Witam.
Mam dziwny problem pol roku temu kupilem nowy akumulator, ktory siadl wyladowal sie do zera i po naladowaniu trzymal bardzo slabo wiec nei nadwal sie do uzytku (siadal po 2 dniach). Niestety zgubielem gwarancje i paragon wiec bylem zmuszony kupic nowy. Kupilem nowy 2 tygodnie temu i stalo sie to samo. Wchodze dzis odpalam samochod a akumulator wyladowany do zera doslownie. Co mozebyc tego przyczyna? Jedyne co dziala po wylaczeniu samochodu do alarm. I nie sadze zeby przez noc wyciagnol aku do zera. Czy ktos mial podobny problem? Moze cos jeszcze ciagnie prad? Moze cos jest nei tak z elektryka?
Prosze o porade, sugestie.
Pozdrawiam
kubi79
Problem z akumulatorem dziwne..
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Miernik do ręki i czeka cię szukanie co "obciąża" akumulator jak auto jest w spoczynku. Jeśli się okaże że nic to może masz walnięty alternator.
Ostatnio zmieniony ndz paź 14, 2007 15:15 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
czyli rozumiem powinienem wybrac sie do elektryka zeby sprwdzil? bez elektryka sie nei objdzie? wsumie mam miernik moze bym dal rade jakeis wskazowki?
thnx
thnx
Ostatnio zmieniony ndz paź 14, 2007 15:25 przez kubi79, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sprawdź sobie jakie ładowanie daje alternator (sprawdź i na alternatorze i na klemach).
Potem na zgaszonym silniku odepnij jedną z klem aku, między klemę i aku podepnij miernik i ustaw go na pomiar natężenia. W ten sposób sprawdzisz ile prądu traci się z aku podczas postoju. Następnie wyjmujesz po kolei bezpieczniki (również ten od alarmu) i patrzysz czy po wyjęciu któregoś natężenie prądu wyraźnie spada. Tak masz szansę znaleźć usterkę, czyli jaki urządzenie powoduje stratę prądu
Potem na zgaszonym silniku odepnij jedną z klem aku, między klemę i aku podepnij miernik i ustaw go na pomiar natężenia. W ten sposób sprawdzisz ile prądu traci się z aku podczas postoju. Następnie wyjmujesz po kolei bezpieczniki (również ten od alarmu) i patrzysz czy po wyjęciu któregoś natężenie prądu wyraźnie spada. Tak masz szansę znaleźć usterkę, czyli jaki urządzenie powoduje stratę prądu
Ostatnio zmieniony ndz paź 14, 2007 15:46 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu w samochodzie, zdejmij klemę "plusową" z akumulatora. Weź miernik, ustaw na amperomierz (najlepiej na najwyższy zakres , zazwyczaj jest to 10A). Podłącz amperomierz pomiędzy zacisk plusowy akumulatora a odpiętą wcześniej klemę. Odczytaj wskazania. Potem zrób to samo ale przy wciśniętym palcem stycznikiem alarmu pod maską i właczonym alarmie.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 238 gości