Notlauf napięcie w kostce N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn paź 08, 2007 07:15

dziechu pisze:No a naklejka w bagazniku? Tam tez jest 1Z:) Mam tez ksiazke serwisowa i nic o wymianie nie ma.
Hmm, to faktycznie dziwna sprawa :-k


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pn paź 08, 2007 09:36

Obrazek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn paź 08, 2007 10:16

peyo32 pisze:
Adamm pisze:czerwony wezyk (metalowy kruciec zaworu n-75) idzie do strony zimnej turbiny
niebieski wezyk (po drugiej stronie pod katem 90 st do czerwonego) idzie do gruszki turbiny
czarny wezyk (na przelot z czerwonym) idzie do dolotu - tak jak na foto

czarny ten co opisales do n18 ma tam isc bo to podcisnienie

wezyk z kolektora ssacego wchodzi na podszybie i idzie do ECU
Czyli czarny który zaznaczyłem jako n18 jest źle bo u mnie on idzie do n18 a na zdjęciu jest do n75.No i ten który zaznaczyłem jako n75 ten co idzie koło wtryskiwaczy to gdzie go trzeba podpiąć bo u mnie był podpięty do n75.

[ Dodano: 07 Paź 2007 13:05 ]
zajrzałem do książki serwisowej a tu naklejka i kod silnika AHU
to popraw tak jak jest na fotce :)

jesli masz AHU i zaworek taki jak na foto to uklad wezykow bedzie ten sam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn paź 08, 2007 10:47

Moze byc np. tak, ze z jakis powodow np. transport silnikow sie opoznil, a w magazynie akurat jeszcze lezalo 50 1Z, to wzieli to do produkcji zeby nie zatrzymywac tasmy. Byloby dziwne gdyby np. dzisiaj VW wypuscil jakies auta z 1Z:). Ale kilka miesiecy roznicy, to mogli cos tam jeszcze namieszac.



peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » pn paź 08, 2007 19:00

No witam,
Wężyki są podłączone już dobrze ale niestety dolej notlauf zmostkowałem czerwony z niebieskim dalej to samo. Wziąłem sprężone powietrze pistolet i dmuchnąłem w niebieski wąż i słychać było dosyć wyraźnie że uchodzi gdzieś powietrze gdzieś około 3 i 4 cylindra wsadziłem tam łapę i czuć było tam powiew gorącego powietrza.
Czy to normalne, czy jest jakaś nieszczelność jutro pojadę na podnośnik i trzeba z dołu przyczaić co jest grane.
Mam jeszcze pytanie po odpaleniu silnika sztaga w którą stronę ma się przesunąć w stronę gdzie wężyk czy w drugą.
I z jaką siłą ona ma się przesuwać łapiąc ręką czy przy użyciu jakieś montówki.
Pozdrawiam wszystkich


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn paź 08, 2007 20:57

w Twoim (bez zmiennej geometrii) sztanga nie bedzie sie przesuwac (dopiero jak ECU zarzadzi upuszczenie cisnienia)

jesli po zmostkowaniu tych wezykow dalej wywala to wez je wymien dla swietego spokoju bo prawopodobnie masz dziurawy jeden (obstawiam niebieski) i dlatego ECU nie moze cisnienia upuscic

koszt wezyka 5 zl / mb (moze byc bez oplotu byle srednica wew byla taka sama


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

exil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lip 05, 2007 15:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: exil » wt paź 09, 2007 02:25

Mam Panowie podobny problem. model samochodu silnika identyczny, wymienilem zaworki i powiedzmy ze juz nie ma zmula ale kreci sie Tylko do 3tys ob potem jak go rozpedze to moze pojdzie ale max 3400z gurki.... czy jest mozliwe zeby to byly przewody nieszczelne? i w momencie jak wchodzi na wyzsze obroty gdzie sprezarka wiecej pompuje, przy wyzszym cisnieniu jakis wezyk akurat zaczyna popuszczac? co o tym myslicie?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 09, 2007 03:04

nie zaszkodzi sprawdzic i wymienic


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » wt paź 09, 2007 16:52

No witam najprawdopodobniej zdiagnozowałem przyczynę proszę tylko fachowców o potwierdzenie.
Więc tak jak mówiłem wyżej dmuchnąłem sprężonym powietrzem w niebieski wężyk który idzie do zaworku i okazało się że z pod tej śruby wychodzącej ów zaworka zapier.....ala powietrze zamiast przesuwać sztangę.
Pytanie.
Czy to jest powód moich problemów.
jak tak to jak fachowo się nazywa ten zawór i ile mniej więcej kosztuje.
Jaka jest procedura wymiany tego zaworku.
Proszę o szczegółowe odpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich szczególnie Adamma.


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 09, 2007 16:54

peyo32, ale od ktorej strony dmuchales? jesli walniesz sporym cisnieniem to bedzie uciekalo bokiem jesli nie jest fest przykrecone,

wymien te wezyki jak juz grzebiesz bedziesz mial pewnosc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » wt paź 09, 2007 17:23

Zdjąłem niebieski wężyk od n75 i tam kazałem kolesiowi dmuchać ciśnieniem.Wężyk na gruszce z ciśnięty opaską 100% szczelny.
Na zdjęciu przedstawiam zaznaczone jako zielona strzałką skąd ucieka ciśnienie. Obrazek
Może to nie moja turbin ale jest gruszka i sztanga i stamtąd ucieka powietrze na 100% na pewno nie z pod węża.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 09, 2007 17:42

no to wogole jest turbo ze zmienna geometria na moje oko hehe ale jesli tam Ci powietrze ucieka to dziwne moze gruszka pekla

czy to w tym miejscu?
Obrazek

jak cos to mam jedna :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » wt paź 09, 2007 17:50

Dokładnie tu.
Co ja biedny mam począć.
A czy ta gruszka ma wypychać czy wciągać trzpień?


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 09, 2007 18:03

jako ze jest to instalacja cisnieniowa (podcisnieniowa jest przy turbo ze zmienna geometria) to musi gruszka sztange wypychac (juz pompka rowerowa mozna to zrobic) :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 70 gości