[AAZ] Dokręcanie głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebanr1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[AAZ] Dokręcanie głowicy

Post autor: sebanr1 » pn cze 20, 2005 18:11

Witam.
Jak to jest z tym dokręcaniem głowicy w silnikach AAZ (1.9 TD)?
Książka pisze:
1 etap 40Nm
2 etap 60Nm
3 etap o 90 stopni (bez poźniejszego dokręcania).
Mechanik twierdzi, że ok. 800 km (do 1000) będę musiał dociągnąć głowicę. Krzyknął mi do 300 zł za robociznę + szlif + części. Ponoć ma wyjść więcej niż 500 zł.
Zna ktoś tańszego a dobrego we Wrocławiu?

Już mi ręce opadają. Auto mam może miesiąc a już taka padaka.



greg

Post autor: greg » wt cze 21, 2005 00:45

hej pamiętaj że powinieneś zmienić śruby do głowicy bo przy dociąganiu może któraś peknąc... I znowu koszt. Cena srub nie jest wielka więc polecam, co do dociągania po 1000km to bym się zastanawiał, ja nie dociągałem i książke też pisze ze bez późniejszego dociągania
300za robociznę? jak nie masz kluczy i nie umiesz to zapłać i nie szukaj tańszego chya że znajdziesz lepszego za tą samą cenę. Niech ci da gwarancję na robotę a nie przeginaj z taniochą. A skąd wiesz że padaka - czemu robisz silnik?



sebanr1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sebanr1 » wt cze 21, 2005 07:28

greg pisze:hej pamiętaj że powinieneś zmienić śruby do głowicy bo przy dociąganiu może któraś peknąc... I znowu koszt. Cena srub nie jest wielka więc polecam, co do dociągania po 1000km to bym się zastanawiał, ja nie dociągałem i książke też pisze ze bez późniejszego dociągania
300za robociznę? jak nie masz kluczy i nie umiesz to zapłać i nie szukaj tańszego chya że znajdziesz lepszego za tą samą cenę. Niech ci da gwarancję na robotę a nie przeginaj z taniochą. A skąd wiesz że padaka - czemu robisz silnik?
Jest podejrzenie, że przez brak dociągnięcia padła po 6 kkm.
Z ceną już się pogodziłem, ale auta przez 2 dni nie będę miał :-(
Koleś daje gwarancję na robotę. Znany jest z solidności a poza tym bardzo dużo VW robi.
A skąd wiem, że padaka? Leje olejem jak głupi a do tego lekko ubywa płynu.



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Dokręcanie głowicy.

Post autor: Andrzej1 » wt cze 21, 2005 07:50

Witam.Niemieckie serwisy zalecają wymianę śrub głowicy potrzykrotnym
odkręceniu.Przewidują również czwarty etap dokręcenia głowicy po
1000km o 90 stopni,nie dotyczy to silników z indeksem -1V-.
Pozdrawiam,Andrzej.



leaf79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:22
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: leaf79 » wt cze 21, 2005 08:44

Z tego co przepraktykowalem, wynika, ze faktycznie w dokumentacji nie ma tego dociagania po 1000 km, natomiast np. producent uszczelek, VictorReinz w swoich materialach instruuje, aby dokrecac tak:
1600 TD:
1. 35 nm
2. 60 nm
3. 2 x 90 stopni katowo
4. rozgrzac silnik do temp. 80 c i zostawic na 30 minut
5. 90 stopni katowo
6. po 1000 km dokrecic katowo 90 stopni na zimnym silniku

natomiast 1900 TDI:
1. 30 nm
2. 60 nm
3. 2x90 katowo

1900 TD (AAZ) niestety nie ma w tej tabelce...
akurat mialem pod reka uszczelke wiec przeklepalem.

Niektorzy mechanicy nie stosuja etapu po 1000 km... hmmm, ja sam stosuje zasade, ze jesli z uszczelka nie ma instrukcji to krece zgodnie z instrukcja auta, natomiast jesli takowa jest z uszczelka to wg tej.

pozdrawiam


AUDI 80 AVANT 1.9TDI, 1994, 1Z - bez virusow, chwilowo brak podlaczania do sieci...
&
VW GOLF GTD mk1, 1.6TD, 1982, CY - odporny na virusy, wbudowany fabrycznie firewall...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 307 gości