Temperatura silnika po wymianie oleju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Temperatura silnika po wymianie oleju.

Post autor: BENITO » wt wrz 25, 2007 12:44

Witam wszystkich.

Mam taki dylemat. W sobotę wymieniłem olej z Mobila Super M 15W40 do diesli (kupiony w Polsce) na Castrola GTX 15W40 (benzyna/diesel) klacy CF kupionego w Niemczech. Jeśli ma to znaczenie wymieniłem również filtr oleju na produkt Filtrona.

Na poprzednim oleju mobilq wskaźnik temperatury płynu chłodzącego dochodził do połowy skali (czyli prawidłowo).

Teraz na Castrolu nawet po ostrej jeździe wskaźnik nie chce uparcie wejść do środkowego pola między kreskami, zatrzymuje się na tej lewej kresce przed środkowym polem. To tak jakby silnik był niedogrzany.

Czy w związku z tym jest jakiś powód do zmartwień?
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 12:52 przez BENITO, łącznie zmieniany 2 razy.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt wrz 25, 2007 12:48

Wskanik temperatury oleju czy płynu chłodzącego? Bo ja w swoim nie mam takiego wskaźnika temp. oleju.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt wrz 25, 2007 12:50

BENITO, pojezdzij troche i zobacz jak jest swierzutki olej to bedzie zajebisty zobaczy sie z czasem
nienarzekalem na castrola i uwazam ze to najlepszy olej jaki do tej pory stosowalem
to ze temeperatura oleju jest nizsza nieswiadczy ze silnik jest niedogrzanay no chyba ze temperatura plynu rowniez jest niska



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt wrz 25, 2007 12:55

Wyedytowałem. Silniczek na słuch chodzi lepiej i jakby nawet żwawszy jest, tylko ten wskaźnik mnie niepokoi.

Poza tym powiem wam że w Niemczech baaardzo się opłaca olej kupić.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » wt wrz 25, 2007 16:27

BENITO, ja jak miałem olej LOTOS CITY DIESEL 20W/50 to temp silnika zawsze się utrzymywała ponad połowe a w skrajnych przypadkach (korki wrocławskie) zawsze chodził mi wentylator, teraz zmieniłem olej na CASTROL 15W/40 dla diesli i muszę naprawdę ostro skatować silniczek żeby temp skoczyła ponad połowę czyli w zakres gdzie może załączyć się wentylator. Olej dużo daje, jakby nie patrzeć on także jest odpowiedzialny za chłodzenie silnika, czym lepszy tym lepsze chłodzenie np tłoków zwłaszcza jak ktoś ma system natrysku oleju na denka tłoka ( silnik SB taki system posiada) :bigok:


www.jettaclub.pl

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr wrz 26, 2007 08:09

Ale czy może być aż taka różnica między niemieckim Castrolem, a Mobilem, że wskaźnik temperatury nie wchodzi nawet w to pole gdzie jest połowa skali?

Do tej pory Mobil uważałem za lepszy olej.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » śr wrz 26, 2007 08:58

BENITO, moze, jak miałem lotosa zalanego to zanim dojechałem do pracy wentylator juz przynajmniej raz się właczał, a na castrolku nawet jak pocisne ostro całą droge to temp. ciagle utrzymuje się na połowie. Tez byłem bardzo zdziwiony bo juz szukałem jakis uszkodzeń w układzie chłodzenia , a po zmianie oleju wszystko jest OK :bigok: Zresztą po kilku tysiaczkach km i Castrol straci swoje własciwosci i pewnie temp. zacznie troche bardziej wzrastac przy wiekszym obciążeniu.


www.jettaclub.pl

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr wrz 26, 2007 08:59

Dzięki, szacuneczek.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt paź 09, 2007 01:46

no to i teraz mnie dopadla ta przypadlosc
otoz olej to Texaco Halvoline do TD zrobilem 4kkm i nadal niechce sie zagrzac jak wchodzi na polowe zaraz wlacza sie wentylator i spada na 1/3 skali
dodam ze termostat ma niecaly rok plyn jest moze wskaznik mi sie zepsul hmm reszta wskazan jest dobra bo wiem ze jakos jest to polaczone ze wskaznikiem poziomu paliwa cos mnie ta sprawa martwi bo raz ze mam mala chlodnice od Diesla dwa to ze zawsze sie wychylala za pion



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt paź 09, 2007 08:02

Szkopuł w tym, że zrobiłem już ponad 600 km, a wskaźnik dalej nie chce się piąć do góry. Zwykle robię ok 12 km do roboty i po odpaleniu rozgrzewam silnik ze 2 minuty zanim pojadę. Po przyjeździe na miejsce (12 km miasto -jakieś 17-20 minut) wskaźnik ledwo wychodzi za białe pole po lewej stronie, gdzie na mobilu był już prawie na środku skali. Najlepsze jest to, ze paradoksalnie zużycie paliwa spadło dość wyraźnie, a to znaczy, że ten castrol stawia małe opory jak na minerala.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt paź 09, 2007 09:33

Krzylu pisze:no to i teraz mnie dopadla ta przypadlosc
otoz olej to Texaco Halvoline do TD zrobilem 4kkm i nadal niechce sie zagrzac jak wchodzi na polowe zaraz wlacza sie wentylator i spada na 1/3 skali
dodam ze termostat ma niecaly rok plyn jest moze wskaznik mi sie zepsul hmm reszta wskazan jest dobra bo wiem ze jakos jest to polaczone ze wskaznikiem poziomu paliwa cos mnie ta sprawa martwi bo raz ze mam mala chlodnice od Diesla dwa to ze zawsze sie wychylala za pion
U mnie dokładnie to samo na oleju Texaco z beczki 10W40. Nawet zmieniałem termostat i niewiele pomogło. Temperatura cały czas max 80stopni, a jak dojdzie na 90 to zaraz wiatrak się włącza i spada znowu na 80.



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » wt paź 09, 2007 11:45

Witam.
Ja mam zalany olej Castrol Magnatec Diesel 10W-40 i żeby usłyszeć wiatrak musze dobrze katować swojego goferka i jeszcze zostawic na włączonym silniku na 5-10 min. Dodam, że po przejechaniu około 8 km mam juz strzałke temp. wcale nie dochodzącą do środka podziałki i tak sie trzyma. olej także zakupiony po super cenie w niemczech.


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt paź 09, 2007 12:08

koledzy jesli spalanie spadlo, silniczek chodzi dobrze, a tylko wskazowka nie pokazuje tego, co chcielibyscie, to ja mysle, ze nie ma sie czym przejmowac.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt paź 09, 2007 16:34

A ile dawałeś za ten olej BENITO ?? Bo ja ostatnio wlałem też Castrola 15W40, ale tego zwykłego do Diesli za 68zł za 5l, i powiem ci, że jest gorszy od mojego poprzedniego Valvoline, temperaturę mam wyższą i jak się porządnie rozgrzeje, to tak cholernie głośno cykają popychacze, jakiś rzadki się robi jak rozgrzeje czy co. Na valvoline było cichutko no i temperatura w normie. Chyba też zmienię na ten twój, tylko ile dałeś za niego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości