Co przełożyc w zawieszeniu zeby 95r. pasowalo do 92r.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Co przełożyc w zawieszeniu zeby 95r. pasowalo do 92r.

Post autor: matti_vw » pn paź 15, 2007 23:07

Mam dwa zestawy kompletnych kolumn mcpersona, jeden z 92r i drugi z 95r.

Auto mam z 92r i chce te 95r założyc do siebie.

Co w związku z tym mam przełożyc??

Prosiłbym o taki schemacik np.

nowy (95r)amortyzator -> nowa (95r)sprężyna -> nowy (95r) talerzyk -> stare (92r)łożysko z gumą.

Według mnie tak powinien wyglądac gotowy zestaw zaadoptowany do golfa z 92r.
Czy mam racje?? Jeżeli nie to prosze o korekte.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn paź 15, 2007 23:31

matti_vw, Powinien wyglądać tak

nowy (95r)amortyzator -> nowa (95r)sprężyna -> nowy (95r) talerzyk -> nowe (95r)łożysko z gumą. tak jak wyciągasz z 95 tak wkładasz do siebie.

temat jest taki że zrobili inną sprężynę, przez co jest inny talerzyk inne łożysko i inna guma. stara guma z łozyskiem nie będzie pasować do nowego talerzyka.karoseria we wszystkich golfach jest taka sama, więc to bez problemu pasuje.
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 23:35 przez tauka, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » pn paź 15, 2007 23:34

tauka, Jesteś pewien? Bo teraz juz sam nie wiem kiedyś o to pytałem i ile ludzi tyle odpowiedzi.

Aha, bo głownie rozchodzi mi sie o otwór w karoserii. Czyli kielich jest taki sam w kazdym golfie.
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 23:38 przez matti_vw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn paź 15, 2007 23:44

matti_vw, robiłem to już tyle razy że dam sobię głowę obciąć. Na poczatku też próbowałem twoim schematem, ale niestety nie pasilko. Jest całkiem inny tależyk, przez co jest inne łożysko. w starym typie łożysko jest scalone z gumą, natomiast w nowym typie guma i łożysko są osobno.

A w każdym golfie kielich był taki sam, więc to pasuje bez problemu. Tylko jak bieżesz springa z 95 to musisz go brać z całym kompletem.

Obrazek


Bajer jest taki, że wg ETKI to te zawieszenie które my nazywamy nowym było także wsadzane w golfach przed 94 rokiem, ale się jeszcze z takim w swojej karierze nie spotkałem. Ale mogę cię zapewnić, że spokojnie zawieszenie z 95 roku będzie pasować do starszej 3 a nawet do 2 pod warunkiem że przełożysz razem z gumami i łożyskiem wg schematu który ci napisałem w swoim pierwszym poście. :)
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 23:48 przez tauka, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » pn paź 15, 2007 23:49

No OK, A jak mam tylko amortyzator 95r i sprezyne 95r to jakie jeszcze czesci musze dokupic z 95r?
Talerzyk, łożysko i gume czy jak?
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 23:51 przez matti_vw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn paź 15, 2007 23:54

Musisz dokupić ten talerzyk, który nachodzi na sprężynę (w starszych jest szpiczasty w nowych płaski) i łożysko oraz gumę. No i najlepiej jakbyś miał jeszcze nakrętkę którą się przykreca łozysko, bo w starszym jest taka wyskona tulejka z nacieciami a w nowszym płaska nakrętka. od biedy mozna skrecić tulejką ale nie polecam. Sprawdź jeszcze czy oby napewno spręzyna z 95 rózni cię od twojej zeby się nie okazało że też masz nowszą albo w tym 95 była starsza.. powinieneś na oko to zobaczyć, w nowszej jest na górze spręzyna mocniej zwinięta.. Acha i jak bedziesz składał to pod tależyk nie dawaj podkładki tak jak było w starszym, bo w nowszym ten talerzyk ma wchodzić na tłoczek.


Obrazek

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » wt paź 16, 2007 00:00

Ta podkładka co jej mam nie dowac to jest numer 38 według etki,
a ta płaska nakkrętka to jest numer 36 ??



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt paź 16, 2007 10:18

Dokładnie :)


Obrazek

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » wt paź 16, 2007 12:18

Dzięki, masz plusika.
A powiedz mi jeszcze czy sam amortyzator z 95r, rózni sie czyms od tego z 92r? Czy da rade przełożyc sam amorek bez zmieniania górnego mocowania mcpersona?



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt paź 16, 2007 15:28

teoretycznie amorki są takie same i można przełożyć sam amorek. Jednak na niedzielnym spocie doszły mnie słuchy, że amorki różnią się długością. Musiał byś je porównać. Ale pozatym wszystko będzie pasować. Nawet jak założysz dłuższy.


Obrazek

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » wt paź 16, 2007 22:55

A mam jeszcze jedno pytanie chyba juz ostatnie ;)
A jak bede mial komplet z 95r tzn amorek, sprezyna, talerzyk, łozysko i guma to jaka jest procedura jezeli bede chciał wsadzic do tego kompletu tylko stara sprężyne z 92r??
Bo czytałem na forum że w takim wypadku wystarczy zmienic spreżyne na 92r i sam talerzyk na 92r. Czy to prawda??

Wtedy wyglądało by to tak:
amorek 95 -> sprężyna 92r -> talerzyk 92r -> łożysko+guma 95r



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt paź 16, 2007 23:16

matti_vw pisze:amorek 95 -> sprężyna 92r -> talerzyk 92r -> łożysko+guma 95r
Pisałem ci już wcześniej. Jak zakładasz sprężyne i tależyk nowego typu to i łożysko musi być nowego typu. Jak sprężyna starego to i tależyk i łozysko z gumą starego czyli:

amorek 95 -> sprężyna 92r -> talerzyk 92r -> łożysko+guma 92r


Obrazek

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » wt paź 16, 2007 23:42

Aha no faktycznie, sorry. Umknelo mi to bo czytałem przed chwila temat gzdzie ktoś napisał ze wymienial w calym nowym komplecie tylko sprężyne na stara i zmienil tylko talerzyk.
Dobra wielki dzięki, jakby coś to bede jeszcze pytał.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 348 gości