Płyn chłodniczy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Płyn chłodniczy...

Post autor: fireman998 » pn paź 08, 2007 20:55

Witam!!!
Mam problem z płynem chłodniczym a mianowicie podczas uruchomienia silnika z rana zapaliła mi się kontrolka płynu chłodniczego... Po oględzinach stwierdziłem ze w zbiorniczku wyrównawczym widze dno ;/ Jakis tydzień temu sprawdzalem wszystkie płyny i było ok. Dziś dolałem i narazie trzyma poziom. Nie zauważyłem zadnych wycieków. Proszę o rade gdzie on mógł się podziać i z jakiej przyczyny.

Nie mam myszy w garażu to nie mogły mi go wypić więc czyżby uszczelka pod głowica?...
Pozdrawiam.


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn paź 08, 2007 22:16

Miałem to samo (wywaliło cały zbioriczek płynu) i do końca ie wiem z jakiej przyczyny, profilaktycznie rozebrałem i wyczyściłem zawór w korku i narazie trzyma stan mógł sie troche przyblokować i ciśnienie wzrosło. Tylko że u mnie było widać że pompą wyciekł.



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » wt paź 09, 2007 07:54

Dzis pooglądam to jeszcze dokładnie i też przeczyszcze ten korek tylko nie wiem czy on się da rozebrać na części pierwsze czy go poprostu przemyć ;/ Może to być objaw przerwanej uszczelki pod głowicą?


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » wt paź 09, 2007 08:38

a jakieś objawy podczas odpalania\jazdy? kopci na biało?



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » wt paź 09, 2007 11:13

Żadnych objawów takich nie ma. Teraz po przejechaniu 10 km zauważyłem, że jak wczoraj miałem na zimnym silniku płyn pomiędzy max a min, to teraz miałem powyżej maxa. Jak odkręciłem kurek to wyraźnie usłyszałem ze utworzyło sie ciśnienie. Jeszcze kurka nie czyściłem.
Dodam ze wczoraj wymieniłem olej w silniku i obserwuje czy przypadkiem mi nie rośnie poziom ale narazei nie, tylko troche sam przesadziłem z dolewką bo mam max...

[ Dodano: 09 Paź 2007 11:15 ]
podczas jazdy zachowuje się ok. Ciągnie do przodu jak zawsze, pali na dotyk.

[ Dodano: 09 Paź 2007 19:49 ]
Korek przeczyszczony ale po przejechaniu około 7 km temperatura na zegarach doszła do 70 stopni, a po odkreceniu kurka usłyszalem ze utworzone było ciśnienie...
Troche się tym niepokoje gdyż świeżo zalany olej dziwnie się zachowuje tzn. po wyciągnięciu bagnetu ucieka mi z brzegów bagnetu na środek... ;/ :grrr:

[ Dodano: 10 Paź 2007 07:31 ]
widze chyba ze za trudny temat nie tylko dla mnie...
Pozdrawiam


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » śr paź 10, 2007 14:39

Miałem w lipcu dokładnie taką samą sytuację. Wsiadłem rano do auta przekręcam kluczyk w stacyjce i widzę świecącą sie kontrolkę. Podnoszę maskę, zaglądam do zbiorniczka a płynu brak - no może troszke na dnie. Uzupełniłem do pełna i szukałem przyczyny. W końcu dorwałem "drania" !!! Po dłuższym staniu w korku zatrzymałem się szybko na poboczu, podniosłem maskę i zobaczyłem malutkie bąbelki i ściekający płyn po ściance zbiorniczka. Płyn szybko wysychał a na tworzywie zacieków nie było widać. Założyłem zwykły zakrecany cybancik i jest OK. Zrobiłem kilka tys. km. i płynu nic nie ubyło. Może tak też być u Ciebie. Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » śr paź 10, 2007 14:55

:partyman: michu a ten cybancik założyłeś na przewód przelewowy rozumiem?
I jeszcze jedno moje spostrzezenie gdy silnik pracuje na niskich obrotach płyn mi leci przez przewód przelewowy do zbiorniczka... czy tak ma być? :partyman:


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » śr paź 10, 2007 19:44

fireman998 pisze::partyman: michu a ten cybancik założyłeś na przewód przelewowy rozumiem?
Tak, na ten przewód. Oryginalny cybancik troszkę był za słaby.
fireman998 pisze: I jeszcze jedno moje spostrzezenie gdy silnik pracuje na niskich obrotach płyn mi leci przez przewód przelewowy do zbiorniczka... czy tak ma być? :partyman:
hmm... to dobrze, że do zbiorniczka w sumie po to jest :grin: Tak ma być.
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 19:45 przez michu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » ndz paź 14, 2007 00:05

no i wyszło co mi dolega... Niestety mam przedmuchaną uszczelke pod głowicą gdyż ubywa mi płynu a przybywa oleju... Przy odpalaniu po dluższym postoju (12 h ;]) odpala mi na 3 garach ;/ mam przelatane 60 kkm wiec bedzie wymiana rozrządu odrazu... Pozdro for you....


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości