Jak sprawdzic sonde?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzic sonde?
Witam.
Potrzebuje takch danych:silnik 2.0 8V,115 km,AQY 80 TYS.,2000r.
Czy w moim silniku sa 1czy 2 sondyi jakie typy.
Prosze o podpowiedz jak vagiem moge sprawdzic zachownie sondy(jestem w tym temacie amatorem)najlepiej krok po kroku.
Potrzebuje takch danych:silnik 2.0 8V,115 km,AQY 80 TYS.,2000r.
Czy w moim silniku sa 1czy 2 sondyi jakie typy.
Prosze o podpowiedz jak vagiem moge sprawdzic zachownie sondy(jestem w tym temacie amatorem)najlepiej krok po kroku.
wolff
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
zerknij tutaj może się przyda http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/790 ... 8feeb.html
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 00:44 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
exec, mamy takie same silniki .
jak odepnisz lambdę to niewiele ci pomoze gdyż ECU jest adaptacyjny i jeżeli już jeździłeś z uszkodzoną lambdą, to ECU przyjął swoje wartości (średnie), zeby ograniczyć spalnaie i żeby silnik w miarę dobrze pracował. Musisz odpiąc aku na dłuższy czas, wtedy skasujesz mapy w ecu i po uruchomieniu zobaczysz róznicę.
exec, wolff,W silnikach 2.0 sa dwie lambdy. Wtyczki od nich są podspodem auta,po stronie pasażera, dokładniej pod siedzeniem pasażera. Jest taka czarna puszka. Zreszta "idąc po kablu" od lambdy można znaleźć.
Jeżeli macie mozliwość podpięcia sie VAgiem to przy uszkodzonej lambdzie będzie błąd w 01 Engine.
Gdybyś chciał dokładniej przejrzeć lambdę to tu masz bloki co w którym jest:
(Odczytów dokonaj z podpiętą lambda na rozgrzanym silniku)
Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.
Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.
Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.
Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.
Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.
PS. Jak do siebie kupowałem lambdę tu: http://www.skodaczesci.pl, jest oryginał i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć.
Powodzenia.
jak odepnisz lambdę to niewiele ci pomoze gdyż ECU jest adaptacyjny i jeżeli już jeździłeś z uszkodzoną lambdą, to ECU przyjął swoje wartości (średnie), zeby ograniczyć spalnaie i żeby silnik w miarę dobrze pracował. Musisz odpiąc aku na dłuższy czas, wtedy skasujesz mapy w ecu i po uruchomieniu zobaczysz róznicę.
exec, wolff,W silnikach 2.0 sa dwie lambdy. Wtyczki od nich są podspodem auta,po stronie pasażera, dokładniej pod siedzeniem pasażera. Jest taka czarna puszka. Zreszta "idąc po kablu" od lambdy można znaleźć.
Jeżeli macie mozliwość podpięcia sie VAgiem to przy uszkodzonej lambdzie będzie błąd w 01 Engine.
Gdybyś chciał dokładniej przejrzeć lambdę to tu masz bloki co w którym jest:
(Odczytów dokonaj z podpiętą lambda na rozgrzanym silniku)
Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.
Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.
Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.
Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.
Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.
PS. Jak do siebie kupowałem lambdę tu: http://www.skodaczesci.pl, jest oryginał i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć.
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 10:30 przez scss, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Grzesiek.
No coz VAG nie mam. Jak kupowalem samochod to bylem na diagnostyce i tam mi powiedzieli ze wykryli blad i ze do wymiany jest albo lambda albo przeplywomierz. Tylko to trzeba szczegolowo sprawdzic. Nie rozumiem jak w komputerze w ASO moglo to nie wyjsc :/
Na wydruku mam takie cos:
2 Usterka rozpoznana
16519 P0135 035
Rzad 1, sonda 1, obwod grzejny
usterka elektryczna
16518 P0134 035
Rzad 1, sonda 1
brak aktywnosci
Cokolwiem by to mialo znaczyc...
Na wydruku mam takie cos:
2 Usterka rozpoznana
16519 P0135 035
Rzad 1, sonda 1, obwod grzejny
usterka elektryczna
16518 P0134 035
Rzad 1, sonda 1
brak aktywnosci
Cokolwiem by to mialo znaczyc...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
exec,
Masz uszkodzoną 1 sondę (tą przed katem). Siedzi z tylu silnika, koło sćiany grodziowej silnika. Wtyczka od tej sondy jest jak pisałem pod spodem auta pod podłoga pasażera pod taką czarną kopułką. Wypnij sonde i zmierz jaka masz opornośc pomiędzy dwoma białymi przewodami (o ile pamietam to powinno byc około 3-15 omów) to jest grzałka sondy. Potem odpal silnik i zmierz napięcie pomiędzy szarym i czarnym przedowem-powinno wahać sie od 0-1V. A zobacz czy styki w złączu sondy nie zaśniedziały, maiłem takie przypadki .Czyszczenie pomogło. Jak styki są ok, a na sondzie brak napięcia to sonda niestety jest martwa.
Masz uszkodzoną 1 sondę (tą przed katem). Siedzi z tylu silnika, koło sćiany grodziowej silnika. Wtyczka od tej sondy jest jak pisałem pod spodem auta pod podłoga pasażera pod taką czarną kopułką. Wypnij sonde i zmierz jaka masz opornośc pomiędzy dwoma białymi przewodami (o ile pamietam to powinno byc około 3-15 omów) to jest grzałka sondy. Potem odpal silnik i zmierz napięcie pomiędzy szarym i czarnym przedowem-powinno wahać sie od 0-1V. A zobacz czy styki w złączu sondy nie zaśniedziały, maiłem takie przypadki .Czyszczenie pomogło. Jak styki są ok, a na sondzie brak napięcia to sonda niestety jest martwa.
Pozdrawiam Grzesiek.
Dzieki staryscss pisze:exec,
Masz uszkodzoną 1 sondę (tą przed katem). Siedzi z tylu silnika, koło sćiany grodziowej silnika. Wtyczka od tej sondy jest jak pisałem pod spodem auta pod podłoga pasażera pod taką czarną kopułką. Wypnij sonde i zmierz jaka masz opornośc pomiędzy dwoma białymi przewodami (o ile pamietam to powinno byc około 3-15 omów) to jest grzałka sondy. Potem odpal silnik i zmierz napięcie pomiędzy szarym i czarnym przedowem-powinno wahać sie od 0-1V. A zobacz czy styki w złączu sondy nie zaśniedziały, maiłem takie przypadki .Czyszczenie pomogło. Jak styki są ok, a na sondzie brak napięcia to sonda niestety jest martwa.
Jutro rano sprawdze
Ja mam taki problem
Sprawdzałem VAGiem i mam następujące błędy:
17834 P1426 Zawór wentylacji zbiornika – obwód otwarty
16525 P0141 O2 obwód ogrzewania czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)
Czy dotyczy to drugiej sondy tej za kataliatorem?
W VAGu obie sondy miały wykres prosty , nie była to sinusoida.
Co to jest Zawór wentylacji zbiornika ?
Sprawdzałem VAGiem i mam następujące błędy:
17834 P1426 Zawór wentylacji zbiornika – obwód otwarty
16525 P0141 O2 obwód ogrzewania czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)
Czy dotyczy to drugiej sondy tej za kataliatorem?
W VAGu obie sondy miały wykres prosty , nie była to sinusoida.
Co to jest Zawór wentylacji zbiornika ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 482 gości