przy wyższych obrotach kopci na czarno

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemo251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn gru 11, 2006 13:11
Lokalizacja: Wrocław/Kluczbork/Częstochowa
Kontakt:

przy wyższych obrotach kopci na czarno

Post autor: przemo251 » pn paź 08, 2007 21:29

Witam! Mam pytanie. Posiadam vento 1.9 CL TDI 1994r, i zauważyłem że przy wyższych obrotach tj, od ok. 2,2 kopci bardzo na czarno. Z kolei jak odpalam sinik to na postoju też kopci no ale już mniej, no bo wiadomo-są małe obroty. Czy to jest możliwe? Czy po prostu coś się spieprzyło i trzeba będzie wymienić. Aha... no i zauważyłem że troche jest zamulony przy obrotach do 2,0, tzn. tak jakby silnik nie miał takiej dużej mocy, dopiero przy wyższych obrotach ma cholernego kopa, no ale jak już wcześniej wspomniałem kopci. Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam



pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » pn paź 08, 2007 21:48

mnie kopcił jak nacisłem mocniej na pedał a przy stopniowym dodaniu nie ,wykręciłem tą śrube od dawki chyba z cały obrót i teraz mam spokój musze fest depnąć żeby zadymił



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pn paź 08, 2007 21:49

pioczel pisze:mnie kopcił jak nacisłem mocniej na pedał a przy stopniowym dodaniu nie ,wykręciłem tą śrube od dawki chyba z cały obrót i teraz mam spokój musze fest depnąć żeby zadymił
dokładnie, może ma "podkręconą" dawkę paliwa
własnie w taki sposób jak piszesz bedzie sie to objawić

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » pn paź 08, 2007 22:27

wszystko pieknie tylko ze kolega Przemo ma TDI a nie TD :bigok:
tam takich srubek nie ma :bigok:



przemo251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn gru 11, 2006 13:11
Lokalizacja: Wrocław/Kluczbork/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: przemo251 » śr paź 10, 2007 09:59

no właśnie, sprawdziłem i rzeczywiście u mnie takiej śruby nie ma :crazy: .
nie wiem co mam zrobić bo czasami taką zadymę zrobię że nie widze w lusterku czy coś za mną jedzie.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr paź 10, 2007 12:52

przemo251 pisze:no właśnie, sprawdziłem i rzeczywiście u mnie takiej śruby nie ma :crazy: .
nie wiem co mam zrobić bo czasami taką zadymę zrobię że nie widze w lusterku czy coś za mną jedzie.
No właśnie w tdi o śrubki strasznie trudno!!!!

Po pierwsze czy jak wciskasz pedał gazu to słychać szum powietrza?

Jak cos takiego się dzieje to masz nieszczelne węże idące do lub z IC. Bardzo częsta awaria

Piszesz że jest zmulony to więc stawiał bym na to. Sprawdź przewody (raczej stawiałbym na gumowe) bo to może być właśnie to.

PS.

Następnym razem pisz w dziale diesla.



przemo251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn gru 11, 2006 13:11
Lokalizacja: Wrocław/Kluczbork/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: przemo251 » śr lis 07, 2007 00:17

sprawdziłem wszystkie przewody i są szczelne, więc nie wiem czego przyczyną może być to kopcenie. Zauważyłem że jak silnik jest zimny, to już przy 2 tys obrotów/min. kopci, jak sąsiadowi z komina. Zastanawiam się też czy może to być wina paliwa (tankuje tylko na jednej stacji.. a słyszałem że najlepsze paliwo ma ORLEN), więc może jest jakoś zanieczyszczone, albo świece żarowe są już słabe i nie spalają tak jak trzeba i dlatego przy okazji ta zamuła silnika... :panna: no szlak mnie za niedługo trafi bo nie wiem o co chodzi....pozdrawiam



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » śr lis 07, 2007 04:08

przemo251 pisze:albo świece żarowe są już słabe i nie spalają tak jak trzeba i dlatego przy okazji ta zamuła silnika...
Świece żarowe służą tylko do rozruchu przy niskich temperaturach, podczas pracy nie mają znaczenia.To nie benzynowiec.
Ostatnio zmieniony śr lis 07, 2007 04:09 przez maniek128, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lis 07, 2007 09:13

Podpiąć do Vaga,zdiagnozować i sie rozjaśni co nieco :chytry:



przemo251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn gru 11, 2006 13:11
Lokalizacja: Wrocław/Kluczbork/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: przemo251 » pn lis 26, 2007 19:11

witam znowu poruszam mój temat. Ostatnio na dniach byłem u mechanika który sprawdził mój samochód podłączając go Vag'a, gdyż silnik stracił całkowitą moc, strasznie zamulał i jeździł tak jakby nie był tdi a zwykły diesel. Okazało się że pieprznął przepływomierz powietrza. Czy myślicie że przyczyną tego kopcenia mógł być właśnie przepływomierz?? Vag nic więcej nie wykazał. zastanawiam się ile teraz bede musiał zabulić za taki przepływomierz.
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 379 gości