benzynka terkocze jak dizelek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
erza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 12, 2006 19:35
Lokalizacja: TrioCity
Kontakt:

benzynka terkocze jak dizelek

Post autor: erza » pn paź 08, 2007 18:05

mam pytanko jak zaszybko zmienie na wyższy bieg np. z 1 na 2 lub 2 na 3 na niskich obrotach to przez chwile, przed dojściem obrotów na normalny poziom danego biegu terkocze z pod maski jak dizel. Normalnie to tzeba rozbujać obroty aby wżucic wyższy bieg ale czasami to z nieuwagi za szybko przeżuce i słychac właśnie takie dźwieki terkotania. Przy zwykłej jeżdzie wszystko gra i buczy poprawnie. "Fachura" z roboty powiedział mi że może być coś z pompą wody, ale cos mi niegra bo rozrząd był wymieniany (za poprzedniego niemieckigo właściciela) prz 90.000 km (co jeszcze sprawdze w serwisie VW - mam nadzieje że dam rade) teraz mam 135.000 km,, ale może coś w tym jest. A może to normalne że zabuczy jak za niskie obroty na zawysokim biegu i niepotrzebnie się martwię. Co o tym myślicie??????????
Silnik 1,4 rocznik 1999



xisio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:56
Lokalizacja: Limerick

Post autor: xisio » pn paź 08, 2007 18:26

kazdy 1.4 klekocze, taka natura tego silnika.



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn paź 08, 2007 18:36

xisio pisze:kazdy 1.4 klekocze, taka natura tego silnika.
To prawda



Awatar użytkownika
erza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 12, 2006 19:35
Lokalizacja: TrioCity
Kontakt:

Post autor: erza » pn paź 08, 2007 18:55

Ale u mnie to zjawisko tylko przy sytuacji opisanej jak wyżej, a tak normalnie jak jeżcze zgodnie z prawidłami to cichutki jak myszka prawie. U was też to zjawisko wystepuje?????



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn paź 08, 2007 19:32

Poprostu staraj sie zmieniac bieg na wyzszy powyzej 2500 tys obrotów i nic Ci nie bedzie terkotac. Jak zmieniasz bieg na wyzszy, na małych obrotach to silnik sie meczy, przez to klekocze, mam tak samo.



Awatar użytkownika
erza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 12, 2006 19:35
Lokalizacja: TrioCity
Kontakt:

Post autor: erza » pn paź 08, 2007 20:09

oki Cylinder bede tego pilnował, troche sie uspokoiłem
a tak z ciekawości zapytam u nas to rozrząd sie własnie z pompą wody wymienia ???



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn paź 08, 2007 20:55

Powiem Ci szczerze ze wymieniałem rozrzad przy 147 000 i na paragonie nie widziałem pompy wodnej, jedni wymieniaja za kazdym razem przy wymianie rozrzadu, inni co drugi raz, moze ktos inny wypowie sie co do pompy.



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pn paź 08, 2007 20:59

cylinder pisze:moze ktos inny wypowie sie co do pompy.
ja tam za bardzo sie nie znam ale mnie "doktor" powiedzial że pompa spełnia rolę jakiejś tam rolki czy cos. polecal zeby wymieniac razem z rozrządem i tak też zrobiłem. (kjak będę jeszcze do tego czasu mial to autko ) to za drugim razem też to zrobie.
Po prostu nie jest to koniecznoś ale raczej komfort psychiczny i nie tylko.
po kiego grzyba np. po wymianie rozrzadu i przejechaniu załóżmy 15000km ponownie tam grzebać zeby pompę wymieniać ?


Obrazek

Awatar użytkownika
ApC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt maja 20, 2005 22:25
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: ApC » pn paź 08, 2007 21:11

dokładnie tak jak napisał niebieski91, niby nie jest to konieczne jeżeli pompa jeszcze nie hałasuje, ale co jak się okaże, że za 1000km zacznie hałasować? znowu zapłacisz robociznę prawie jak przy rozrządzie, więc jednak bardziej się opłaci wymienić jeszcze w miarę sprawną pompę niż płacić dwa razy za wymianę, bo do kolejnej wymiany rozrządu może nie wytrzymać :bajer:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/142850.html][img]http://images.spritmonitor.de/142850_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn paź 08, 2007 21:15

czyli jak, wymieniana jest cała pompa czy rolka spełnaijaca jej role, cholera byłem w pozadnym warsztacie a oni mi pompy nie wymienili. A tak pisze na paragonie:
-pasek rozrzadu. Bora 1.4
-napinacz rozrzadu Fabia 1.4
-rolka napinacza Polo 1.4
-pasek rozrzadu vw 1.4 16v
-pasek 6pk1075
-napinacz rozrzadu vw 1.4
-rolka napinacza Fabia 1.4
-pasek rozrzadu vw 1.4 16v
Koszt 850 zł



bonifacy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:57
Lokalizacja: niedaleko Katowic

Post autor: bonifacy » pn paź 08, 2007 21:33

dużo tych pozycji na paragonie i trzy paski rozrządu ? :kac: . No i suma też niemała !?
Bardzo ciekawy ten paragon , to są tylko koszty części ? czy robocizna też tam jest ?
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 21:34 przez bonifacy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn paź 08, 2007 21:46

razem z robociznom 850zł



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pn paź 08, 2007 22:04

cylinder pisze:azem z robociznom 850zł
ja 800 dałem za kompletny rozrząd z pompą, a robocizna nie wiem ile bo wtedy jeszcze wymienialm foltry paliwa powietrza i przeciwpyłkowy, uzupełnialem płyny i coś tam jeszcze (chyba pasek klinowy czy coś) i razem wyszlo mi 1200zł u mojego doktora. A i jeszcze grzebal mi bo tzw. "turbodziure" mialem i ją zlikwidował


Obrazek

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn paź 08, 2007 22:38

Wymiana pompy jest wymagana przy co drugiej wymianie rozrządu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 251 gości