słabo pali przy nizszych temperaturach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

słabo pali przy nizszych temperaturach

Post autor: daro 16v » pn paź 01, 2007 15:12

http://img220.imageshack.us/img220/2688/tdilogiqs7.jpg witam.wczesniej pisalem o problemie slabego zapalania mk4 tdi przy temperaturach ponizej 12stopni C.kolega przyjechal z za granicy i podlaczyl mi auto pod vag-a i tutaj wklejam zapis logow i prosze o odczytanie czy mozna z tego cos wywnioskowac dlaczego auto slabo pali.jak sprawdzic krok po kroku kat wtrysku? Ps,jestem zielony w temaci wiec prosze o wyrozumnialosc >tutaj daje link do screena moich logow(prosze o powiekszenie sobie po otworzeniu linku)z gory dzieki za info i za rady [



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn paź 01, 2007 16:03

kąt wtrysku sprawdziliście :?: obserwowałeś zachowania czujników temp. :?:



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pn paź 01, 2007 19:12

damcio151 pisze:kąt wtrysku sprawdziliście :?: obserwowałeś zachowania czujników temp. :?:
nie sprawdzalismy poniewaz niewiem jak i gdzie sie to sprawdza,wyczytalem z forum ze w tdi dtimming ale prosilbym o jakies konkretne wskazowki jak to zrobic badz link jesli juz bylo bo nie moge sie doszukac



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn paź 01, 2007 19:22

daro 16v pisze:nie sprawdzalismy poniewaz niewiem jak i gdzie sie to sprawdza,wyczytalem z forum ze w tdi dtimming ale prosilbym o jakies konkretne wskazowki jak to zrobic badz link jesli juz bylo bo nie moge sie doszukac
potrzebna jest pełna wersja vaga
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » czw paź 04, 2007 16:53

witam ponownie zrobilismy pomiary Obrazek Obrazek Obrazek
silnik rozgrzany do 90 stopni… pomiary kąta wtrysku… Można z tego coś wywnioskować? Vag oczywiście zarejestrowany, jak zrobić pomiary czujników temp? Jaki Log/Blog? Rzecz troszkę dziwna, ponieważ TDI graph wyświetlił że temp chłod. Zbyt mała…a silnik był przecież rozgrzany /prosze o pomoc .silnik to ahf .i prosze o ewentualne wskazowki jak zmienic kat wtrysku i jakie powinien miec wartosci...
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 16:56 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 04, 2007 19:00

kąt wtrysku najlepiej jakby wynosił 52
Ustawiasz go ruszając pompą

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 19:04 ]
Adamm pisze: ustawia sie go niestety pompa luzujac dwie sruby pod kolem pasowym (bez jego zdejmowania), jedna pod wyjsciem na wtryski i jedna przy kroccu zasilajacym pompe
ta ostatnia zostawiasz zakrecona, odpalasz auto potem TDI timing, luzujesz ja i ustawiasz odpowiedni kat (obracajac pompa przod lub tyl) zakrecasz srubke
gasisz auto i skrecasz reszte
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 19:01 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » czw paź 04, 2007 19:20

damcio151 pisze:kąt wtrysku najlepiej jakby wynosił 52
Ustawiasz go ruszając pompą

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 19:04 ]
Adamm pisze: ustawia sie go niestety pompa luzujac dwie sruby pod kolem pasowym (bez jego zdejmowania), jedna pod wyjsciem na wtryski i jedna przy kroccu zasilajacym pompe
ta ostatnia zostawiasz zakrecona, odpalasz auto potem TDI timing, luzujesz ja i ustawiasz odpowiedni kat (obracajac pompa przod lub tyl) zakrecasz srubke
gasisz auto i skrecasz reszte
rozumuie wiec zrobie jak piszesz .aha czy zmiana katu wtrysku moze miec jakis posredni wplyw na osiagi spalanie itp?no i podstawowe czy te wartosci ktorew przedstawia moj wykres wskazuja na przyczyne zlego palenia auta?
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 19:21 przez daro 16v, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 04, 2007 22:20

daro 16v pisze:czy zmiana katu wtrysku moze miec jakis posredni wplyw na osiagi spalanie itp?
silnik może inaczej pracować ..... bardziej twardo/miękko
daro 16v pisze:no i podstawowe czy te wartosci ktorew przedstawia moj wykres wskazuja na przyczyne zlego palenia auta?
kąt masz trochę przestawiony , więc może być przyczyną
Co do temp..... nie wiem jaka jest tam temp. :P jeżeli faktycznie zaniża to zmień czujnik , ponieważ on też ma duże znaczenie na odpalanie



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt paź 05, 2007 08:41

Po co od razu zmieniać czujnik wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i zobaczyć jak pali

wcześniej przez zapaleniem na zimnym niepracującym silniku zrób log z kanału 007 (temperatury)

taki kąt wtrysku jaki masz ustawiony jest w normie i auto z tego powodu nie powinno mieć problemów z paleniem

zresztą ja ustawiam lekko ponad kreskę jak już pompa nie wydala zresztą zrób kanał 004 raz na wolnych obrotach i raz w nastawach podstawowych (Basic Setting) wtedy zobaczymy co z pompą



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt paź 05, 2007 11:35

damcio151 pisze:
daro 16v pisze:czy zmiana katu wtrysku moze miec jakis posredni wplyw na osiagi spalanie itp?
silnik może inaczej pracować ..... bardziej twardo/miękko
daro 16v pisze:no i podstawowe czy te wartosci ktorew przedstawia moj wykres wskazuja na przyczyne zlego palenia auta?
kąt masz trochę przestawiony , więc może być przyczyną
Co do temp..... nie wiem jaka jest tam temp. :P jeżeli faktycznie zaniża to zmień czujnik , ponieważ on też ma duże znaczenie na odpalanie
rozumiem ale glownie interesuje mnie to czy nie zacznie wiecej palic(bo bardzo malo pali jak na jego osiagi-ok 4l na 100 km przy spokojnej jezdzie ,wiec sie zastanawiam cy nie jest to celowo przestawione na nizsze spalanie -jesli ma to cos z tym wspolnego ,dodam ze auto pochodzi z wloch wiec jezdzilo raczrj w cieplejszym klimacie niz u nas)dlatego przed ta operacja chcialbym sie w 100% upewnic czy auto nie zacznie wiecej palic lub tez czy jego osiagi nie spadna..??



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt paź 05, 2007 12:18

podepnij vag zrób kanał 007 i 004 jak wcześniej pisałem i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć



daro 16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:00
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt paź 05, 2007 12:21

TomTDI pisze:podepnij vag zrób kanał 007 i 004 jak wcześniej pisałem i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć
oki zrobie i wkleje



Awatar użytkownika
FranoF1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 04, 2007 16:34
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » pt paź 05, 2007 14:32

TomTDI pisze:podepnij vag zrób kanał 007 i 004 jak wcześniej pisałem i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć
Witam

pisze w imieniu Darka.

czy nie powinno się zrobić dwa pomiary z grupy 007, to znaczy na zimnym i rozgrzanym silniku? tutaj chodzi mi o czujnik G62

Klik

czy powinąłem także zrobić pomiar czujnika G2? z grupy 003 z grupy 17-Instruments?hmm

no i ostatecznie na rozgrzanym silniku, musze chyba zrobić log z grupy 007 & 003 aby porównać(tak jak na zdjęciu) czy odczyty się nie różnią... jeśli coś pomyliłem to poprawcie mnie :D
Klik

Pozdrawiam
p.s. sorrki ze nie przywitałem się w odpowiednim dziale…



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pt paź 05, 2007 14:51

skoro silnik nie pali poniżej 12C

więc należy sprawdzić czujniki temperatury kanał 007

jak słusznie zauważyłeś pomiar należy wykonać dwa razy raz na zimnym silniku wtedy wszystkie temperatury powinny być równe i raz na ciepłym

do tego zaleciłem zrobić log kanału 004
1) na wolnych
2) na wolnych w Basic setting

jak to będziemy wiedzieć to możemy coś dalej myśleć



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 68 gości