komputer nie odpowiada!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzys-c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 16, 2007 15:48
Lokalizacja: katwice

komputer nie odpowiada!!!!

Post autor: krzys-c » śr paź 17, 2007 18:56

Witam

Posiadam Polo 6N z '95. Nie moge podlaczyc Vag-a do samochodu. Wyswietla sie komunikat, ze komputer nie odpowiada. W zlaczu diagnostycznym znajduja sie 3 piny. Zasilanie we wtyczce jest, a linia K nie ma nigdzie przerwy (od zlacza diagnostycznego do wtyczki komputera). Poprzedni wlasciciem pzrekladal silnik i moze tutaj lezy przyczyna?? Jest to najprawdopodobniej silnik 1,4 ABD z golfa. Czy moze byc tak, ze sterownik nie zostal przelozony razem z silnikiem i czy moze byc tak ze sterownik z ^n nie pasuje do tego silnika?? A moze macie jakies inne pomysly??

Z gory wielkie dzieki
Pozdrawiam



jarco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: komputer nie odpowiada!!!!

Post autor: jarco » śr paź 17, 2007 19:21

krzys-c pisze:Witam

Posiadam Polo 6N z '95. Nie moge podlaczyc Vag-a do samochodu. Wyswietla sie komunikat, ze komputer nie odpowiada. W zlaczu diagnostycznym znajduja sie 3 piny. Zasilanie we wtyczce jest, a linia K nie ma nigdzie przerwy (od zlacza diagnostycznego do wtyczki komputera). Poprzedni wlasciciem pzrekladal silnik i moze tutaj lezy przyczyna?? Jest to najprawdopodobniej silnik 1,4 ABD z golfa. Czy moze byc tak, ze sterownik nie zostal przelozony razem z silnikiem i czy moze byc tak ze sterownik z ^n nie pasuje do tego silnika?? A moze macie jakies inne pomysly??

Z gory wielkie dzieki
Pozdrawiam


WITAM,

jaki masz interfejs?KKL, KL czy K line?

pzdr
Jarco



krzys-c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 16, 2007 15:48
Lokalizacja: katwice

Post autor: krzys-c » śr paź 17, 2007 19:29

nie wiem jaki to interfejs, ale sa tylko 3 piny: "+";"-" i linia K, wiec z tych ktore wymieniles chyba K line



jarco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jarco » śr paź 17, 2007 20:48

krzys-c pisze:nie wiem jaki to interfejs, ale sa tylko 3 piny: "+";"-" i linia K, wiec z tych ktore wymieniles chyba K line

a gdzie nabyles fejsa?moze podaj link to wtedy bede wiecej wiedzial.ja mam 1.4ABD.niedawno meczylem sie z fejsem k+l line i wyszlo ze musze wymienic na l line i teraz wsio dziala bez zarzutu.do tego program vw tool 2.0.9 zdaje sie i mozesz sobie zajrzec tu i owdzie.

a mozesz jeszcze sprawdzic napiecie na pinach.na jednym jest stale ok 12V a na drugim po wlaczeniu stacyjkijest ok 10V.jesli masz te wartosci tzn ze uklad dziala bez zarzutu i trza sie bedzie bardziej przyjrzec fejsowi

pzdr
jarco



krzys-c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 16, 2007 15:48
Lokalizacja: katwice

Post autor: krzys-c » śr paź 17, 2007 22:25

Ja nic nie wgrywalem. Po prostu tak jak kupilem samochod tak nic z tego nie ruszalem. Chce podlaczyc komputer, bo musze znalezc przyczyny dlaczego moje polo pali 15 l benzyny!!!A szukanie takie bez podpiecia kompa mija sie chyba z celem...

Sprawdzalem napiecie na pinach przy wlaczonym zapolnie i bylo 12V, nie probowalem przy wylaczonym czy jest te 10. Jak sprobuje to napisze. A wies zmoze jakie sa koszta wgrania takiego fejsa?? I jak takie cos sie robi??
Dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2007 22:28 przez krzys-c, łącznie zmieniany 1 raz.



Luca
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn cze 25, 2007 22:33
Lokalizacja: Plock
Kontakt:

Post autor: Luca » śr paź 17, 2007 22:36

miałem już kiedyś taki problem w polo z silnikiem 1.4i o oznaczeniu akk spróbuj odpiąć klemę z aku na noc i rano spróbuj podpiąc kompa.



krzys-c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 16, 2007 15:48
Lokalizacja: katwice

Post autor: krzys-c » śr paź 17, 2007 22:38

autko stalo pare dni bez aku wiec nic to nie pomoglo...
jakies inne pomysly??



Luca
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn cze 25, 2007 22:33
Lokalizacja: Plock
Kontakt:

Post autor: Luca » śr paź 17, 2007 22:56

krzys-c, być może że wpisujesz symbol silnika zupełnie inny niż odpowiada do tego sterownika.jeżeli był zmieniany silnik to nie sądzę że ktoś zmienił sterownik.dlatego dowiedz się jakie miał oznaczenie stary silnik i wpisz te oznaczenie w kompie.a tego oznaczenia nie ma na tabliczce znamionowej?



krzys-c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 16, 2007 15:48
Lokalizacja: katwice

Post autor: krzys-c » śr paź 17, 2007 23:12

Orginalnie byl tam wlozony silknik 1,6. A dokladnie jaki to napisze jutro jak spojrze na tabliczke. tez tak sadze, ze sterownik nie zostal zmienino przy wymianie silnika. I moje pytanie brzmi: czy moze to wszytsko zadzialas na tym sterowniku czy musze poszukac jakiegos konkretnie pod silnik ktory mam??
A domyslam sie, ze jest to akurat ABD bo pasowalo mi juz pare czesci pod ten silnik, ale 100% pewnosci nie mam. Niestety auto sprowadzone z niemiec wiec nie mam mozliwosci dopytania poprzedniego wlasciciela...

A sterownik ma nr kat. 030 906 026 K firmy Bosh
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2007 23:19 przez krzys-c, łącznie zmieniany 2 razy.



Luca
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn cze 25, 2007 22:33
Lokalizacja: Plock
Kontakt:

Post autor: Luca » śr paź 17, 2007 23:25

a próbowałeś się dostać do ECU przez inne oznaczenia silnika.wydaje mi się że chyba nie będziesz musiał wymieniać tego sterownika,ale dokładnie ci to jutro napisze bo współpracuje z elektronikami z BOSCHA to się jutro dokładnie dopytam,żeby nie wprowadzić cię w błąd.pozdrawiam.



krzys-c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 16, 2007 15:48
Lokalizacja: katwice

Post autor: krzys-c » śr paź 17, 2007 23:28

Tak jak napisalem. Spisalem nr ktory na nim widnieje. Super, wielkie dzieki. Bede czekalna wiadomosc
Pozdrawiam

[ Dodano: 19 Paź 2007 11:07 ]
Sprawdzilem sobie po nr kat. ten sterownik i wychodzi ze jest on z golfa III 1,4 ABD.Wiec na pewno przy wymianie silnika zostal przelozony sterownik. Podejrzewam, ze sam ten sterownik jest zepsuty. Moje pytanie brzmi: jak sprawdzic czy sterownik jest zepsuty?? Moze po prostu tylko on nie dziala i dlatego tak duze zuzycie paliwa??A drugie pytanie to czy silnik moze dzialac bez tego sterownika w trybie awaryjnym??
Ostatnio zmieniony pt paź 19, 2007 11:11 przez krzys-c, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 413 gości