MK2GTD (by Apsik) - The Twin Brother

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob paź 20, 2007 13:37

Apsik, opisz ten nowy patent sterowania vnt


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob paź 20, 2007 13:57

struna7 pisze:szauncek za cierpliwość no i gratulacje...
Dzieki
Cinek pisze:jest jazda widze. myśle że jak przyjade po bbski to sie przejade TDkiem :chytry:
No nie ma innej opcji!!

Dla zainteresowanych - sterowanie VNT:
Obrazek

2 słowa opisu: na wcisnietym gazie na max'a kierownice daja wszystko na wirnik, po osiagnieciu pewnego ciśnienie (regulacja MBC - nie ma jej na rysunku) gruszak naciska na czerwony wodzik, ktory dzieki sprezynie na lince moze w przesterować kierownice zeby czeć spalin szła bokiem.
Po odjeciu gazu kierownice wracają do pozycji wyjściowej - jak na ryzunku i nie ma Turbo Surge :D
Ideowo to działa, zobaczymy co "powie" praktyka


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob paź 20, 2007 14:00

stary, szczun ci sie należy :bajer:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » sob paź 20, 2007 14:11

patencik świetny,zobaczymy jak w praktyce :bigok: :bajer:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » sob paź 20, 2007 14:53

no dobrze ze rozwiazales problem turbo surge... Podejrzales gdzies ten patent ze sterowaniem VNT czy to twoja koncepcja? chociaz nie sadze zebys byl pierwszym ktory wsadzil VNT do TDka :P a za rysuneczek rispecta :D


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob paź 20, 2007 15:21

patent ciekawy :bigok: ... robiles juz jakies testy, jak sie zachowuje sprezynka zaznaczona na niebiesko i sprezyna z gruszki nadcisnieniowej?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob paź 20, 2007 15:53

zaprzal pisze:robiles juz jakies testy, jak sie zachowuje sprezynka zaznaczona na niebiesko i sprezyna z gruszki nadcisnieniowej?
Jeżeli zastosuję sprężynkę od długopisu na lince to może ona być za słaba, ale to narazie "alpha" testy (tzn. dodam gazu i kierownice rusza sie nieznacznie, ale sprezynka sie podda). Jeżeli znajdę sprężynkę 4cm 2-3razy "mocniejszą" niż taka z długopisu to powinno wystarczyć.
Co do gruszki to przetestowałem ją dość dokładnie :) sprężynki z długopisu (nawet 2 ułożone równolegle) nie stanowią większego oporu (w zakresie 0,05bar) czyli pozytywnie.
Wstępne testy zachowania gruszki pokazują, że max cisnienei jakie spokojnie mogę wyregulować to 1,4bar (przy 1,4bar jest max wysunięcie) - jak dla mnie to wystarczy :D


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » sob paź 20, 2007 17:00

a jakbys wrecil dwie sprezynki jedna w druga?
albo trzy?


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob paź 20, 2007 18:15

Apsik pisze:Wstępne testy zachowania gruszki pokazują, że max cisnienei jakie spokojnie mogę wyregulować to 1,4bar (przy 1,4bar jest max wysunięcie) - jak dla mnie to wystarczy
prawidlowo i rozważnie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » sob paź 20, 2007 18:56

Apsik pisze:Jeżeli zastosuję sprężynkę od długopisu na lince to może ona być za słaba, ale to narazie "alpha" testy (tzn. dodam gazu i kierownice rusza sie nieznacznie, ale sprezynka sie podda). Jeżeli znajdę sprężynkę 4cm 2-3razy "mocniejszą" niż taka z długopisu to powinno wystarczyć.
Co do gruszki to przetestowałem ją dość dokładnie sprężynki z długopisu (nawet 2 ułożone równolegle) nie stanowią większego oporu (w zakresie 0,05bar) czyli pozytywnie.
Wstępne testy zachowania gruszki pokazują, że max cisnienei jakie spokojnie mogę wyregulować to 1,4bar (przy 1,4bar jest max wysunięcie) - jak dla mnie to wystarczy
stary ty to chuba jakis inzynier jestes!!szacuneczek za prace!! :prayer:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » sob paź 20, 2007 19:00

potrzeba matką wynalazków :bigok:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob paź 20, 2007 21:55

kaczor4011 pisze:stary ty to chuba jakis inzynier jestes!!
To sie akurat zgadza, mam tytuł inżyniera, w przyszłym roku bronię magistra ... ale dziedzina nieco inna niż mechanika, bo informatyka.
andrew19_86 pisze:potrzeba matką wynalazków :bigok:
Nic dodać, nic ująć.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob paź 20, 2007 23:34

Apsik pisze:
struna7 pisze:szauncek za cierpliwość no i gratulacje...
Dzieki
Cinek pisze:jest jazda widze. myśle że jak przyjade po bbski to sie przejade TDkiem :chytry:
No nie ma innej opcji!!

Dla zainteresowanych - sterowanie VNT:
Obrazek

2 słowa opisu: na wcisnietym gazie na max'a kierownice daja wszystko na wirnik, po osiagnieciu pewnego ciśnienie (regulacja MBC - nie ma jej na rysunku) gruszak naciska na czerwony wodzik, ktory dzieki sprezynie na lince moze w przesterować kierownice zeby czeć spalin szła bokiem.
Po odjeciu gazu kierownice wracają do pozycji wyjściowej - jak na ryzunku i nie ma Turbo Surge :D
Ideowo to działa, zobaczymy co "powie" praktyka

O co chodzi dokładnie z tym "Turbo Surge" ? Też jestem w tej chwili na etapie zabaw ze sterowaniem VNT. Chodzi tu o nie przekraczanie tzw. surge line dla danej turbiny?
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 23:34 przez adam16v, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz paź 21, 2007 00:02

jezeli w dolocie masz za duze cisnienie w stosunku do cisnienia w wydechu (na przyklad na jalowych obrotach) to cisnienie z kolektora dolotowego probuje wrocic przez lopatki ssace i wpisz sobie na youtube "turbo surge" uslyszysz baaaardzo charakterystyczny dzwiek, jak to Apsik mowi:
tsat tsat tsat tsat


[ Dodano: Nie Paź 21, 2007 12:06 am ]


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości