mk3 1.9TDI 90KM na 130KM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » sob cze 18, 2005 10:09

Ta puszka to jest kompresor elektryczny osiowy. Podobny jest w ofercie AT2000.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob cze 18, 2005 21:35

1 6 D pisze:Ta puszka to jest kompresor elektryczny osiowy. Podobny jest w ofercie AT2000.
tylko cały czas sie zastanawiam co to ma niby dac w tym silniku????


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » sob cze 18, 2005 22:13

Daje więcej powietrza do silnika, do tego przecież takie coś służy.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz cze 19, 2005 00:27

Wiecej powietrza do silnika to daję sprężarka, a ten wentylatorek na dolocie to może ma sens w silniku wolnossącym. I bardzo jestem ciekaw co na taki wynalazek mówi przepływomierz.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn cze 20, 2005 16:43

Odczytuje, że jest więcej powietrza i koryguje dawkę paliwa odpowiednio, oraz zwiększa się wtedy moc.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn cze 20, 2005 17:19

Nie do końca tak jest, o tym jaka ilośc powietrza wpadnie do cylindra decyduje siła z jaka pompuje sprężarka - żadne wynalazki na dolocie moim zdaniem nie moga na to wpłynąć - nawet jeśli to coś da większe ciśnienie niż turbina - to na turbinie zrobi się wąskie gardło.

Jedynym efektem zastosowania takiego urządzenia będzie przekłamanie wartosci przepływomierza - nie wpłynie to na podniesienie dawki paliwa, tylko na wystapienie trybu awaryjnego - inaczej mówiac wszystkie czujniki/urządzenia maja swój zakres wartości pomiarowych/pracy w których funkcjonują poprawnie - jesli w którymś z nich zafałszujemy sygnał to się to niestety nie przełozy bezpośrednio na wzrost mocy - bo ECU uzna ze dane urządzenie jest niesprawne. Po co montowac wentylator, skoro bedzie on dublował funkcję sprężarki - nieudolnie zreszta.

Ja nie neguje sensu tego urządzenia w ogóle - natomiast zastosowanie go w silniku z turbiną to jest przysłowiowy "kwiatek do kożucha". W silnikach wolnossących pewnie to da jakiś przyrost, ale jaki ma sens stosowanie 2 sprezarek szeregowo????


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
VW_Marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 13:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: VW_Marcin » wt cze 21, 2005 00:40

Nie gorączkujcie się tak !! już wam zaraz wszystko tłumaczę jak to wygląda.
Pojechałem. Kupiłem. Przyjechałem.
No ale o tym może później.

Już wam tłumaczę jak to jest z tym filtrem. Nie ma tam żadnego wentylatora jako takiego. Jest tam coś co może przypomina wyglądem wentylator, w środku puszki, zaraz przed filtrem, poprostu plastikowe łopatki przytwierdzone na stałe do filtra, widać że mają za zadanie wprowadzać poprostu powietrze w ruch wirowy (ale to pięknie ująłem :hmm: ), szkoda tylko że ten cały stożek jest umiejscowiony w aucie tak że niezbyt chyba to "pędne" powietrze tam się dostaję. A może się mylę ?? nigdy nie siedziałem pod maską podczas jazdy :grin:

Powiedzcie lepiej czym go mogę czyścić ???

ps. filtr stożkowy jest firmy "green" (model chyba: "twister")



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt cze 21, 2005 01:22

Jak raz wlot powietrza jest z prawej strony w błotniku - więc chyba jednak lepszym rozwiązaniem było by wstawienie oryginalnej obudowy filtra z jakaś sportową wkładką bawełnianą - tak jak jest teraz to powietrze jest brane z komory silnika i pozytek z tego filtra jest raczej żaden


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » śr cze 22, 2005 09:45

Fura fajnie się prezentuje a co do dolotu to coś podobnego do Polskich produktów Węglarskiego W sumie to cena tylko mnie przeraża 4300 Eur


MORE POWER

Awatar użytkownika
VW_Marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 13:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: VW_Marcin » śr cze 22, 2005 23:00

Skończyło się na 4000 euro.



guluwroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw gru 02, 2004 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: guluwroc » czw cze 23, 2005 00:06

Ja sie załoze że przez ten filtr turbo i przepływka ma juz dosć,w dieslach sie tego nie stosuje!!Ludzie scigajacy sie na 400m dieslami nawet nie maja wkłądek Kn bo wykańczaja przepływki i turbiny!!a co do tego silnika to da sie go zrobic na 180 PS.W polsce jeżdzi taka octavia ALIGATOR,trzeba było by go poszukac na forum tdi ,ale ona ma zmieniona nawte pompe paliwa i hybrydowe wtryski.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw cze 23, 2005 00:21

jest i 190 konny toledo na 1Z, ale to rozwazania czysto teoretyczne - da sie zrobić 200ps na pompie wtryskowej, ale to wymaga wymiany praktycznie całego osprzetu silnika, a potem to juz leci dalej czyli sprzegło przeguby, hamulce. zawieszenie itd


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
VW_Marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 13:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: VW_Marcin » czw cze 23, 2005 11:23

Spokojnie :grin: wystarczy mi 130 PS :chytry: . W sobotę na 99% będzie hamowanko :chytry: a silnik mam AHU. Patrząc na chłodno to będę chyba zadowolony jak wyjdzie powyżej 110 PS .



Awatar użytkownika
VW_Marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 13:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: VW_Marcin » czw cze 23, 2005 23:59

no i pupa !!! szanse na hamowanko maleją. Dzisiaj chcąc podnieść trochę zawieszenie gwintowane tylne, połamały się pierścienie regulacyjne gwintowane (aluminiowe !!!) :grrr: Chcąc ruszyć regulację wyjąłem na stół tylne kolumny, bo na aucie nie mogłem ruszyć. Na stole poszły - w *#cenzura#* :cry:
Może uda mi się jutro znależć jakiegoś tokarza żeby dotoczył coś takiego i poprawił gwinty na amorkach :prayer: , jak nie to promocyjne (cenowo) hamowanie przejdzie koło nosa

Może ktoś z Was wie gdzie coś takiego mogę kupić ????? (gwinty firmy FK Automotive, model: FKAK06



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości