Na wstępie zaznaczam, że elektrykiem nie jestem
A więc:
Do mojego nowo zakupionego VW Golfa MK2 chciałbym zamontować centralny zamek (jeszcze nie kupiłem) pod już istniejący alarm. Znalazłem dzisiaj centralkę, brak na niej modelu ale po zdjęciach w internecie wnioskuję iż jest to AMPIO BP. Poniżej schemat:
http://www.starmach.pl/schematy/sch_ampiobp.jpg
na początku myślałem, że wystarczy podpiąć jakąś kostkę od c.z. i po sprawie, jednak się myliłem. Na dole schematu jest opis jak podłączyć c.z. Mam parę pytań:
- z tego co zauważyłem na Allegro siłowniki są również podpięte do jakiegoś swojego sterownika. Czy każdy siłownik musi być osobno podłączany do kabli zasilających czy wszystko łączy się w tym sterowniku i tylko pod sterownik podłączamy kable prądowe?
- Wg schematu wynika, że muszę podłączyć c.z. pod 3 kable od alarmu. Żółtozielony i fioletowy to logiczne (prąd) z tym, że nie wiem czy każdy siłownik osobno, czyli będę ciągnął kabel od siłowników z 2 drzwi do centralki alarmu?
- biały od alarmu mam podpiąć pod 'sterujący otwórz' rozumiem, że ten kabel pochodzi z centralki c.z. i w instrukcji będzie opisany który to?
- od siłownika wychodzi 5 kabli, ten środkowy, który idzie w lewo (na górze) to masa? Bo jest tak ślepo zakończony i nie wiem..
- rozumiem, że każdy z (u mnie 2) siłowników mam podpiąć w ten sam sposób?
Z góry dzięki za odpowiedzi, mile widziane wszelkie rady i spostrzeżenia
C. zamek pod już istniejący alarm, czy ja dobrze myślę?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Wg Twojego schematu to nie sugerowałbym się tym dolnym schematem a bardziej kablami wychodzącymi z centralki alarmu.
Faktycznie centralne zamki mają swój sterownik. Alarm podłączasz tylko raz do sterownika centralnego zamka dwoma kablami (w Twoim przypadku ze schematu:
1. fioletowy - wejście wyłączające alarm,
2. pomarańczowy - impuls CZ zamknij)
Ja mam uniwersalny centralny i z centralki wychodzi kostka, z której idą kable na sterowniki w drzwi.
Dodatkowo z tej kostki wychodzą 2 kable zasilające (+ i -), oraz 2 kable sterujące (otwórz, zamknij).
I właśnie te 2 kable sterujące ze sterownika CZ podpinasz pod swoje wyjście z alarmu.
Ten alarm ma również opcję podłączenia siłowników bezpośrednio do niego (po to ten dolny schemat), z tym, że z doświadczenia wiem, że sterownik CZ wbudowany w alarm jest mniej wytrzymały i szybciej daje ciała, a tym samym i cały alarm zaczyna wariować, dlatego bezpieczniej podłączyć centralny z własnym sterownikiem.
Faktycznie centralne zamki mają swój sterownik. Alarm podłączasz tylko raz do sterownika centralnego zamka dwoma kablami (w Twoim przypadku ze schematu:
1. fioletowy - wejście wyłączające alarm,
2. pomarańczowy - impuls CZ zamknij)
Ja mam uniwersalny centralny i z centralki wychodzi kostka, z której idą kable na sterowniki w drzwi.
Dodatkowo z tej kostki wychodzą 2 kable zasilające (+ i -), oraz 2 kable sterujące (otwórz, zamknij).
I właśnie te 2 kable sterujące ze sterownika CZ podpinasz pod swoje wyjście z alarmu.
Ten alarm ma również opcję podłączenia siłowników bezpośrednio do niego (po to ten dolny schemat), z tym, że z doświadczenia wiem, że sterownik CZ wbudowany w alarm jest mniej wytrzymały i szybciej daje ciała, a tym samym i cały alarm zaczyna wariować, dlatego bezpieczniej podłączyć centralny z własnym sterownikiem.
Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 21:41 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przeważnie można spokojnie podłaczyc wszystkie siłowniki razem. To znaczy łaczysz ze sobą siilowniki równolegle i podłączasz je pod zółtozielony i fioletowy alarmu. Nie wiem po co jest połączenie do kabla sterującego "otwórz" biały, być może do rozbrojenia alarmu przy otwieraniu centrala z kluczyka, glupia funkcja, lepiej nie wykorzystywać chyba że to ma czemu innemu służyć.
Reasumując w zasadzie nie potrzebujesz siłownika master z 5 kablami na drzwi kierowcy ew pasażera, wystarcza same siłowniki slave z dwoma kablami i nie potrzebujesz centralki do centrala, bo jej funkcja jest w alarmie.
chyba że chesz mieć też mozliwośc obsługi centrala z kluczyka na wypadek awarii alarmu, ale to niepotrzebne
Reasumując w zasadzie nie potrzebujesz siłownika master z 5 kablami na drzwi kierowcy ew pasażera, wystarcza same siłowniki slave z dwoma kablami i nie potrzebujesz centralki do centrala, bo jej funkcja jest w alarmie.
chyba że chesz mieć też mozliwośc obsługi centrala z kluczyka na wypadek awarii alarmu, ale to niepotrzebne
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
siłowniki sa te same. Centralka alarmu dubluje centralkę zamka w obsłudze siłowników, więc jak napisałem: chodzi tylko o to czy chcesz mieć central działający tylko z alarmu czy również z kluczyka bez uruchamiana alarmu. Jeśli tak: kupujesz również centralkę do zamka. Dla mnie bez sensu, bo nawet jeśli alarm się zepsuje to i tak otworzysz drzwi z kluczyka. Trwałość centralek jest wystarczająca.WarriorSpray pisze:Z kolei c.z. wraz ze swoim sterownikiem jest bezpieczniejszy i bardziej niezawodny?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Brat zajmuje się montażem alarmów i często przyjeżdżają do niego klienci, którym padają centralki alarmu właśnie przez podłączenie siłowników bezpośrednio pod alarm.Paweł Marek pisze:Dla mnie bez sensu, bo nawet jeśli alarm się zepsuje to i tak otworzysz drzwi z kluczyka. Trwałość centralek jest wystarczająca.
Wszystko zależy od rodzaju alarmu. Najtańsze i najprostsze alarmy są dość "delikatne" i poprostu nie wytrzymują tego.
Dlatego wybór należy do Ciebie, a szczerze mówiąc to ceny CZ nie są aż takie przerażające.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
To że podłącza się siłowniki pod alarm w niczym nie przeszkadza i napewno nieuszkadza centralki alarmu. Centralka ma zwyczajnie przekaźniki w sobie i nie ma różnicy czy podepniesz siłowniki pod alarm czy jeszcze pod sterownik centralnego który zwykle ma w sobie dwa przekaźniki. Tak więc nie ma sensu podłączać dodatkowych centralek jak alarm może je zastąpić.Kamel pisze:... często przyjeżdżają do niego klienci, którym padają centralki alarmu właśnie przez podłączenie siłowników bezpośrednio pod alarm.Paweł Marek pisze:Dla mnie bez sensu, bo nawet jeśli alarm się zepsuje to i tak otworzysz drzwi z kluczyka. Trwałość centralek jest wystarczająca.
Wszystko zależy od rodzaju alarmu. Najtańsze i najprostsze alarmy są dość "delikatne" i poprostu nie wytrzymują tego....
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2007 11:15 przez okulik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości