Jak zimą jeździć automatem i dbać o turbo??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomek_PassatTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:31
Lokalizacja: Barlinek
Kontakt:

Jak zimą jeździć automatem i dbać o turbo??

Post autor: Tomek_PassatTDI » czw paź 04, 2007 09:18

Witam: Powiedzcie mi jak zachowuje sie skrzynia automatyczna w niższych temperaturach, czy po odpaleniu musze poczekać aż olej sie nagrzeje?
I jeśli chodzi o turbo czy w zimniejszych temperaturach jest jakaś róznica np. czy moge jeździć na zimnym turbo :-k :-k :-k :-k :-k


był VW Golf 3 1.8 1994 rok
był VW Passat TDI 1999rok
jest Audi A4 TDI 1996 rok
wiosną 2010 na glebę z nią
[img]http://i49.tinypic.com/23t4a3k.jpg[/img]

siinski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lip 20, 2007 20:41
Lokalizacja: ok. Poznania

Post autor: siinski » czw paź 04, 2007 18:40

Możesz się nie obawiać.Auta te były projektowane i testowane w czasie przedprodukcyjnym tak aby działały i w Szwecji i Norwegii jak i we Włoszech bądź Grecji.Oczywiście w bardzo niskich temp. właściwym zachowaniem jest odpalenie aby sobie pochodził minute,dwie lub trzy.Sama jazda też do czasu kiedy się silnik nie rozgrzeje powinna być dość delikatna w tdi do 2-2,5 tyś obr. a w tzw palnik możesz dać jak silnik ( a zarazem i skrzynia ) rozgrzany jest do temp. roboczej.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw paź 04, 2007 18:47

Tomek_PassatTDI pisze:. czy moge jeździć na zimnym turbo
nie ! Musisz zagrzać auto jadeąc najlepiej nie przekraczać 2 000 , pózniej wiadomo :bigok:
Jeśli chodzi o temperatury to zauwazyłem że jak jest zimno na dworze to słyszę głosniejszą prace suszarki :grin:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Tomek_PassatTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:31
Lokalizacja: Barlinek
Kontakt:

Post autor: Tomek_PassatTDI » czw paź 04, 2007 21:03

twardy pisze:Jeśli chodzi o temperatury to zauwazyłem że jak jest zimno na dworze to słyszę głosniejszą prace suszarki :grin:

to chyba normalne bo mój jak jest zimniej to tez chodzi niczym sieczkarnia


był VW Golf 3 1.8 1994 rok
był VW Passat TDI 1999rok
jest Audi A4 TDI 1996 rok
wiosną 2010 na glebę z nią
[img]http://i49.tinypic.com/23t4a3k.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw paź 04, 2007 21:12

twardy pisze:
Tomek_PassatTDI pisze:. czy moge jeździć na zimnym turbo
nie ! Musisz zagrzać auto jadeąc najlepiej nie przekraczać 2 000 , pózniej wiadomo :bigok:
Jeśli chodzi o temperatury to zauwazyłem że jak jest zimno na dworze to słyszę głosniejszą prace suszarki :grin:
bez przesady z tymi obrotami. mozna ciagnac i do 3k obr, ale wazne zeby delikatnie wciskac gaz. suszara wtedy dmucha sobie delikatnie, ale auto juz przyspiesza, choc trwa to wieki.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Tomek_PassatTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:31
Lokalizacja: Barlinek
Kontakt:

Post autor: Tomek_PassatTDI » czw paź 04, 2007 21:14

to najlepiej jechać na automacie tak żeby nie redukował biegów przy dodawaniu gazu dopki silnik sie nie zagrzeje??


był VW Golf 3 1.8 1994 rok
był VW Passat TDI 1999rok
jest Audi A4 TDI 1996 rok
wiosną 2010 na glebę z nią
[img]http://i49.tinypic.com/23t4a3k.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw paź 04, 2007 21:43

Tomek_PassatTDI, a nie wiem jak to jest w automacie. mowie, ze mozna spokojnie silnik ciagnac do 3 tys, ale trzeba bardzo delikatnie traktowac gaz. turbina wtedy bedzie pompowac max 0.5 bar, co jest dla niej bezpieczne.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Tomek_PassatTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:31
Lokalizacja: Barlinek
Kontakt:

Post autor: Tomek_PassatTDI » czw paź 04, 2007 22:22

DZIĘKI :) a wiesz jakie maxymalne ciśnienie może pompować ta turbina w 110 konnym??


był VW Golf 3 1.8 1994 rok
był VW Passat TDI 1999rok
jest Audi A4 TDI 1996 rok
wiosną 2010 na glebę z nią
[img]http://i49.tinypic.com/23t4a3k.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw paź 04, 2007 22:25

hmm seria 0.95? zastrzel, nie wiem dokladnie. niech w tym wzgledzie wypowiedza sie inni.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Tomek_PassatTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:31
Lokalizacja: Barlinek
Kontakt:

Post autor: Tomek_PassatTDI » czw paź 04, 2007 22:43

dzięki :cool:


był VW Golf 3 1.8 1994 rok
był VW Passat TDI 1999rok
jest Audi A4 TDI 1996 rok
wiosną 2010 na glebę z nią
[img]http://i49.tinypic.com/23t4a3k.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 73 gości