Witam.
Jak to jest z tym dokręcaniem głowicy w silnikach AAZ (1.9 TD)?
Książka pisze:
1 etap 40Nm
2 etap 60Nm
3 etap o 90 stopni (bez poźniejszego dokręcania).
Mechanik twierdzi, że ok. 800 km (do 1000) będę musiał dociągnąć głowicę. Krzyknął mi do 300 zł za robociznę + szlif + części. Ponoć ma wyjść więcej niż 500 zł.
Zna ktoś tańszego a dobrego we Wrocławiu?
Już mi ręce opadają. Auto mam może miesiąc a już taka padaka.
[AAZ] Dokręcanie głowicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
hej pamiętaj że powinieneś zmienić śruby do głowicy bo przy dociąganiu może któraś peknąc... I znowu koszt. Cena srub nie jest wielka więc polecam, co do dociągania po 1000km to bym się zastanawiał, ja nie dociągałem i książke też pisze ze bez późniejszego dociągania
300za robociznę? jak nie masz kluczy i nie umiesz to zapłać i nie szukaj tańszego chya że znajdziesz lepszego za tą samą cenę. Niech ci da gwarancję na robotę a nie przeginaj z taniochą. A skąd wiesz że padaka - czemu robisz silnik?
300za robociznę? jak nie masz kluczy i nie umiesz to zapłać i nie szukaj tańszego chya że znajdziesz lepszego za tą samą cenę. Niech ci da gwarancję na robotę a nie przeginaj z taniochą. A skąd wiesz że padaka - czemu robisz silnik?
Jest podejrzenie, że przez brak dociągnięcia padła po 6 kkm.greg pisze:hej pamiętaj że powinieneś zmienić śruby do głowicy bo przy dociąganiu może któraś peknąc... I znowu koszt. Cena srub nie jest wielka więc polecam, co do dociągania po 1000km to bym się zastanawiał, ja nie dociągałem i książke też pisze ze bez późniejszego dociągania
300za robociznę? jak nie masz kluczy i nie umiesz to zapłać i nie szukaj tańszego chya że znajdziesz lepszego za tą samą cenę. Niech ci da gwarancję na robotę a nie przeginaj z taniochą. A skąd wiesz że padaka - czemu robisz silnik?
Z ceną już się pogodziłem, ale auta przez 2 dni nie będę miał
Koleś daje gwarancję na robotę. Znany jest z solidności a poza tym bardzo dużo VW robi.
A skąd wiem, że padaka? Leje olejem jak głupi a do tego lekko ubywa płynu.
Dokręcanie głowicy.
Witam.Niemieckie serwisy zalecają wymianę śrub głowicy potrzykrotnym
odkręceniu.Przewidują również czwarty etap dokręcenia głowicy po
1000km o 90 stopni,nie dotyczy to silników z indeksem -1V-.
Pozdrawiam,Andrzej.
odkręceniu.Przewidują również czwarty etap dokręcenia głowicy po
1000km o 90 stopni,nie dotyczy to silników z indeksem -1V-.
Pozdrawiam,Andrzej.
Z tego co przepraktykowalem, wynika, ze faktycznie w dokumentacji nie ma tego dociagania po 1000 km, natomiast np. producent uszczelek, VictorReinz w swoich materialach instruuje, aby dokrecac tak:
1600 TD:
1. 35 nm
2. 60 nm
3. 2 x 90 stopni katowo
4. rozgrzac silnik do temp. 80 c i zostawic na 30 minut
5. 90 stopni katowo
6. po 1000 km dokrecic katowo 90 stopni na zimnym silniku
natomiast 1900 TDI:
1. 30 nm
2. 60 nm
3. 2x90 katowo
1900 TD (AAZ) niestety nie ma w tej tabelce...
akurat mialem pod reka uszczelke wiec przeklepalem.
Niektorzy mechanicy nie stosuja etapu po 1000 km... hmmm, ja sam stosuje zasade, ze jesli z uszczelka nie ma instrukcji to krece zgodnie z instrukcja auta, natomiast jesli takowa jest z uszczelka to wg tej.
pozdrawiam
1600 TD:
1. 35 nm
2. 60 nm
3. 2 x 90 stopni katowo
4. rozgrzac silnik do temp. 80 c i zostawic na 30 minut
5. 90 stopni katowo
6. po 1000 km dokrecic katowo 90 stopni na zimnym silniku
natomiast 1900 TDI:
1. 30 nm
2. 60 nm
3. 2x90 katowo
1900 TD (AAZ) niestety nie ma w tej tabelce...
akurat mialem pod reka uszczelke wiec przeklepalem.
Niektorzy mechanicy nie stosuja etapu po 1000 km... hmmm, ja sam stosuje zasade, ze jesli z uszczelka nie ma instrukcji to krece zgodnie z instrukcja auta, natomiast jesli takowa jest z uszczelka to wg tej.
pozdrawiam
AUDI 80 AVANT 1.9TDI, 1994, 1Z - bez virusow, chwilowo brak podlaczania do sieci...
&
VW GOLF GTD mk1, 1.6TD, 1982, CY - odporny na virusy, wbudowany fabrycznie firewall...
&
VW GOLF GTD mk1, 1.6TD, 1982, CY - odporny na virusy, wbudowany fabrycznie firewall...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 307 gości