Wibracje i dziwne dźwięki z wydechu przy 1200-1300 obr. TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Wibracje i dziwne dźwięki z wydechu przy 1200-1300 obr. TDI

Post autor: mihau » śr cze 22, 2005 14:00

Hej,
Dotyczy: 1,9 tdi 1Z

Przy obrotach 1200 - 1300 wydech dostaje jakiegoś dziwnego rezonansu. W środku i na zewnątrz słychać takie "pierdzenie". Wystarczy aby obroty podskoczyły o kolejne 50 i to mija. Potem po przekroczeniu 2400 obr. praca silnika i wydechu staje się jakby głośniejsza.
Zauważyłem, że wydech zaczyna wibrowac na tych nizszych obrotach w kierunku silnika (nie na boki tylko wzdłuz auta).
W pierszej kolejnosci wymienilem wszystkie gumy i scisnalem caly uklad po dlugosci. Tak aby bardziej sie naprezyl. Po tym zabiegu zginelo "pierdenie" na wyzszych obrotach ale jest dalej na nizszych.
Miałem założoną dosyć dużą, plaska i wygiętą do gory końcówkę na oryginalny tłumik. Oryginalne rury byly obciete przy samym tlumiku. Dla testow obcialem koncowke i dospawalem 2-u rurke jak w oryginale. Jest to samo.
Tlumiki niby nie sa poobrywane (wnioskuje ze nic w nich nie puka - wyjalem i sprawdzilem).
Katalizator??? Hmmm... nie mam pojecia jak to stwierdzic. Niby jak postukam piescia w niego cos w nim wibruje. Jest to raczej gluchy dzwiek. Nie ma takiej ciszy jak pukne, jak np. w tlumikach.
Macie moze jakies pomysly, bo szlak mnie trafia jak jade powoli w miescie i slysze te dzwieki. Nie wyprulem jeszcze kata bo mialem obawy przed ta operacja.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr cze 22, 2005 15:50

sprawdź łacznik elastyczny miedzy kolektorem a katem, potrafi się tam osadzać nagar, przez co sztywnieje i nie spełnia swojej funkcji. Ja u siebie dodatkowo wspawałem 2 łącznik elastyczny między katem a srodkowym tłumikiem.

dodatkowo radzę podokrecac wszystkie luźne elementy takie jak listwy progowe - jesli masz GT, nadkola plastikowe itp Czasami wydaje się że drgania są przenoszone na wydech, a drga coś innego, bije w bude i jest beee..... :). Kolejn amożliwość to to ze silnik źle siedzi i dragania przenosza się na karoserie.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Post autor: mihau » czw cze 23, 2005 07:30

A wypalony kat nie moze powodowac takiego efektu? Jak cos by bylo w nim oberwane to przy uderzeniach np. piescia brzeczalo by metalicznie?

W sobote sprobuje wspawac 2-i lacznik. Gdzie go wspawac? Blizej kata czy srodkowego tlumika?

A jak poznac czy np. poduszki pod silnikiem nie polecialy? Moze to przez nie dostaje wibracji?



mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Post autor: mihau » czw cze 23, 2005 07:30

A wypalony kat nie moze powodowac takiego efektu? Jak cos by bylo w nim oberwane to przy uderzeniach np. piescia brzeczalo by metalicznie?

W sobote sprobuje wspawac 2-i lacznik. Gdzie go wspawac? Blizej kata czy srodkowego tlumika?

A jak poznac czy np. poduszki pod silnikiem nie polecialy? Moze to przez nie dostaje wibracji?



