Gasnie, nie trzyma obrotów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gavron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 11, 2007 09:25
Lokalizacja: Lublin

Gasnie, nie trzyma obrotów

Post autor: gavron » czw paź 11, 2007 09:30

Witam
Mam problem z autkiem i nie mam już pomysłów, od razu zaznaczę że nie znam się na mechanice samochodowej.
Problem: samochód gaśnie na zimnym silniku, ma problem z odpaleniem i nie trzyma obrotów.(problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie)
Wygląda to tak- na zimnym silniku bardzo ciężko jest go odpalić, jak odpali to obroty natychmiast spadają i gaśnie, dopiero po przejechaniu ok. 1-2 kilometrów silnik nagrzewa sie i jest ok, nie ma żadnych problemów.
Wymieniono:
pasek rozrządu , pasek alternatora, pasek wspomagania, rolka napinająca, filtr powietrza, filtr oleju, olej, kopułka, świece, przewody, filtr paliwa, pompa wody, czujnik temperatury.
Mechanik próbował wymienić cewkę, ale nowa kompletnie nie chciała działać.

Mechanik załamuje ręce nie ma pojęcia co jeszcze może być nie tak. Może ktoś z forumowiczów będzie miał jakieś pomysły? z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam

Golf 3 '93 1,8 benzyna+gaz
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 12:33 przez gavron, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 09:33

co to za silnik ??????????????? sory 1,8 nie zauwazyłem

[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 09:35 ]
gavron pisze:czujnik temperatury.
a który czujnik wymieniony został???
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 09:34 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



hipek_ohw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 14, 2004 16:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: hipek_ohw » czw paź 11, 2007 09:38

Wielkim błędem było że nie zaczołeś diagnozy od podpięcia do kompa koszt nie duży a można sobie skrócić czas ustalenia usterki i koszty naprawy bo tak jak piszesz troche juz wydałeś. Ja bym stawiał że masz coś z przepustnicą. Mam takie same objawy na zimnym gaśnie na rozgrzanym jest spoko. Pod kompem wyszlo mi czujnik nastawienia przepustnicy oraz styk biegu jałowego wszystko to znajduje się właśnie w przepustnicy. Wczoraj kupiłem używke na allegro w sobote założe i dam znać czy problem zniknoł. Jedź i podepnij się pod kompa to powinno rozwikłać twoje problemy w ustaleniu przyczyny.

Pozdrawiam.


CARPE DIEM

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 09:49

hipek_ohw pisze:czujnik nastawienia przepustnicy
TPS
hipek_ohw pisze:styk biegu jałowego
stycznik biegu jałowego

wszystko możliwe ze kol
gawron moze miec podobna usterke ale co zostało u niego wymienione to zostanie zastanawia mnie ta reakcja z nowa cewka
gavron pisze:ale nowa kompletnie nie chciała działać.
tzn ???????? nie dawała iskry?????????



Finger86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 11:23
Lokalizacja: Radom

Post autor: Finger86 » czw paź 11, 2007 10:56

Ja miałem kiedys podobny objaw, na zimnym silniku działy sie rozne rzeczy obroty skakały potrafił zgasnac na srodku krzyzowania, na gaz nie reagował, u mnie usterką była sonda lambda, która mi mechanicy "partacze" skrecili w portkach przy wymianie wydechu, wymienili mi na nowa za darmo. Nerwów było przez to niemało. Sprawdz sonde lambda.



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw paź 11, 2007 13:15

Na 99% uważam, że masz źle założone kable od NW ja tak samo miałem jak ty. Nie mogłem go zapalić a jak się udało to skakały mu obroty nie równo chodził i gasł bez żadnej przyczyny. Masz po przestawiany zapłon. A pisałeś że miałeś wymienianą kopułkę i świece i przewody. Jedz do dobrego mechaniora który będzie słyszał jak chodzą tłoki. Mówię ci ja miałem to samo sam wymieniałem przewody i pomieszałem podłączenie. przyjechałem ledwie do mechanika a on od razu mi powiedział nie pali ci na jeden gar i masz pomieszany zapłon. Jak mu powiedziałem ze wymieniałem przewody to od razu wiedział że coś sknociłem. Ustawił mi to i teraz smiga aż miło.


