Likwidacja przecieku spod pokrywy zaworów - porada

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Likwidacja przecieku spod pokrywy zaworów - porada

Post autor: PinkFloyd » pn paź 08, 2007 22:39

Od jakiegoś czasu walczyłem z wyciekami spod pokrywy zaworów. Wymieniałem z 3 uszczelki, smarowałem silikonem, kupiłem nowa pokrywe i tak po czasie ciekło,a potem nawet leciało. Ostatnio zauważyłem ze jak dobrze zrobięłm pokrywe to lekko sączył się nowy simering :grrr: Szlag mnie trafiał. Pojechałem do kolegi co kilka lat robi VW. Powiedział, ze jest na 100% pewny, ze to odma zalepiła się nagarem z oleju, czesto sie to zdarza, a szczególnie w TDI nie raz to robił, bo wymiana simeringów i uszczelnienie silnika nic nie dawało. Ściągnął mi to kółko z pokrywy zaworów odpinajac wszystkie złączki. Zanużył w nafcie a potem po czasie przedmuchał z każdej strony sprezonym pwoietrzem- wg mnie leciało troche brudnej nafty. Po załozeniu i umyciu silnika nic nie robliśmy z miejsc gdzie wczesniej ciekło. I od razu pomogło nawet teraz nic sie nie sączy. Nie wiedziałem, że to tak może pomóc. Widocznie cisnienie w komorze rosło- mimo ze silnik nie ma przedmuchów. Może moje doświadczenie komuś pomorze bo mnie to przyprawiało do palpitacji serca.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 17:46 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn paź 08, 2007 23:25

w tym szalenstwie moze byc metoda


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » wt paź 09, 2007 08:44

trzeba będzie spróbować bo u mnie też to samo



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » wt paź 09, 2007 09:46

W silnikach z turbiną nie wolno stosować silikonu wysokotemperaturowego, skraca żywotność turbiny!!



smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » wt paź 09, 2007 09:55

dzięki za podpowiedz kolego u mnie to samo więc spróbuję i mam nadzieję ze pomoże pozdro :pub:



QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

Post autor: QwertKalety » wt paź 09, 2007 11:43

popo666 pisze:W silnikach z turbiną nie wolno stosować silikonu wysokotemperaturowego, skraca żywotność turbiny!!
Niby jaki wpływ ma usadzona uszczelka pokrywy zaworów na silikonie do żywotności turbiny??



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt paź 09, 2007 12:24

No właśnie, co ma piernik do wiatraka? :grin:
Jakby ktoś źle posmarował to jedynie silikonowych farfocli musiało by przez odmę polecieć do turbiny, co jest nierealne, no pod odmą jest sitko w pokrywie zaworów.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt paź 09, 2007 15:11

To faktycznie ma pozory logiki bo jak się odma zapcha wzrasta ciśnienie w komorze korbowej więc wyrzuca olej.
A do tego trzeba pamiętać aby uszcelkę pod kapę kupić w kpl. z uszczelkami śrub (6szt.) bo bez tego jest kaplica zawsze będzie ciekło (a w servusie VAG chcą za nie 12 zł za szt!!!!!!!!)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 09, 2007 18:51

Zrobiłem od wczoraj 400km i 40km z predkoscia ok 170km/h i susza nawet z miejsc gdzie leciało pustynia- wiec wina odmy. Kolega mi mówił, że w serwisach jak jeszcze ludzie serwisowali MK III przy każdej zmianie rozrzadu czyslili ta odmę, ponieważ dla blokady wałka rozrzadu ściągali pokrywe zaworów i wtedy ściągali odmę była to jedna z czynności którą wtedy robili- może teraz to zaprzestano. Jezeli ktos może to prosze o podanie numeru fabrycznego odmy z ETKI dla silnika AAZ bez ruru połączeniowych. Za podanie numeru oczywiście się odwdzięcze :pub:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt paź 09, 2007 21:09

oj to widze, ze w najlblizszym czasie czyszcze to badziewie


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » wt paź 09, 2007 21:18

Jest to zawór regulacji ciśnienia 028 129 101 D :pub:
Widziałem też nazwę odolejacz odmy
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 21:21 przez michu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 09, 2007 21:42

michu pisze:Jest to zawór regulacji ciśnienia 028 129 101 D :pub:
Widziałem też nazwę odolejacz odmy
Dzięki :pub:



skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » wt paź 09, 2007 23:18

PinkFloyd, dzieki...pytalem juz kiedys na forum o odyme ale nikt nie odpowiedzial...teraz tylko wyczyscic i luz - czysto sucho...
:bigok:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt paź 09, 2007 23:25

skarredasch pisze:PinkFloyd, dzieki...pytalem juz kiedys na forum o odyme ale nikt nie odpowiedzial...teraz tylko wyczyscic i luz - czysto sucho...
:bigok:
teraz zacznie nam wyciekac gdzie indziej znajac zycie :rotfl:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 186 gości