Problem z ogrzewaniem wnętrza.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Problem z ogrzewaniem wnętrza.

Post autor: mauro22 » sob paź 20, 2007 20:08

Witam. Mam mały problem z ogrzewaniem w moim samochodzie. Cały problem polega na tym iż działa ono do pewnego momentu. Dla rozjaśnienia opiszę dokładnie o co chodzi. Po porannym uruchomieniu silnika zaczynam jazdę ( trasa ok 60 km) silnik nagrzewa się prawidłowo, ogrzewanie wnętrza ustawione jest na maksymalną temperaturę. Wszystko jest prawidłowe. Wraz ze wzrostem temperatury silnika, rośnie temperatura powietrza ogrzewającego wnętrze. Dzieje siętak jednak do pewnego momentu. Kiedy silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy niestety temperatura powietrza mającego ogrzewać wnętrze powoli spada i staje się letnia na maksymalnym ustawieniu. Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Proszę o porady.


Jacek R.

KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » sob paź 20, 2007 20:44

poczytaj ten temat jak masz takie coś przed nagrzewnicą to ja bym to wywalił i wstawił rurki alu tak jak chłopaki radzą.Możliwe że masz też zakamienioną nagrzewnicę i tak się dziejehttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128154


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » ndz paź 21, 2007 00:58

Skoro przy rozgrzewaniu grzeje normalnie to myślę że nagrzewnica jest OK. Co do tego wynalazku na przewodach zasilających nagrzewnicę to u mnie też coś takiego było i objawy były takie same najpierw grzało a gdy silnik osiągał pełną temperaturę pracy przestawało grzać. Wywaliłem to i teraz grzeje aż miło.



Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ogrzewanie

Post autor: mauro22 » ndz paź 21, 2007 14:49

Dzięki za podpowiedzi!! Dzisiaj jednak postanowiłem wykonać test temperatury płynu chłodzącego aby sprawdzić czy jest on na odpowiednim poziomie. Od razu wyjaśniam po co to zrobiłem. Termostat, który blokuje dopływ gorącego płynu do nagrzewnicy jednak działa prawidłowo. Problem jest w tym iż u mnie płyn chłodzący posiada temperaturę ok 105 stopni (sprawdzone za pomocą termometru rtęciowego). Problem tkwi w tym iż wentylator nie włącza się na pierwszy bieg. Wspomnę, że wymieniłem wcześniej ww. włącznik. Wentylator sprawdziłem podłaczając go bezpośrednio pod akumulator. Działa na pierwszym i na drugim biegu. Nie wiem co zrobić dalej ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć schematu elektrycznego podłączenie tego termowłącznika.


Jacek R.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 21, 2007 15:08

silniczek ma stałą masę (brąz) i dwa kable plusowe. Na pierwszy bieg jeden i na drugi drugi kabel. Pierwszy bieg który nie działa jest zawsze zasilany plusem poprzez aku, oczywiście poprzez bezpiecznik w skrzynce.
Drugi bieg już różnie, zależnie od auta, ale w dwójce raczej tak samo jak pierwszy.
Te dwa kable zasilające plusowe maja po drodze włącznik w chłodnicy.
Więc zwieraj piny od wtyczki tego włącznika (mnijesza o kolejność sprawdź obie opcje). Jeśli wentyl zadziała na obu biegach to włącznik do wymiany, jesli nie zadziała na pierwszym to zobacz na bezpiecznik. Potem zostaje kontrola kabli


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

sprawdzenie styków

Post autor: mauro22 » ndz paź 21, 2007 16:08

Włąsnie sprawdziłem działanie wentylatora poprzez zetknięcie ze sobą odpowiednich styków. Gniazdo oznaczone jako 1 to doprowadzenie napięcia i do niego podłączyłem jeden koniec przewodu. Gniazda 2 i 3 odpowiadają kolejno za pracę na pierwszym i drugim biegu. Po podłączeniu drugiego końca przewodu do gniazda nr 2 wentylator obracał się dość wolno czyli to był pierwszy bieg. Po podłączeniu do gniazda nr 3 wentylator obracał się szybko. Dodam że widoczna na zdjęciu wtyczka to podłączenie włącznika wentylatora znajdującego się w prawej dolnej części chłodnicy. Z tego więc wynika iż mam uszkodzony ten włacznik. Dziwne ponieważ wymieniałem go na nowy. Jeśli się mylę to prosze o jakieś porady. Obrazek


Jacek R.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 21, 2007 16:19

własnie wyzej napisałem jak sprawdzić włącznik, więc reklamacja
Ostatnio zmieniony ndz paź 21, 2007 16:20 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

termostat

Post autor: mauro22 » ndz paź 21, 2007 17:48

Tak wiem, że wcześniej zostało to opisane ale chciałem utwierdzić się w przekonaniu iż robię to dobrze. Co do dziwnej pracy całego układu chłodzenia wraz z nagrzewnicą to postanowiłem ostatecznie się tym zająć. Znajomy polecił mi usunięcie termostatu. Miał ponoć ten sam problem i ta czynność w zupełności to rozwiązała. Układ chłodzenia w tym samochodzie jest ogólnie zakręcony. Pozdrawiam i dzięki za próby pomocy.


Jacek R.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości