Łożyska tylne po wymianie maja nadal luz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Łożyska tylne po wymianie maja nadal luz

Post autor: tursky » pn paź 08, 2007 17:56

Witam!!! mam pytanko, w moim MK2 1990r. byly wymieniane lozyska. Problem mam z tylnimi. Po wymianie maja dalej luz. I teraz prosze o rade fachowcow, czy te lozyska mozna jakos dokrecic jeszcze czy poprostu mam zuzyte piasty i tych lozysk sie nie da dokrecic? czekam na spec-odpowiedz :))
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:33 przez tursky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn paź 08, 2007 18:27

sluchaj czywiscie ze sie ten luz kasuje. Łożysko jest dociągane śrubą czopa paisty i zawsze bedize mialo luz jeśli bedize niewystarczająco dokręcona ta nakrętka. Mowisz ze lozyska są nowe wiec wystarczy je tylko dociągnać. Z tym ze jesli kupiles lozyska słabych firm to równie dobrze mozesz sie szykowac na ich wymianę nawet po 1 tys km.

Generalnie tę nakrętkę dokręca sie palcami plus jeszcze z pół obrotu nakrętki kluczem, potem zakładasz taką blaszaną nakładeczke i zawleczke zeby sie ta nakrętka nie odkręcała, ale to pewnie wiesz/widziales.
Lozysko dociągaj z kołami w gorze. Jak dokrecisz to kolo musi sie swobodnie obracać a na łożysku nie powinno byc luzu.
Niech Ci to poprawi ten kto ci lozyska wymieniał!!
pzdr



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn paź 08, 2007 20:43

Nakładasz klucz dociagasz tak zeby dało sie kołem obrocic i co WAŻNE!! odkrecasz tak leciutko zeby dało sie wyczuc taki lekki przeskok.Jest to dosc wazne podczas dokrecania łozysk z tyłu przy bębnach.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 08, 2007 20:53

melon pisze:lekki przeskok
jaki przeskok??? Popuścić lub dokręcić tak żeby podkładkę po śróbą dało się przesunąć końcem śróbokręta pod naciskiem palca, bez wantowania. Wszystko na ten temat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dar3k_
Forum Master
Forum Master
Posty: 1052
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dar3k_ » pn paź 08, 2007 20:53

zawsze po wymianie lozysk jak sie pojezdzi trzeba je pozniej jeszcze raz dokrecic, tylko z umiarem zeby kolo luzno sie krecilo, pozniej zawleczka i ma byc ok


Było MK4 GTI 2.3 V5 150PS

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn paź 08, 2007 21:13

Paweł Marek pisze:
melon pisze:lekki przeskok
jaki przeskok??? Popuścić lub dokręcić tak żeby podkładkę po śróbą dało się przesunąć końcem śróbokręta pod naciskiem palca, bez wantowania. Wszystko na ten temat.
normalnie dociagasz ,czuc jak sie dociaga i wtedy lekko cofasz i czuc jak odpuszcza, nie da sie tego nie wyczuc.



bonifacy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:57
Lokalizacja: niedaleko Katowic

Post autor: bonifacy » pn paź 08, 2007 21:55

Już kiedyś o tym pisałem . Jak są wypracowane czopy łożysk ,to choćby je miodem smarował ,
to i tak po wymianie łożysk i właściwie przeprowadzonej regulacji , będzie luz . I tu nie ma co dyskutować - do wymiany czopy łożysk .



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 09, 2007 16:27

Mi ktoś jeszcze kiedyś na forum napisał, że przyczyną moga być krzywe felgi - mam ten sam problem - cały czas robią się luzy z tyłu - już dokręcałem je kilka razy i dalej to samo, po kilku takich dokręceniach wymieniłem je, i dalej to samo....


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » wt paź 09, 2007 19:22

koledzy, lozyska tylne dokreca sie na maxa, zeby sie dobrze ulozyly, a potem po trochu popuszcza, zeby uzyskac odpowiedni luz. po kazdym popuszczeniu warto puknac w beben mlotkiem, zeby lozysko odbilo. odpowiednio dociagniete lozysko jest wtedy, gdy daje sie przesunac podkladke pod nakretka palcem wskazujacym za pomoca srubokreta.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 09, 2007 19:31

toomii pisze:koledzy, lozyska tylne dokreca sie na maxa, zeby sie dobrze ulozyly, a potem po trochu popuszcza, zeby uzyskac odpowiedni luz. po kazdym popuszczeniu warto puknac w beben mlotkiem, zeby lozysko odbilo. odpowiednio dociagniete lozysko jest wtedy, gdy daje sie przesunac podkladke pod nakretka palcem wskazujacym za pomoca srubokreta.
Tak, tak, wiem - i tak to nic nie dało....


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

re

Post autor: tursky » wt paź 09, 2007 20:20

Dzieki za pomoc, ale z tego co widze to te tkz czopy beda wyrobione, przypomnialo mi sie ze mechanik mowil, ze wymiana lozysk tak do konca nie byla konieczna (nie wiedzial ze huczaly), myslal ze wymieniam ze wzgledu na luz. Denerwuje mnie to bo luz jest na tyle duzy, ze podczas jazdy slychac jak sie kola tluka wlasnie przez te lozyska. Dzieki chlopcy!!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 299 gości