regulacja reflektorów domowym sposobem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

regulacja reflektorów domowym sposobem

Post autor: falla_x » sob paź 06, 2007 18:54

witam bede w przyszlym tygoniu zmienial reflektory z h4 na h1 + h1 i teraz mam pytanie jak domowym sposobem najlepiej wyregulowac reflketory zeby dobrze swiecily i nikogo nie oslepiały??

- jaki byl by ewentulany koszt ustawienia swiatel w autoryzowanej stacji ?

ktore pokretła za co sa odpowiedzialne bo wiem ze jedna sa od gora dol drugie prawo lewo ale ktore sa ktore w reflektorach h1+ h1


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » sob paź 06, 2007 19:24




abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » sob paź 06, 2007 19:25

Znajdź gdzieś jakąś prostą ulicę pustą, postaw samochód, otwórz machę i na wyczucie kręć tymi śrubkami tak, żeby około 30-40 metrów przed Tobą było widać wyraźnie "koniec" oświetlonej nawierzchni (granica światła/cienia).

A najlepiej to podjedź do byle stacji, zrobią to za 10-15 zł.



Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » sob paź 06, 2007 19:32

a jak jest z tymi pokretlami ktore za co sa odpowiedzialne ?


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » sob paź 06, 2007 22:56

falla_x pisze:a jak jest z tymi pokretlami ktore za co sa odpowiedzialne ?
Mniej więcej (po otwarciu machy) to plastikowe kółko, które jest widoczne całe, blisko grila reguluje prawo-lewo, a to w głębi, między lampą i błotnikiem, które trzeba jakimś śrubokrętem powoli kręcić za ząbki jest od góra-dół. Zasadniczo może zdarzać się, że pomimo np. regulowania poziomu-pójdzie lampa też wyżej lub niżej, bo jest oparta w trzech punktach.
Ja miałem w robocie przyrząd, ten z soczewą, poziomicą i kątem, dostęp gratis. Choć ustawiłem to na nim i tak ostatecznym testem była wieczorem ciemna, ale najlepiej z oznakowanymi pasami droga. Wtedy na znacznie większej odległości wychodzą nawet niewidoczne na przyrządzie różnice (np. lewa za bardzo w lewo, ciut za wysoko). Ważne, by jednocześnie nie oślepiać, ale i dobrze widzieć, mieć ten "klin" - prawa dalej, aby się równiótko pokrywały L i P. Mam H1+H1, Philips Vision Plus i bypassa na obwód mijania i nie ma ch..a we wsi... :lol:
Aha, więc dodam że jeśli potrenujesz na odludziu to właściwie szkoda wydawać kasy na regulację, bo jeśli jesteś w tej sprawie pedantem to i tak nie będziesz pewnie zadowolony, no chyba tylko na kontrolę, jak nie masz pewności czy nie oślepiasz. I 30-40 metrów to może się i zgodzę, ale z lewej (40-50), a z prawej nocą to powinieneś widzieć następny słupek odblaskowy dobrze i następnego widmo.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 07, 2007 01:59

falla_x pisze:jaki byl by ewentulany koszt ustawienia swiatel w autoryzowanej stacji ?
Zazwyczaj biorą 10zeta.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz paź 07, 2007 06:40

falla_x pisze:- jaki byl by ewentulany koszt ustawienia swiatel w autoryzowanej stacji ?
bodzio_j pisze:Zazwyczaj biorą 10zeta.
u mnie w Opolu nie które stacje nic za to nie biorą - stawiają na bezpieczeństwo :bajer:


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości