[MK4] Dioda na tapicerce drzwi kierowcy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: KonradC » sob paź 20, 2007 15:13

ale to w żadnych drzwiach by nie ryglował ?? lampka mi się świeci



mgtan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 10:12
Lokalizacja: Padół zwany stolicą

Post autor: mgtan » sob paź 20, 2007 17:02

bartmich3, a Ty przypadkiem nie masz uszkodzonej krańcówki w zamku?
miałem coś takiego w mK4 i włąsnie krańcóka zamka nie działa.. łatwo sprawdzić... włącz alarm... niech sie uzbroi i po 2 minutach otwóz samochód kluczykiem i zobacz czy sie alarm włączy.


Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.

Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: KonradC » sob paź 20, 2007 19:36

mgtan,
a co to i gdzie to ta krańcówka??



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » sob paź 20, 2007 19:41

KonradC, to jest wlasnie ten mikrostyk z Twojego tematu :)



Awatar użytkownika
bartmich3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 13:40
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: bartmich3 » sob paź 20, 2007 19:51

koledzy to moze u mnie też coś z tym lutem ! ma ktoś może opis jak sie to robi ?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » sob paź 20, 2007 22:38




mgtan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 10:12
Lokalizacja: Padół zwany stolicą

Post autor: mgtan » ndz paź 21, 2007 15:07

też naprawiałem..ale na nie wiele sie zdało... bo po jakimś czasie wróciło...rozwiązaniem było kupno nowej... niestety jak dobrze pamiętam to było chyba 400 - 500 PLN :-(


Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.

Awatar użytkownika
MaroTrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MaroTrek » wt cze 17, 2008 11:56

Witam i proszę o pomoc!
Mam taki problem, kiedy wkładam kluczyk do zamka i chcę otworzyć dziwi to kluczyk bez żadnych oporów kręci się dokoła i nie otwiera drzwi , ta sama sytuacja ma miejsce z drzwiami od strony pasażera ,muszę je otwierać zdalnie z pilota i druga awaria, jak otwieram auto z pilota to otwierają się wszystkie drzwi oprócz pasażera z przodu i żeby je otworzyć muszę wsiąść do auta i otworzyć je od środka, natomiast kiedy zamykam auto zamykają się wszystkie drzwi oprócz pasażera z przodu, żeby je zamknąć muszę ręcznie wcisnąć rygielek i zamknąć drzwi.
Pomóżcie proszę, czy to poważna awaria! Z góry wielkie dzięki!!!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 17, 2008 12:26

MaroTrek musisz wykręcić wkładkę zamka w jednych i drugich drzwiach wraz z jej gniazdem, która po rozebraniu na części wygląda tak :
Obrazek
widać na fotce połamane oringi pozycjonujące wkładkę i ograniczające jej ruch,
widać też dwa dokupione przeze mnie elementy tj. zapinkę oraz jeden oring w salonie Skody od Octavii (dwa komplety naprawcze za 3 zł) niestety brakuje w tych kompletach jednego oringu, który siedzi pomiędzy zapinką wiosełka a gniazdem wkładki zamka, musiałem go dokupić w salonie VW ale tu uwaga - koszt jednego takiego oringu to 10 zł (zdziercy). Na fotce brak jest tylko sprężynki, której z uwagi na to, że była cała nie zamieszczałem.
Gdybyś nie wiedział jak wyjąć wkładkę wraz z jej gniazdem z drzwi to tu masz na fotkach poniżej pokazane jak się do tego zabrać:
1. na pierwszym zdjęciu widać otwór, w który włożony jest klucz torx (chyba T20 o ile się nie mylę). Normalnie otwór ten jest zaślepiony plastikową zaślepką, trzeba ją tylko wyjąć płaskim śrubokrętem i widać w otworze łeb śruby z gniazdem na klucz torx pośrodku :
Obrazek
na następnej fotce jest pokazane jak się ją wyjmuje tzn. kręcąc kluczem torx jedną ręką, drugą jednocześnie trzymamy klamkę w pozycji jak przy otwieraniu drzwi a dwoma palcami ciągnięmy za gniazdo wkładki (ułatwia to jej wyjęcie) :
Obrazek
musimy pamiętać aby nie odkręcić torxem śruby w drzwiach do końca bo wpadnie nam na dół drzwi i wtedy trzeba będzie demontować wewnętrzne obicie drzwi aby ją wyjąć,
kręcimy kluczem tak długo (ciągnąc jednocześnie za gniazdo wkładki) aż wyjdzie nam ona sama całkowicie :
Obrazek
Obrazek
ważne jest aby przy demontażu wkładki z jej gniazda zapamiętać kolejność mocowania elementów i umiejscowienie sprężynki bo można łatwo zapomnieć jak potem włożyć sprężynkę.
To chyba tyle w temacie obracającej się o 360 stopni wkładki.

Co do drugiego problemu z centralnym to niestety nie obejdzie się bez demontażu boku drzwi aby dostać się do zamka, przyczyny złego funkcjonowania c. z. to niestety zerwane luty na płytce drukowanej wewnątrz zamka (zwłaszcza te od pinów 2, 4 i 6 - czyli te bliżej wtyczki) oraz zabrudzony z zewnątrz mikrowłącznik albo co okazało się u mnie wyryta przez ruchomy bolec mikrowłącznika bruzda w plastikowym mimośrodzie aż do gołego metalu.


Obrazek

Awatar użytkownika
MaroTrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MaroTrek » wt cze 17, 2008 18:49

Hej dzięki za pomoc z taką prezentacją i opisem myślę że dam radę to zrobić sam czy raczej oddać to jakiemuś fachowcowi?
A co do c.z. można to samemu naprawić czy raczej też potrzebny jakiś fachura?
Jeszcze raz dzięki za super pomoc!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 17, 2008 23:30

MaroTrek pisze:Hej dzięki za pomoc z taką prezentacją i opisem myślę że dam radę to zrobić sam czy raczej oddać to jakiemuś fachowcowi?
A co do c.z. można to samemu naprawić czy raczej też potrzebny jakiś fachura?
Można samemu zrobić jedno i drugie - zasada jest tylko jedna i najwazniejsza -
w trakcie rozbierania wkładki zamka jak i centralnego zamka musisz zapamiętać jak poszczególne elementy są założone i w jakiej kolejności - jeśli tego będziesz przestrzegał to sam to zrobisz.


Obrazek

Awatar użytkownika
MaroTrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MaroTrek » śr cze 18, 2008 07:59

Dzięki Sztomel za nieocenioną pomoc jesteś cool gościem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr cze 18, 2008 08:34

MaroTrek pisze:Hej dzięki za pomoc z taką prezentacją i opisem myślę że dam radę to zrobić sam czy raczej oddać to jakiemuś fachowcowi?
A co do c.z. można to samemu naprawić czy raczej też potrzebny jakiś fachura?
Jeszcze raz dzięki za super pomoc!!!!!!!!!!!!
Odwieczny problem w golfach IV. Z tym zamkiem pasażera to jest problem bo prawdopodobnie będziesz musiał rozebrać całe drzwi żeby się dostać do zamka ale pierwsze trzeba wykluczyć kilka przyczyn.



Awatar użytkownika
MaroTrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MaroTrek » śr cze 18, 2008 19:16

Jescze jedno, w sprawie c.z. żeby go naprawić muszę wymontować zamek?
dzieki!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 284 gości