » czw paź 18, 2007 19:35

Witam,

Posiadam IV 1,6 16V. Jaki plyn do chłodnic polecacie i przede wszystkim ile płynu wchodzi do układu bo nigdzie tej informacji nei mogę odnaleść?



Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » czw paź 18, 2007 20:11

Producent zaleca G12 ale może być inny byle dobry do silnika 1,6 wchodzi 7,4l.


Aldek

Awatar użytkownika
Konez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sie 22, 2007 21:26
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: Konez » czw paź 18, 2007 20:16

Zalej układ koncentratem niemieckim Febi (czerwony w białej butelce),
miesza się go z wodą destylowaną proporcje są na opakowaniu.
Pojemności;
-zbiornik paliwa 55l
-układ smarowania 4,5l
-układ chłodzenia 6,0l
-skrzynka przekład. 1,9l



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pt paź 19, 2007 06:34

hej!

G12 plus (różowy!), kup w skodzie lub u seata-bedzie taniej ;-). pojemności koledzy już napisali.


Pozdrawiam Grzesiek.

Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » pt paź 19, 2007 12:00

Mam juz G 12 plus. Dzieki za rady. A cos zanim zaczne wymieniac jakies rady. Przyznaje ze to pierwsze auto i nigdy tego nie robilem. Mam pytanie bo slyszlem glosy że spuszczac plyn nalezy na cieplym silniku tak by caly uklad byl "otwarty" czy to prawda? Czyli rozgrzac silnik, odkrecic zbiornik wyrownawczy, odkrecic kurek sposcic, zakrecic, wlac do zbiornika wyrownawczego plyn dopuki nie przestana lecie babelki, uruchomic silkni popracowac troszke na wolnych obrotach, dolac plynu jesli konieczne i tyle. Skoryugjcie jesli cos zle opisuje tak co bym nei zapowietrzyl ukladu.



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pt paź 19, 2007 12:22

Ingen,
Nie zapowietrzysz, bo układ jest samo odpowietrzający :-). Zalewaj na zimnym, spuszczaj na ciepłym. Sprawdź co miałeś wlane wcześniej jak coś zielonego, to możesz przepłukać układ chłodzenia wodą destylowaną, gdyż nie zlejesz w 100% starego płynu i po zalaniu g12+ zrobi ci sie brunatny ;-).
A i nie pamiętam czy w 1.6 jest chłodnica oleju, jak jest to żeby być perfekcyjnym, trzeba by i z niej zlać płyn - odpinasz od niej dolny wężyk i samo zleci.Chłodnica oleju jest zaraz nad filtrem oleju.


Pozdrawiam Grzesiek.

żaba 1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 09, 2007 18:06
Lokalizacja: W-wa

Post autor: żaba 1 » pt paź 19, 2007 12:44

powinno być ustawione ogzewanie na max żeby z nagrzewnicy wszystko spłyneło



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pt paź 19, 2007 13:16

żaba 1,
Płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę, VW nie stosuje zaworów sterujących przepływem płynu.


Pozdrawiam Grzesiek.

Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » pt paź 19, 2007 14:07

Mam wlane "cos rozowego" :). Czyli pojezdzic troszke by sie nagrzal i wowczas zlac? Zalac nowym i spokoj.

Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.
Ostatnio zmieniony pt paź 19, 2007 14:08 przez Ingen, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » sob paź 20, 2007 09:39

Ingen pisze:Mam wlane "cos rozowego" :). Czyli pojezdzic troszke by sie nagrzal i wowczas zlac?
tak, poczekaj aż przestgnie i
Ingen pisze: Zalac nowym i spokoj.
Ingen pisze: Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.
tak masz rację nie ma chłodnicy oleju(jest jeszcze w 2.0), dziś sprawdziłem


Pozdrawiam Grzesiek.

Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » ndz paź 21, 2007 16:44

Operacja się udała ale sprostowanie do ukladu 1.6 wchodzi niecale 4 l.



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » ndz paź 21, 2007 17:23

Ingen pisze:Operacja się udała ale sprostowanie do ukladu 1.6 wchodzi niecale 4 l.
Pośmigaj trochę (układ się odpowietrzy) i sprawdź poziom płynu. Wydaje mi się, że powinno wejśc troszkę więcej.


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz paź 21, 2007 18:27

jak nie spuscil calosci plynu to moglo tylko tyle wejsc



Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » pn paź 22, 2007 11:18

Posmigalem wlasnie i odpowietrzylem jak nalezy tyle weszlo.

Poza tym na rozgrzanym silniku zeszlo mniej wiecej tyle z poziom w zbiorniku byl ok.
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 12:36 przez Ingen, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 227 gości