SzalonyKoleś

gavron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 11, 2007 09:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gavron » czw paź 11, 2007 14:05

nowa cewka w ogóle nie dawała iskry, była to cewka katalogowa. Sprawdzane było też "lewe powietrze" jest ok.



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw paź 11, 2007 14:14

A jak sprawdziłeś że nie ma iskry


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » czw paź 11, 2007 14:42

albo masz zablokowany tzw. nastawnik przepustnicy mówiąc potocznie silniczek krokowy który reguluje wolne odroty silnika bardzo łatwo to sprawdzić u mechaniora tzn autoelektryka przykładasz napięcie na styki i obserwujesz czy trzpień chowa sie i wysówa powinno mu wystarczyc ok 0,3 ampera w moim zamienniku który wczoraj wymieniłem trzeba było ponad 0,5 A ponadto objawy miałem identyczne nie odpalał po dodaniu gazu a jak sie mocniej dodało na zimnym to gasł to samo na lpg w trakcie jazdt potrafił szarpnąc albo nie reagował na pedał gazu tzn po wcisnieciu długo nic i nagle szarpniecie u mnie problem tkwił tez w tej plastikowej puszeczce gdzie wychodzi z niej kilkanascie przewodów widoczna przy głowicy podobna jest przy samej krawędzi maski jak otworzysz tam gdzie wychodza z niej przewody do halogenów itp taka sama jest przy głowicy miałem tam poułamywane styki jak mi robili partacze uszczelke pewnie pourywali jak równierz coś z kabelkami przy podszybiu w sterowniku podjedz na vag i zobacz co wyjdzie u mnie był błąd nastawnika przepustnicy i TPS ale spowodowany własnie zepsutym krokowcem samTPS bardzo bardzo żadko sie psuje nie należy go ruszac ani regulowac aha i rada dla pseudo doradców nie wiem jaki masz motor aaaha 1.8 ja tez mam mono motronik jednopunkt adz NIE PRZEPROWADZA SIE TU ZADNEJ ADAPTACJI PRZEPUSTNICY adoptuje sie ona sama mam nadzieje że znajdziesz przyczynępzdr :bajer:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw paź 11, 2007 14:53

Może być tez ten silniczek krokowy ale co z tą iskrą? Dlaczego jej nie ma?


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 15:30

RychuK pisze:Dlaczego jej nie ma?
masa na silnik niedostateczna lub nie ma dobrej masy (traci się ) na nadwozie - jeszcze moduł wzmocnienia cewki może byc juz w stanie agoni lub sam komp

[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 15:31 ]
gavron pisze:ok. 1-2 kilometrów silnik nagrzewa sie i jest ok, nie ma żadnych problemów.
ale to jest najdziwniejsze ze jak się zagrzeje to jest ok

[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 15:34 ]
myślę ze układ zasilania czyli wtrysk bedzie miał tu znaczenie
jeśli masz ABS - oznaczenie silnika to wtrysk (mono wtrysk wygląda tak )
Obrazek
nikt jeszcz nie wspomniał tu o sondzie lambda a jak wiadomo ma ona zasadniczy wpływ na prawidłową prace silnika
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 15:42 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » sob paź 13, 2007 21:40

ja dalej obstawiam silniczek krokowy zablokowany lud żle działający :chytry:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

Adam123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn maja 21, 2007 16:53
Lokalizacja: Stojadła

Post autor: Adam123 » ndz paź 14, 2007 12:56

a nowy krokowy trzeba adoptowac komputerowo??



Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » czw paź 18, 2007 16:56

nie trzeba adaptacja jest automatyczn aprzy mono motronicu posprawdzaj czy nie masz gdzies powyłamywanych styków w tej puszcze co pisałem wyżej z tą wiązka przewodów ja miałem i objawy tez identyczne jak twoje :bajer:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości