olej silnikowy w mk3 vr6

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

olej silnikowy w mk3 vr6

Post autor: lawrai » ndz paź 14, 2007 23:08

Tak jak w temacie . Czy jest sens zalewać olej silnikowy motul le`mans 20w60 do 2.8 vr6 po remoncie ale nic nie dłubanego . Ogólnie mam go juz zalanego ale nie wiem czy jest sens lać taki olej do niewyżyłowanego silnika jakim jest vr6 ? . Pozdr


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pn paź 15, 2007 08:48

lawrai, ten olej jest dosyc rzadki ,wiec ciezko powiedziec czy sie sprawdzi, ja smigam na Quaker State 10w/40 i sobie chwale


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn paź 15, 2007 16:51

tzn. ja mam go juz zalanego po dotarciu silnika . Ogólnie wycieków nie ma ale słychać ze napinacz łancucha nie jest do konca napełniony . Wiem ze napinacz bo jak robiłem popychacze to nie moglismy dojść dlaczego cos dalej stuka i po zalaniu starego napinacza (tylko napinacza) mineralnym było bardzo cicho . Kupiłem nowy napinacz i chodzi na tym motulu ale słychać że nie do końca napina łańcuch . Moze to mieć wpływ własnie na takowy wynik 150 km i 217 Nm ? . Wiem ze to duza strata co do serii ale moze rozrząd przestawia mi się od za rzadkiego oleju ? . Pozdrawiam


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 15, 2007 17:04

lawrai, ten olej jest dosyc rzadki
Co ty pieprzysz, 20W60 jest GĘSTRZY (bardziej lepki fachowo mówiąc) od 10W40, lej śmiało jak dostaje wycisk
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 18:33 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pn paź 15, 2007 19:31

tak tylko ze jest tak gęsty ze utrudnia smarowanie zanim się rozgrzeje a gdy już się rozgrzeje to jest "prawie jak woda" i przy wysokiej temperaturze po zgaszeniu silnika schodzi z napinacza i nie napełnia go dobrze .


Niech najlepiej sie tutaj wypowie jakaś osoba konkretnie znajaca sie na olejach dobrze sprawujących się w vr6 które smiga na jak dla siebie wysokich obrotach .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 15, 2007 20:55

lawrai pisze:tak tylko ze jest tak gęsty ze utrudnia smarowanie zanim się rozgrzeje a gdy już się rozgrzeje to jest "prawie jak woda" i przy wysokiej temperaturze po zgaszeniu silnika schodzi z napinacza i nie napełnia go dobrze
No to 10W40 będzie szybciej "uciekać z napinacza" niż 20W60 ale Twoje auto rób jak chcesz



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 08:29

toffic, chłopie otworz sobie tego motula i np: mobila sam zauwarzysz roznice :green_fuck:


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 14:02

BARANMC1 pisze:toffic, chłopie otworz sobie tego motula i np: mobila sam zauwarzysz roznice :green_fuck:
Nie musze "chłopie" otwierać :axe:



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 14:17

toffic, Mysle chłopie ze jednak powinienes


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 15:08

BARANMC1 pisze:toffic, Mysle chłopie ze jednak powinienes
Myśłe chłopie że nie musze, wytarczy wiedziec co znaczy 20W60 i 10W40... I na tym zakończmy temat



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 15:20

toffic pisze:wytarczy wiedziec co znaczy 20W60 i 10W40
NO własnie ,,wystarczy wiedziec,,


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 16:21

BARANMC1 pisze:NO własnie ,,wystarczy wiedziec,,
To w czym masz problem??



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » wt paź 16, 2007 16:39

toffic ... mam go zalanego u siebie i wyglada to tak ze olej jak jest zimno to nawet nie chce wyciec z puszki a inne ciekną jak na olej przystało .

Ogólnie 20w to tylko klasa ... a z tego co czytałem ostatnio to 60 jest bardziej rzadsze niz 40 po rozgrzaniu i mniej krzepliwe podczas stygnięcia i dlatego wypływa z napinacza .

Ogólnie jest to chyba zadobry olej do vr6 starej konstrukcji skoro np. autodata zaleca na zmienny klimat 10w40 czyli pólsyntetyk .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 16:39

toffic, chłopie ten Motuj jest w 100% syntetykiem i nadodatek o podwyzszonych własciwosciach lepkosci a nie gestosci dla tego pracuje w wysokich temperaturach i dla tego napinasz u lawrai, nawalał bo olej był za rzadki, nawet VW zaleca 10w40 do VR6, wiec nie myl tego ze niby oznaczenie 20w/60 powoduje ze on jest mega gesty
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 16:44 przez BARANMC1, łącznie zmieniany 1 raz.


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości