jak działa wtryskiwacz rozruchowy ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

jak działa wtryskiwacz rozruchowy ?

Post autor: zoso8894 » czw paź 11, 2007 23:27

w moim jest bo to 93 r
jak to działa ?
powiedzmy ze silnik jest zimny i co on robi po uruchomieniu ?
ile czasu działa i od czego to zależy ? od temperatury ?

u mnie jest tak ze przy uruchomieniu silnika na jego złączu pojawia impuls i
na tym jego dzialanie konczy sie ... (dioda świecąca+opornik)
myslalem ze on pracuje kilkanaście, kilkadziesiąt sekund jak
ręczne ssanie w starym samochodzie ...a tu nic z tego ...

troche zdziwiony jestem , a pytam bo mam problemy z zapalaniem zimnego
i obniuchałem już prawie wszystko...


2 dni minęło i nikt nie wie
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 19:11 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » pt paź 12, 2007 19:15

jego działanie coś związane jest z rozrusznikiem, przynajmniej w mk2 - wydaje mi sie



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » pt paź 12, 2007 19:34

zoso8894, jak sama nazwa mówi jest to wtryskiwacz rozruchowy, czyli ma na celu ułatwienie rozruchu zimnego silnika, i na zadziałanie jego napewno ma wpływ temperatura silnika tzn. działa on np.jak silnik jest zimny, dokładnie nie wiem w jakim zakresie temperatur on się załancza , ale po prostu wtryskuje dodatkową dawkę paliwa- coś w podobie jakby ssanie....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 12, 2007 19:54

Na pewno pracuje krótko, ale jakoś jeszcze nie sprawdziłem czy wyłącza się w momencie gdy rozrusznik przestaje działać czy nieco później, chyba działa tylko wtedy co rozrusznik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » pt paź 12, 2007 19:57

Steruje nim wyłącznik termiczno-czasowy .... a uruchamia go napięcie z rozrusznika.

[ Dodano: 12 Paź 2007 20:17 ]
na tym wyłączniku termiczno-czasowym jest nabita temperatura i czas wyłączenia w temperaturze -20C.zeby go sprawdzić to trzeba zmierzyć jego rezystancje miedzy stykami i kazdym stykiem z osobna do masy czujnika!!

[ Dodano: 12 Paź 2007 20:25 ]
tu masz schemat jak to wyglada Obrazek
S1 -stacyjka
M1 - rozrusznik
s77 - wyłącznik termiczno czasowy
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 19:59 przez Direct, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 12, 2007 22:09

No niedokladnie tak to wygląda. w trójce 2E wtryskiwacz jest podpięty pod ECU a nie bezpośrednio pod rozrusznik jakby wynikało z tego schematu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » pt paź 12, 2007 22:30

Paweł Marek pisze:No niedokladnie tak to wygląda.
To jest schemat poglądowy .... może sie nie zgadzać .... racja
zaraz sprawdzę jak to wygląda

[ Dodano: 12 Paź 2007 23:03 ]
Poprawka
Paweł Marek pisze:No niedokladnie tak to wygląda. w trójce 2E wtryskiwacz jest podpięty pod ECU
kolega ma rację jest sterowany z ecu!!!

[ Dodano: 12 Paź 2007 23:08 ]
Ale napewno jest wyzwalany z sygnału z rozrusznika .... a chyba wyłączany czujnikiem
termiczno czasowym poprzez ecu

problem jest taki ( z tego co wyczytałem) że od razu zanika ci zasilanie wtryskiwacza rozruchowego ... powód jest taki że coś go za szybko odłącza ... i to może być ten czujnik!! sprawdź go !!
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 23:12 przez Direct, łącznie zmieniany 1 raz.



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » ndz paź 14, 2007 00:10

kurcze a może ktoś poda nr katalogowy tego wyłacznika ?
sory moze to dziwne ale nie moge znaleść w etce , moze dlatego ze mam po angielsku

albo gdzie go szukać w samochodzie ?
Ostatnio zmieniony ndz paź 14, 2007 00:23 przez zoso8894, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 14, 2007 09:52

Jest mocowany z tyłu przy pokrywie rozrządu, bliżej strony kierowcy, ma wygląd śróby z dołączonym brążwoym kablem. Dam ci numery i fotkę po południu

[ Dodano: Nie Paź 14, 2007 1:17 pm ]
Przełącznik termiczny
Nr 191919521D , a numer uchwytu 037133336B (ETKA zna go bez B)
Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 260 gości