Wywaliło płyn chłodniczy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wywaliło płyn chłodniczy...

Post autor: lolas79 » pt paź 05, 2007 11:25

Witam
Pojawił sie problem w jettce mojego ojca.(Silnik to 1.6TD JR) Auto od kupna mialo uszkodzoną chłodnice którą wymieniłem na nową i tak śmigałem jakiś czas,wszystko było ok.
Sytuacja zaczeła się rok temu,kiedy zaobserwowałem że z pod dolnego węża chłodnicy wyciekał mi płyn.No i stało się, wywaliło mi czujnik temp. razem z gwintem i platkiowa obudowa...Wymontowałem chłodnice i zawiozłem do zrobienia,gdzie został wymieniony cały plastikowy bok(firma valeo) dodatkowo wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego bo podejrzewałem że stary był zapchany...
Auto sprawowało sie dobrze przez kolejny rok,latem temp dochodziła do 100 stopni,natomiast ostatnio temp zaczeła przekraczać 100 stopni,dodatkowo ojciec zaobserwował ze wiatrak chłodnicy nie załancza sie nawet po przekroczeniu 90stopni...no i ponownie ta sama sytuacja ,wywaliło płyn z chłodnicy w miejscu gdzie wcześniej miałem wymieniony cały bok...

Teraz zastanawiam się co mogło być przyczyną
-walnięty czujnik tem. przez co nie załancza sie wentylator
-uszkodzony wentylator
-termostat
-pompa wody
-a może uszczelka pod głowica (płyn w normie bez wiekszych ubytków) Tylko zastanawia mnie to,czy przy walnietej uszczelce mógłbym śmigać cały rok od ostatniej przygody kiedy to wywaliło mi czujnik...

Prosze o wszelka pomoc w Waszej strony w rozwiązaniu tej zagadki.
Dziekuje i pozdrawiam.


Obrazek

k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt paź 05, 2007 12:36

Witam wszystko jak piszesz mogło być przyczyną a tu raczej nikt wróżką nie jest i na 100% ci nie powie co było przyczyną. :grin:
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2007 12:38 przez k631, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt paź 05, 2007 17:28

lolas79, podstawowe pytanie, kiedykolwiek usuwałeś śniedź z kostek instalacji wentylatora?? Poczytaj to bo to jest połowa przyczyn zagotowania mk2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#497373
Następnie może walnięty jest czujnik termiczny ten przy chłodnicy on odpowiada za włączanie się wentylatora.
Również możesz sprawdzić czy leci woda z wężyka przelewowego bo może jest zapchany.
Jak by był zacięty termostat to dolny wąż od niego byłby zimny.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pt paź 05, 2007 22:03

vw_vandal pisze:podstawowe pytanie, kiedykolwiek usuwałeś śniedź z kostek instalacji wentylatora??
No faktycznie ,nie sprawdzałem ale postaram sie to zrobić jak juz wszystko bedzie naprawione.Dodam iż wywaliło płyn z boku chłodnicy na mocowaniu z tym plastikiem...Chłodnica do regeneracji
vw_vandal pisze:Następnie może walnięty jest czujnik termiczny ten przy chłodnicy on odpowiada za włączanie się wentylatora.
Również możesz sprawdzić czy leci woda z wężyka przelewowego bo może jest zapchany.
To właśnie też podejrzewałem i będzie kupiony nowy,a co do weżyka to mówisz o powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego,jeżeli tak to ten jest sprawny i wszystko z nim ok...

Czyli wniosek,uszkodzony czujnik tem. lub brak łączenia na kostkach od wentylatora ewentualnie sam wentylator,co w dalszych etapach powodowało wzrost temp.w układzie chłodzenia oraz spowodowany tym wysokie ciśnienie.Korek w zbiorniczu wyr. otwar się ale wraz ze wzrostem temp.nie potrafił zbić ciśnienia i w ten sposób wywaliło mi płyn na łączeniu miedzy aluminiowym blokiem a plastikowym elementem...
I teraz moje pytanie czy taka teoria ma sens i czy mogło to być przyczyna usterki..???
vw_vandal pisze:Jak by był zacięty termostat to dolny wąż od niego byłby zimny.
No właśnie ale tego już nie zdążyliśmy sprawdzić...

Dziekuje za pomoc :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob paź 06, 2007 08:52

:helm:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » sob paź 06, 2007 10:49

ok dziki za pomoc
Pozdro :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob paź 06, 2007 11:25

NP :helm:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości