Plyn do chlodnic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Plyn do chlodnic
Witam,
Posiadam IV 1,6 16V. Jaki plyn do chłodnic polecacie i przede wszystkim ile płynu wchodzi do układu bo nigdzie tej informacji nei mogę odnaleść?
Posiadam IV 1,6 16V. Jaki plyn do chłodnic polecacie i przede wszystkim ile płynu wchodzi do układu bo nigdzie tej informacji nei mogę odnaleść?
Mam juz G 12 plus. Dzieki za rady. A cos zanim zaczne wymieniac jakies rady. Przyznaje ze to pierwsze auto i nigdy tego nie robilem. Mam pytanie bo slyszlem glosy że spuszczac plyn nalezy na cieplym silniku tak by caly uklad byl "otwarty" czy to prawda? Czyli rozgrzac silnik, odkrecic zbiornik wyrownawczy, odkrecic kurek sposcic, zakrecic, wlac do zbiornika wyrownawczego plyn dopuki nie przestana lecie babelki, uruchomic silkni popracowac troszke na wolnych obrotach, dolac plynu jesli konieczne i tyle. Skoryugjcie jesli cos zle opisuje tak co bym nei zapowietrzyl ukladu.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Ingen,
Nie zapowietrzysz, bo układ jest samo odpowietrzający . Zalewaj na zimnym, spuszczaj na ciepłym. Sprawdź co miałeś wlane wcześniej jak coś zielonego, to możesz przepłukać układ chłodzenia wodą destylowaną, gdyż nie zlejesz w 100% starego płynu i po zalaniu g12+ zrobi ci sie brunatny .
A i nie pamiętam czy w 1.6 jest chłodnica oleju, jak jest to żeby być perfekcyjnym, trzeba by i z niej zlać płyn - odpinasz od niej dolny wężyk i samo zleci.Chłodnica oleju jest zaraz nad filtrem oleju.
Nie zapowietrzysz, bo układ jest samo odpowietrzający . Zalewaj na zimnym, spuszczaj na ciepłym. Sprawdź co miałeś wlane wcześniej jak coś zielonego, to możesz przepłukać układ chłodzenia wodą destylowaną, gdyż nie zlejesz w 100% starego płynu i po zalaniu g12+ zrobi ci sie brunatny .
A i nie pamiętam czy w 1.6 jest chłodnica oleju, jak jest to żeby być perfekcyjnym, trzeba by i z niej zlać płyn - odpinasz od niej dolny wężyk i samo zleci.Chłodnica oleju jest zaraz nad filtrem oleju.
Pozdrawiam Grzesiek.
Mam wlane "cos rozowego" . Czyli pojezdzic troszke by sie nagrzal i wowczas zlac? Zalac nowym i spokoj.
Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.
Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.
Ostatnio zmieniony pt paź 19, 2007 14:08 przez Ingen, łącznie zmieniany 2 razy.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
tak, poczekaj aż przestgnie iIngen pisze:Mam wlane "cos rozowego" . Czyli pojezdzic troszke by sie nagrzal i wowczas zlac?
Ingen pisze: Zalac nowym i spokoj.
tak masz rację nie ma chłodnicy oleju(jest jeszcze w 2.0), dziś sprawdziłemIngen pisze: Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.
Pozdrawiam Grzesiek.
Posmigalem wlasnie i odpowietrzylem jak nalezy tyle weszlo.
Poza tym na rozgrzanym silniku zeszlo mniej wiecej tyle z poziom w zbiorniku byl ok.
Poza tym na rozgrzanym silniku zeszlo mniej wiecej tyle z poziom w zbiorniku byl ok.
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 12:36 przez Ingen, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 340 gości