Problem z doborem akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 19, 2007 21:44

Trochę nie na temat ale ostatnio trąbi się np w Motorze o takich sprawach:
1. ołów drożeje (wystrzelali go w zatoce) w związku z czym ponoć akumulatory mocno drożeją
2. wyraźnie spada w ostatnich latach trwałość akumulatorów ze względu na tendencje do zmniejszania ich masy i zwiększania prądu rozruchowego
to co? Chyba trzeba się pośpieszyć i kupować jednak trochę większe?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt paź 19, 2007 21:48

Ja co dopiero kupiłem nowy i już właśnie załapałem się po podwyżce, ale jeśli mają jeszcze bardziej podrożeć to nieźle



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 19, 2007 21:53

Dziwi mnie tylko że jakoś dziwnie nie liczą klientowi wzrostu ceny ołowiu w oddawanym starym akumulatorze. Po prostu sciema, zmowa producentów i tyle


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt paź 19, 2007 21:58

Paweł Marek pisze:Po prostu sciema, zmowa producentów i tyle
nic więcej



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob paź 20, 2007 05:31

Przeczytałem już duuużo wypowiedzi na temat aku nieco większych niż zaleca producent.
Prawie zawsze pojawiają się opinie , że alternator nei naładuje takiego akumulatora. Nie doładuje takiego akumulatora. Nie wiem skąd takie przekonanie. Zazwyczaj alternatory dają prąd ok 70A. (czasem 90, 120).
34Ah aku w silniku 1,4 to moim zdaniem za mały. Takie były w 126 (silnik 650) a i tak ludzie zakładali 45Ah i wszystko było ok.
Jakiś czas temu miałem 125 (zalecany 45Ah) i założyłem 60Ah. Nie było żadnych problemów z doładowaniem.(alternator miał chyba max. prąd 45A)
Latem nie ma problemów. Ale w niskich temperaturach akumulator traci nawet do 40% pojemności. Odpalenie auta w takiej sytuacji może być niemożliwe.pojemności.Prąd rozruchowy tak małego aku nie jest też duży.Moim zdanie aku 50Ah będzie bardzo dobry.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » sob paź 20, 2007 22:15

Wystraczy takie , jak przewiduje producent ale wg normy DIN a nie czarodziejskiej EN. 1 numer większy napewno nie zaszkodzi a napewno może pomóc.
1, ołow podobno zdrożeje niemiłosiernie -fakt
2,zwiększanie prądu rozruchowego polega właśnie na podawaniu prądu w g normy En, to coś podnego jak moc PMPO np 2000W w sprzęcie audio - fantazja i bajki.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » sob paź 20, 2007 22:41

Prawie zawsze pojawiają się opinie , że alternator nei naładuje takiego akumulatora. Nie doładuje takiego akumulatora. Nie wiem skąd takie przekonanie. Zazwyczaj alternatory dają prąd ok 70A. (czasem 90, 120).
daja taki prad ale przy jakich obrotach?pomysl sobie ze jezdzisz tylko na miescie ciagle na swiatlach,stop,kierunkowskazy,migacze,radyjko itp i gdyby byl przesadnie za duzy to napewno by sie nie doladowal



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob paź 20, 2007 23:03

Mirekmiro pisze:gdyby byl przesadnie za duzy to napewno by sie nie doladowal
ale duży nie mówimy o 2x większym
jeśli przewidziany jest przez producenta np; 45Ah smiało dajmy 50 !! Tylko na dobre wyjdzie :bigok:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 21, 2007 05:25

Mirekmiro pisze:daja taki prad ale przy jakich obrotach?pomysl sobie ze jezdzisz tylko na miescie ciagle na swiatlach,stop,kierunkowskazy,migacze,radyjko itp i gdyby byl przesadnie za duzy to napewno by sie nie doladowal
W takich warunkach alternator nie doładuje żadnego aku.
Często ludzie zakładają woltomierze, moim zdaniem o wiele pożyteczniejszym wskaźnikiem jest amperomierz. Pokazuje czy prąd jest pobierany z aku, czy też aku jest ładowany i jakim prądem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości