Uszczelka pod glowica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Adam1972
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 00:21
Lokalizacja: Czestochowa

Uszczelka pod glowica

Post autor: Adam1972 » wt paź 02, 2007 15:31

czy mozna jakos sprawdzic, czy uszczelka pod glowica jest wolnieta ni erozbierajac silnika
mam golfa II 1,6 bezn=yna
bierze mi olej
ale cisnienie na ciylindrach to
objawy sa tez takie, ze przy rozgrzanym silniku na dodam mocniej gazy to mi dymi bialym dymem, ale jak wejdzie na obroty to juz ustaje
12,11,6,11,5,11,5
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 15:31 przez Adam1972, łącznie zmieniany 1 raz.


Adam1972

Awatar użytkownika
Patriko_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 28, 2006 14:09
Lokalizacja: Ryńsk, Toruń, Kowalewo Pom.
Kontakt:

Post autor: Patriko_GTI » wt paź 02, 2007 15:52

gumowy wąz wchodzacy do chłodnicy (ten górny) na zgaszonym silniku jest miekki i taki powinien byc równiez na dobze rozgrzanym silniku sprawdz to. jesli waz bedzie duzo twardzszy na rozgrzanym silniku niz na zimnym to znaczy ze uszczelka moze byc do wymiany.
jezeli ubywa ci oleju to gdzies on musi uciekac zobacz w zbiorniczku z płynem chłodniczym czy nie ma tam jakiejs mazi czy masła odrazu to zauwazysz.


p.s. masz instalacje gazowa jesli tak to bedzie leciał biały dym, aha i czy garazujesz auto bo jak nie to moze to byc para. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 15:54 przez Patriko_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


MK3 GTI Edition Black
MK2 GTI Edition One 1.8 T +


**USŁUGI FREZARKĄ CNC**
DEKIELKI i inne ->FACEBOOK

Gery34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gery34 » czw paź 04, 2007 15:57

popytaj w warsztatach zajmujących się tylko i wyłącznie naprawami silników bo w kielcach jest taki i tam podchodzi gość, sypie do układu chłodzenia jakiś proszek i po chwili płyn się zabarwia a ten gość poznaje po kolorze czy uszczelka pod głowicą jest walnięta czy nie.


Gery

Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie

Re: Uszczelka pod glowica

Post autor: Dziadek54 » czw paź 04, 2007 21:55

Adam1972 pisze:czy mozna jakos sprawdzic, czy uszczelka pod glowica jest wolnieta ni erozbierajac silnika
mam golfa II 1,6 bezn=yna
bierze mi olej
ale cisnienie na ciylindrach to
objawy sa tez takie, ze przy rozgrzanym silniku na dodam mocniej gazy to mi dymi bialym dymem, ale jak wejdzie na obroty to juz ustaje
12,11,6,11,5,11,5
ciśnienie masz dobre prawie równe we wszystkich cylindrach /tylko nie wiem czy na zimnym czy ciepłym silniku/ nie może być mowy o uszczelce nie piszesz jaki jest przebieg silnika ile oleju dolewasz od wymiany do wymiany ale ten objaw to zużycie pierścieni tłokowych bo ten efekt występuje jak piszesz przy nagrzanym silniku. mogą one wtedy nie pracowac lub są zużyte i nie uszczelniają cylindra .najmocniej ten efekt występuje przy gwałtownym przyspieszaniu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 04, 2007 22:04

Adam1972, powinieneś zrobić pomiar spreżania z próbą olejową, każdy mechanik wie o co chodzi. Mała poprawa lub jej brak po nalaniu kapki oleju do cylindró daje dużą nadzieję (ale nie pewność) że wybronisz się wymianą uszczelniaczy zaworowych. Zwykle przy ich zepsuciu silnik dymi okresowo. Załóżmy postoisz chwilę na wolnych obrotach. Ostro ruszasz, ktoś jedzie za tobą i obserwuje. Jeśli zadymi na początku, a potem mimo że dalej ostro przyśpieszasz przestaje, to to sugeruje padnięte uszczelniacze. Jeśli dymi non stop to pierścienie. To jest grubo orientacyjny test. Ale gdyby jego wynik sugerował padnięte uszczelniacze to warto je zmienić. Bo robi sie to szybko, nie trzeba nawet głowicy ściągać, kosztuje niewiele, a jest duża szansa że wystarczy. Powiedzmy tak średnio, przy założeniu że autojest normnalnie explowatowane uszczelniacze padają przy przebiegu ok 200-250 tys, a pierścienie wytrzymują sporo więcej.
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 22:05 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Adam1972
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 00:21
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Adam1972 » wt lis 20, 2007 09:35

samochod ma 218 tys przebiegu
Sprawdzalem ciesnienie na garach na zimnym silniku
Wydaje mi sie ze bierze olej 5milimetrow na bagnecie na niecale 400 km
'

Czy nie trzeba zdejmowac glowicy, aby wymienic uszczelke pod glowica?
Jak to mozna zrobic?
U mnie dymi okresowo
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 09:42 przez Adam1972, łącznie zmieniany 1 raz.


Adam1972

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lis 20, 2007 09:58

trzeba zdjąc głowicę uszczelka jest pod głowicą



Adam1972
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 00:21
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Adam1972 » wt lis 20, 2007 10:39

To co mial na mysli @Paweł Marek
ze nawet nie trzeba glowicy sciagac?
Czy trzeba wtedy planowac glowice (jezeli chodzi tylko o wymiane uszczelki)
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 11:01 przez Adam1972, łącznie zmieniany 1 raz.


Adam1972

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 138 gości