słabo pali przy nizszych temperaturach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FranoF1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 04, 2007 16:34
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » pt paź 05, 2007 14:54

TomTDI pisze:skoro silnik nie pali poniżej 12C

więc należy sprawdzić czujniki temperatury kanał 007

jak słusznie zauważyłeś pomiar należy wykonać dwa razy raz na zimnym silniku wtedy wszystkie temperatury powinny być równe i raz na ciepłym

do tego zaleciłem zrobić log kanału 004
1) na wolnych
2) na wolnych w Basic setting

jak to będziemy wiedzieć to możemy coś dalej myśleć
oki zrobimy tak jak zalecasz :D ale mam jeszcze jedno pytanie, czy te logi robic dynamiczne czy statyczne? wydaje mi się, że te drugie...

Pozdrawiam i dzięki za pomoc



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt paź 05, 2007 16:10

statycznie na postoju
jak coś wstawisz to dopiero zerknę we wtorek bo wyjeżdżam na urlopik :grin:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt paź 05, 2007 17:26

TomTDI pisze:Po co od razu zmieniać czujnik wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i zobaczyć jak pali
można :P ale jeżeli i tak przekłamuje to warto wymienić :P



Awatar użytkownika
FranoF1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 04, 2007 16:34
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » sob paź 06, 2007 11:46

Witam


Logi zobione... teraz pytanie do Was, czy czujniki temp sa sprawne?hmmm

poniżej screeny z logów...

ObrazekObrazekObrazekObrazek

czy logi zostały poprawnie zrobione? bo juz sam nie wiem...

pozdrawiam Krzysztof

[ Dodano: 06 Paź 2007 14:59 ]
dzis jeszcze wyskoczył, bład z odczytu na kanale 17

Steuergerät-Teilenummer: 1J0 919 881 D
Bauteil und/oder Version: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V14
Codierung: 00142
Werkstattcode: WSC 00000
Zusatzinformation: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0459783
1 Fehler gefunden:
01039 - Geber für Kühlmitteltemperaturanzeige (G2)
30-10 - Unterbrechung / Kurzschluß nach Plus – Sporadisch


czy to oznacza iż czujnik tepm. płynu chłodzącego jest uszkodzony? i należy go wymienić?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 06, 2007 16:28

FranoF1 pisze:czy to oznacza iż czujnik tepm. płynu chłodzącego jest uszkodzony? i należy go wymienić?
Sprawdź kable i styki , czy nie zaśniedziały



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » sob paź 06, 2007 19:23

damcio151 pisze:
FranoF1 pisze:czy to oznacza iż czujnik tepm. płynu chłodzącego jest uszkodzony? i należy go wymienić?
Sprawdź kable i styki , czy nie zaśniedziały
jako ze to moje autko a kolega od vag-owania "Frano" wyjechal juz z kraju prosze o podpowiedz ktory to dokladnie czujnik (najlepiej prosilbym o jakis schemat w ktorym miejscu on sie znajduje..wtedy sprawdze styki i zobaczymy co dalej..



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » ndz paź 07, 2007 10:25

dzieki serdeczne za schemat smigam przeczyscici styki ...a jak nie do dalej bede prosil Was o pomoc



no wiec bylem sprawdzic styki czyste nic nie zasniedziale...wiec pytanie czy czujnik mam wymienic?i czy to on jest przyczyna zlego zapalania?jesli kat wtrysku jest w normie a bledow nie wskazuje wiec czy ten czujnik moze byc tego powodem?
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2007 12:12 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz paź 07, 2007 13:19

daro 16v pisze:czy ten czujnik moze byc tego powodem?
jasne , że tak ...... odłącz go i zobacz , czy zapali normalnie , jeżeli tak to wymieniaj



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » ndz paź 07, 2007 15:56

damcio151 pisze:
daro 16v pisze:czy ten czujnik moze byc tego powodem?
jasne , że tak ...... odłącz go i zobacz , czy zapali normalnie , jeżeli tak to wymieniaj
no to super ale musze poczekac zeby noc przestal wtedy zobacze rano bo jak teraz jest juz zagrzany to pali od strzalu .dzieki wielkie odezwie sie jak sie zachowuje po odpieciu czujnika



Awatar użytkownika
FranoF1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 04, 2007 16:34
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » pn paź 08, 2007 18:52

daro 16v pomogło coś? czy nadal, słabo odpala?


"We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest obecnie
fachowa wiedza. Jedyni dziś amatorzy to politycy."

daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pn paź 08, 2007 19:55

FranoF1 pisze:daro 16v pomogło coś? czy nadal, słabo odpala?
..niestety odlaczylem czujnik ale bez efektu zapala tak jak wczesniej ,czyli kuleje nim zapali.co ciekawe rano jak go palilem to na dworze bylo 4stopnie C wedlug klimatronka a swiece nie grzaly bo lampka czybko zgasla a palil ciezko..od miesiaca czekalem az temp zejdzie ponizej 5 stopni bo wszyscy pisali ze jak zejdzie to beda grzac swieczki i wtedy bedzie lepiej zapalal a tu nic...dodam ze po sciagbuieciu czujnika z temperatury -tego z tylu prad do swiec zarowych dochodzi a swiece sa wynienione na nowe...sam juz niewiem co robic..obawiam sie co bedzie jak temp zejdzie ponizej zera ...co radzicie?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn paź 08, 2007 20:17

odepnij wtyczkę od wtrysku sterującego i zobacz jak pali , ale na początku zobacz , czy nie masz w wężykach od paliwa pęcherzyków powietrza



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » wt paź 09, 2007 08:37

damcio151 pisze:odepnij wtyczkę od wtrysku sterującego i zobacz jak pali , ale na początku zobacz , czy nie masz w wężykach od paliwa pęcherzyków powietrza
posprawdzam i dam znac co i jak .dzieki za cieprliwosc :D



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » wt paź 09, 2007 09:10

Po odłączeniu czujnika temperatury kontrolka świec powinna świecić się dosyć długo, skoro nie świeciła się to albo nie odpiołeś właściwego czujnika albo gdzieś jest przebicie ewentualnie komputer

log z kanału 007 trzeba było zrobić jak silnik był zimny i go nie zapalać (obroty zero!!), przekręcić kluczyk i zrobić log

zrobiłeś log w którym temperatura wynosi 72C jeżeli było to zaraz po odpaleniu silnika jak był zimny to znaczy czujnik do wymiany albo kable albo j.w.

chociaż analizując dokładnie logi to z tą temperaturą jest coś nie tak bo patrząc na czas i temperaturę jest:

11:14:15 -> temperatura 72C
11:17:51 -> temperatura 60C

po upływie ~3 minut temperatura aż tak spadła??

jeśli chodzi o kanał 004 to też trzeba było jeszcze

go zrobić na wartościach mierzonych nie tylko na nastawach podstawowych

z tego logu mogę powiedzieć że pompa już ma dosyć przelatane max może ustawić 8.1° a minimalnie 3.5° z tego co wnioskuje na wyczucie bo niemieckiego niestety w ząb nie kumam. Z tego co pamiętam te silniki powinny mieć koło 14° pewnie ciśnienie siadło (to też ma wpływ na zapalanie!) można by ponieść



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości