[ABS 1.8] Bierze olej 1l/6...8tys km i piszczaca kontrolka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[ABS 1.8] Bierze olej 1l/6...8tys km i piszczaca kontrolka
Hej
Silnik 1.8 ABS z LPG zalany olejem GM 10W40 lyknal tak 1litr na 6...8 tys km (nie pamietam teraz dokladnie - raczej 8 kkm). Przebieg autka cos miedzy 200 a 300kkm (trudno ustalic), stawiam 250kkm. Silnik jezdzi OK.
Z tego co poczytalem to uszczelniacze zaworow do wymiany ?
Dzwonilem dzisiaj do volkskliniki w Poznaniu i tam sobie 300PLN netto zaspiewali za operacje bez zdejmowania glowicy. Szefo wspominal cos jeszcze o prowadnicach... Ale to juz ekstra koszty, zdjecie glowicy itd itp.
Druga sprawa to pipczaca kontrolka od oleju przy 2000 RPM - po podniesieniu do 3000RPM przestaje. Zaczac od wymiany czujnikow cisnienia oleju ? Czy zainteresowac sie stanem pompy olejowej ? Filtr oleju raczej skreslam - jest Mana, poprzednio byl chyba Bosha i tez problem wystepowal.
Silnik 1.8 ABS z LPG zalany olejem GM 10W40 lyknal tak 1litr na 6...8 tys km (nie pamietam teraz dokladnie - raczej 8 kkm). Przebieg autka cos miedzy 200 a 300kkm (trudno ustalic), stawiam 250kkm. Silnik jezdzi OK.
Z tego co poczytalem to uszczelniacze zaworow do wymiany ?
Dzwonilem dzisiaj do volkskliniki w Poznaniu i tam sobie 300PLN netto zaspiewali za operacje bez zdejmowania glowicy. Szefo wspominal cos jeszcze o prowadnicach... Ale to juz ekstra koszty, zdjecie glowicy itd itp.
Druga sprawa to pipczaca kontrolka od oleju przy 2000 RPM - po podniesieniu do 3000RPM przestaje. Zaczac od wymiany czujnikow cisnienia oleju ? Czy zainteresowac sie stanem pompy olejowej ? Filtr oleju raczej skreslam - jest Mana, poprzednio byl chyba Bosha i tez problem wystepowal.
--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
Rozgrzany. Musze troche przejechac. Ale to roznie jest - niekiedy przejade z 300km i sie nie odezwie - czasami 150km. A niekiedy po przejechaniu z 15km w miescie. temperatura 80 do 90 stopni.jozekrjrj pisze:1 litr na 8tys to nie jest jeszcze tak duzo
kiedy masz to za niskie cisnienie oleju
jak olej jest zimny czy rozgrzany
jak rozgrzany to moze byc to objaw kończących sie panewek ( i nie musza wcale stukac)
--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
uszczelniacze kosztują od 1.5 za sztukę, więc nawet jak kupisz wypasione po 3 zety to majątku nie stracisz, wymiana też nie powinna kosztować wiele, ale moim zdaniem zużycie 1 litra oleju na 6-8tys. nie wskazuje na uszczelniacze, to raczej niewielkie zużycie
szkoda czasu i pieniędzy
może by tak zmienić olej? mineralny 15W40? spróbuj, koszt niewielki a może przestanie piszczeć
szkoda czasu i pieniędzy
może by tak zmienić olej? mineralny 15W40? spróbuj, koszt niewielki a może przestanie piszczeć
Re: [ABS 1.8] Bierze olej 1l/6...8tys km i piszczaca kontrol
moj AFT pobiera na 15tys 1literek dla mnie to spoko a silnik mam dzwon 120000km
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 22:01 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 389
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
- Lokalizacja: warszawa Targowek
- Kontakt:
Pelos, jak masz MFA to sprawdz przy jakiej temp. oleju
bo czasami płyn chłodzacy bedzie miał 90st. a olej dopiero 60-70st
mozesz sprobowac zmienic olej ale nie na minerala tylko nadal pozostac przy półsyntetyku
ale o parametrach 10W50 np: MOTUL ma taki olej w ofercie
wtedy bedzie on wytrzymalszy temp. czyli bedzie lepiej sie sprawował przy wysokich temperaturach
jezeli olej osiagnie temp. 100-110st. i na obrotaqch wiekszych niz 2tys kontrolka nie bedzie swiecic a na obrotach biegu jałowego bedzie sie zapalała to na 80% beda panewki
bo czasami płyn chłodzacy bedzie miał 90st. a olej dopiero 60-70st
mozesz sprobowac zmienic olej ale nie na minerala tylko nadal pozostac przy półsyntetyku
ale o parametrach 10W50 np: MOTUL ma taki olej w ofercie
wtedy bedzie on wytrzymalszy temp. czyli bedzie lepiej sie sprawował przy wysokich temperaturach
jezeli olej osiagnie temp. 100-110st. i na obrotaqch wiekszych niz 2tys kontrolka nie bedzie swiecic a na obrotach biegu jałowego bedzie sie zapalała to na 80% beda panewki
był mk3 GT
http://www.s-cam.pl/
http://www.s-cam.pl/
Witam.Jak mi zaczął piszczeć to mechaniory wymienili mi
pierwszy -czujniki 50 zł piszczy
drugi -olej+ filtr 150 zł piszczy
trzeci-uszczelkę pod głowicą panewki i inne pierdoły 900 zł -przestało piszczeć
Oczywiście powodem było powstawanie wody w oleju przez uszczelkę w ostatniej chwili go uratowałem.
pierwszy -czujniki 50 zł piszczy
drugi -olej+ filtr 150 zł piszczy
trzeci-uszczelkę pod głowicą panewki i inne pierdoły 900 zł -przestało piszczeć
Oczywiście powodem było powstawanie wody w oleju przez uszczelkę w ostatniej chwili go uratowałem.
Hej a jakies inne objawy oprocz pipczenia ten kontrolki miales ?karol27 pisze:Witam.Jak mi zaczął piszczeć to mechaniory wymienili mi
pierwszy -czujniki 50 zł piszczy
drugi -olej+ filtr 150 zł piszczy
trzeci-uszczelkę pod głowicą panewki i inne pierdoły 900 zł -przestało piszczeć
Oczywiście powodem było powstawanie wody w oleju przez uszczelkę w ostatniej chwili go uratowałem.
[ Dodano: 11 Paź 2007 09:31 ]
I od tego zaczne - dzieki.Matador pisze:Zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju przy temp. oleju 90'C i obrotach >2000Pelos pisze: Zaczac od wymiany czujnikow cisnienia oleju ?
[ Dodano: 12 Paź 2007 08:53 ]
A jednak troche wiecej. Dzisiaj popatrzylem jeszcze raz na poziom oleum i wychodzi, ze to 2 literki na 8000km. Widze, ze olej ucieka spod pokrywy zaworow - uszczelka juz byla dwa razy zmieniana - czyli moze jednak te uszczelniacze ?szsz01 pisze:uszczelniacze kosztują od 1.5 za sztukę, więc nawet jak kupisz wypasione po 3 zety to majątku nie stracisz, wymiana też nie powinna kosztować wiele, ale moim zdaniem zużycie 1 litra oleju na 6-8tys. nie wskazuje na uszczelniacze, to raczej niewielkie zużycie
szkoda czasu i pieniędzy
może by tak zmienić olej? mineralny 15W40? spróbuj, koszt niewielki a może przestanie piszczeć
--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości