Notlauf napięcie w kostce N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Notlauf napięcie w kostce N75

Post autor: peyo32 » ndz paź 07, 2007 09:24

Witam wszystkich jestem nowy więc się przedstawię mam na imię Grzesiek i jestem z Przemyśla.
Proszę wszystkich o pomoc mam golfa 1,9 tdi 90konny z 97r. kodu silnika nie znam, i mam bez wątpienia notlaufa.
Czytałem dużo na forum o tym problemie więc wziąłem na celownik wężyki i samego n75.
Po włączonym zapłonie napięcie w kostce n75 jest ok 6V (chyba za mało) po wpięciu n75 do kostki n18 zawór się otworzył ale za sekundę się zamkną napięcie w kostce n18 to 12v.
Więc mam pytanie
jakie powinno być napięcie w kostce N75 jak 12V to dlaczego tyle nie ma?
I czy zaworek N75 powinien sie tak zachowywać otwiera sie i za sekundę zamyka?
jaki mam kod silnika lub jak go znaleźć?
Czy mam kierownice spalin turba?
Na razie to tyle na pewno jeszcze się odezwę bo golfik jest świeżym zakupem i muszę jeszcze uporać sie z tym notlautem.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:45 przez peyo32, łącznie zmieniany 1 raz.



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » ndz paź 07, 2007 09:49

Masz 1Z 90 PS
1Z chyba nie ma zmiennej geometrii
Kod silnika jest na nalepce na pasie w bagazniku lub na obudowie paska rozrzadu

A co sie dzieje.Odcina ci turbo i łapie mula czy od razu mulasty?
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2007 09:51 przez zloty60, łącznie zmieniany 1 raz.


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 07, 2007 10:21

to nie ma znaczenia jakie napiecie masz bo komp tym steruje i nawet jak bedzie odpowiednie napiecie a zawor do d... to nie wysteruje Ci tego


polacz wezyk niebieski z czerwonym i sie przejedz , jesli odetnie to wymien wezyki, jesli nie odetie to masz zdupiony zawor


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz paź 07, 2007 10:53

peyo32 pisze:jaki mam kod silnika lub jak go znaleźć?
Auto jest z 97 roku to twój silnik bedzie AHU lub ALE , najlepiej odczytac z bloku silnika ale cięzko ten numer dojżeć , łatwiej na nalepce pod wykladziną w bagazniku
peyo32 pisze:Czy mam kierownice spalin turba?
Nie.
zloty60 pisze:Masz 1Z 90 PS
1Z byl robiony do połowy 96 roku więc to nie bedzie 1Z
peyo32 pisze:muszę jeszcze uporać sie z tym notlautem.
Zrób tak jak pisze Adamm


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » ndz paź 07, 2007 11:16

odczyt z nalepki w bagażniku
1H6 863 463 J 1BS
T-NG GOLF A3 KOBO
095 SCHWARZ
1H6863463 J 3
5877350 0003502
Może komuś coś to powie.
Druga sprawa przeglądałem zdjęcia podłączania rurek od n75 i n18 i na 99% mam źle Obrazek
Potrzebuję dokładny schemat do mojego silnika.
łączyłem niebieski z czerwonym dalej odcina.
dzięki chłopaki



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz paź 07, 2007 11:18

homsky pisze:1Z byl robiony do połowy 96 roku więc to nie bedzie 1Z
Ja mam poczatek 97 i 1Z :)

[ Dodano: 07 Paź 2007 11:21 ]
Dokladnie luty 1997



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 07, 2007 11:24

ooo moj silniczek :D hehe

to zrob porzadek w wezykach i przy okazji je powymieniaj

[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 11:27 am ]
peyo32 a jaki masz dokladnie silnik bo nadal nie wiem
wszystkie dane spisales z tej naklejki ( kod silnika to 2 lub 3 znaki np Z1 AHU AFN AGR itd)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » ndz paź 07, 2007 11:33

Adamm pisze:ooo moj silniczek :D hehe

to zrob porzadek w wezykach i przy okazji je powymieniaj

[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 11:27 am ]
peyo32 a jaki masz dokladnie silnik bo nadal nie wiem
wszystkie dane spisales z tej naklejki ( kod silnika to 2 lub 3 znaki np Z1 AHU AFN AGR itd)
Wszystkie jak mogę jeszcze sprawdzić.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 07, 2007 11:41

dobrze by bylo ustalic jaki masz silnik

powiedz mi czy masz taki zaworek jak na tymzdjeciu co podales? (ten po lewej stronie)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » ndz paź 07, 2007 11:52

Adamm pisze:dobrze by bylo ustalic jaki masz silnik

powiedz mi czy masz taki zaworek jak na tymzdjeciu co podales? (ten po lewej stronie)
tak pierburga a poniżej n 18 z białą głowiczką.


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 07, 2007 12:20

to tak:

czerwony wezyk (metalowy kruciec zaworu n-75) idzie do strony zimnej turbiny
niebieski wezyk (po drugiej stronie pod katem 90 st do czerwonego) idzie do gruszki turbiny
czarny wezyk (na przelot z czerwonym) idzie do dolotu - tak jak na foto

czarny ten co opisales do n18 ma tam isc bo to podcisnienie

wezyk z kolektora ssacego wchodzi na podszybie i idzie do ECU

jesli polaczyles ze soba wezyk niebieski i czerowny (omijajac N-75) i nadal Ci odcina moc to masz wezyki do wymiany, jesli po zmostowaniu lekko oslalb ale trzyma moc i nie odcina to wymien n-75


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz paź 07, 2007 12:27

dziechu pisze:Ja mam poczatek 97 i 1Z

[ Dodano: 07 Paź 2007 11:21 ]
Dokladnie luty 1997
To tylko dowod na to ze masz drugi silnik :P


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz paź 07, 2007 12:44

inek01 pisze:To tylko dowod na to ze masz drugi silnik
No a naklejka w bagazniku? Tam tez jest 1Z:) Mam tez ksiazke serwisowa i nic o wymianie nie ma.

[ Dodano: 07 Paź 2007 12:46 ]
Mysle ze firmy nie trzymaja sie tak sztywno kalendarzy. Pewnie mieli jakis zapas 1Z i zrobili jeszcze mala serie. Te tabele rocznikow nie nalezy traktowac jako bez wyjatkow.



peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » ndz paź 07, 2007 12:59

Adamm pisze:czerwony wezyk (metalowy kruciec zaworu n-75) idzie do strony zimnej turbiny
niebieski wezyk (po drugiej stronie pod katem 90 st do czerwonego) idzie do gruszki turbiny
czarny wezyk (na przelot z czerwonym) idzie do dolotu - tak jak na foto

czarny ten co opisales do n18 ma tam isc bo to podcisnienie

wezyk z kolektora ssacego wchodzi na podszybie i idzie do ECU
Czyli czarny który zaznaczyłem jako n18 jest źle bo u mnie on idzie do n18 a na zdjęciu jest do n75.No i ten który zaznaczyłem jako n75 ten co idzie koło wtryskiwaczy to gdzie go trzeba podpiąć bo u mnie był podpięty do n75.

[ Dodano: 07 Paź 2007 13:05 ]
zajrzałem do książki serwisowej a tu naklejka i kod silnika AHU


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 60 gości