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » czw cze 23, 2005 10:16

U mojego taty w passacie 1,9 TDI (130KM) jest coś podobnego. Mechanik powiedział, że to jakieś siteczko w katalizatorze (albo tłumiku) i że szkoda zachodu na robienie tego bo to nie ma najmniejszego znaczenia. No poza tym, że to denerwuje oczywiście :-)


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw cze 23, 2005 13:13

Mam takie "pierdzenie" w passacie w benzynce, ale przyczyną jest końcowy tłumik - wypalone przegrody w środku. Ale wibracje i rezonans przenoszą się na całe auto, drgania aż na desce rozdzielczej. Zewnętrzne płaszcze tłumika są ok, także niby wszystko gra, ale problem jest w środku.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Post autor: mihau » czw cze 23, 2005 13:23

a wyjmowales ten tlumik do sprawdzenia? jak w niego pukniesz to cos w nim lata czy glucha cisza? sam zdjagnozowales usterke czy byles u jakiegos mechaniora?
Chyba musze pojezdzic po miescie i poszukac jakiegos speca od wydechow bo przyczyn widze moze byc wiele.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt cze 24, 2005 10:01

mihau pisze:a wyjmowales ten tlumik do sprawdzenia? jak w niego pukniesz to cos w nim lata czy glucha cisza? sam zdjagnozowales usterke czy byles u jakiegos mechaniora?
Chyba musze pojezdzic po miescie i poszukac jakiegos speca od wydechow bo przyczyn widze moze byc wiele.
Miałem okazję (a raczej musiałem) zdjąć go wcześniej i wiem, że już wtedy w nim latały klamoty


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt cze 24, 2005 10:02

mihau pisze:a wyjmowales ten tlumik do sprawdzenia? jak w niego pukniesz to cos w nim lata czy glucha cisza? sam zdjagnozowales usterke czy byles u jakiegos mechaniora?
Chyba musze pojezdzic po miescie i poszukac jakiegos speca od wydechow bo przyczyn widze moze byc wiele.
Miałem okazję (a raczej musiałem) zdjąć go wcześniej i wiem, że już wtedy w nim latały klamoty


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Post autor: mihau » pt cze 24, 2005 10:29

To w moich nic nie lata. W poniedzialek jestem umowiony u mechanika. Ma rozebrac i poskladac uklad wydechowy od poczatku, poniewaz obecnie jest nieszczelny na laczeniach. Twierdzi, ze to moze byc przyczyna. Mam wrazenie ze to nic nie pomoze w temacie rezonansu, ale... Chyb a podjade dzisiaj jeszcze do innego mechaniora...



mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Post autor: mihau » wt lip 05, 2005 15:03

I zrobione!!!

Wspawalem dodatkowa plecionke miedzy kata a srodkowy tlumik. Jest cichutko jak w benzynowcu :) Zadnych odglosow ani wibracji z wydechu.



Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt lip 05, 2005 17:43

mihau pisze:I zrobione!!!

Wspawalem dodatkowa plecionke miedzy kata a srodkowy tlumik. Jest cichutko jak w benzynowcu :) Zadnych odglosow ani wibracji z wydechu.
Aż taką różnice odczułeś?? nieźle, bo u mnie po wspawaniu łacznika elastycznego nic się nie zmieniło, poza tym, że tłumik mi na dziurach podskakuje i wali w podłogę. Drgania mam na tłumiku jak duże, przy ruszaniu też -dodam że obydwa tłumiki wymienione.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » śr lip 06, 2005 00:59

ja tak mialem u siebie w mk3 i okazalo sie ze urwaly sie haki od kata ktore wchodza w gume i caly wydech dostawal rezonansu brzeczalo i caly fotel mi drzał :/:/,ale pospawalem i jest ok...powodzonka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

mihau
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Post autor: mihau » śr lip 06, 2005 09:17

Powaga...
Po odpaleniu auta sam nie moglem w to uwierzyc. Wydech stal sie tak cichy ze go nie slychac.
Tlumiki oryginalne te co byly u niemca, gumy nowe, katalizator podobno jest ok. Z niewiadomych przyczyn wydech byl bardzo sztywny. Nie pracowal tak jak powinien. Niby na tym pierwszym laczniku sie ruszal ale cos bylo nie tak.

Ja wspawalem lacznik o dl. 15 cm, jakies 8 cm. za ta sztywna zlaczka, na rurze ktora idzie do srodkowego tlumika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości